Νέος Κανονισμός Λειτουργίας για τα Δημόσια ΙΕΚ

Νέος Κανονισμός Λειτουργίας για τα Δημόσια ΙΕΚ σε δημόσια Διαβούλευση Το πλαίσιο λειτουργίας για τα Δημόσια ΙΕΚ προέρχεται από τη δεκαετία του 1990, όταν τα ΙΕΚ ιδρύθηκαν ως δομές του Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Ωστόσο, οι απαιτήσεις και τα δεδομένα της δημόσιας πολιτικής Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης έχουν εξελιχθεί σημαντικά, ώστε το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο να έχει καταστεί ανεπίκαιρο και σε πολλά σημεία του δυσλειτουργικό. Με το Ν. 3879/2010 προβλέφθηκε η μεταφορά των δημοσίων ΙΕΚ στη Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης και χορηγήθηκε εξουσιοδότηση για την έκδοση Κανονισμού Λειτουργίας των ΙΕΚ αυτών. Το Τμήμα Επαγγελματικής Επιμόρφωσης της ΓΓΔΒΜ, σε συνεργασία με εξωτερικό σύμβουλο τεχνικής υποστήριξης, προχώρησε στη σύνταξη σχετικού σχεδίου το οποίο αναρτάται σήμερα σε διαβούλευση. Το σχέδιο λαμβάνει ιδίως υπόψη της επικείμενη μετάβαση των δημοσίων ΙΕΚ στις Περιφέρειες και ενσωματώνει την εμπειρία της εφαρμογής του προϋφιστάμενου πλαισίου. Το σχέδιο κανονισμού που σας παρουσιάζει το dikaiologitika.gr αποτελείται από πέντε ενότητες: Εκπαιδευτικό Πλαίσιο, Διασφάλιση Ποιότητας, Φοίτηση, Εκπαιδευτές, Οργάνωση - Διοικητική Λειτουργία. Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι τις 14:00 της Παρασκευής 24-5-2013. Καλούμε όλους τους ενδιαφερόμενους, και ιδιαίτερα τα στελέχη, τους εκπαιδευτές και τους σπουδαστές της Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης να συνεισφέρουν στο διάλογο, εκφράζοντας τις απόψεις και τις προτάσεις τους, οι οποίες θα ληφθούν υπόψη στη σύνταξη του τελικού κειμένου. 1.1. Αντικείμενο, διάρκεια και τίτλος σπουδών 1. Αντικείμενο δραστηριότητας των Ι.Ε.Κ., αρμοδιότητας Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α., είναι η παροχή υπηρεσιών αρχικής ή και συμπληρωματικής επαγγελματικής κατάρτισης, κατά τις προβλέψεις του άρθρου 12 του ν.3879/2010, όπως ισχύει, διάρκειας έως τεσσάρων (4) εξαμήνων, σε αποφοίτους Λυκείου (μεταλυκειακές ειδικότητες) ή / και Γυμνασίου (μεταγυμνασιακές ειδικότητες), υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις που καθορίζονται από το ισχύον κάθε φορά θεσμικό πλαίσιο. 2. Στους αποφοίτους των Ι.Ε.Κ. χορηγείται Βεβαίωση Επαγγελματικής Κατάρτισης. 1.2. Πιστοποίηση 1. Οι απόφοιτοι των Ι.Ε.Κ. που έλαβαν Βεβαίωση Επαγγελματικής Κατάρτισης είναι δυνατό, εφόσον το επιθυμούν και εφόσον πληρούν τις ισχύουσες προϋποθέσεις ανά ειδικότητα, να συμμετάσχουν σε εξετάσεις πιστοποίησης, οι οποίες διεξάγονται σε τακτά χρονικά διαστήματα από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. 2. Στους συμμετέχοντες, που ολοκλήρωσαν επιτυχώς τις εξετάσεις πιστοποίησης, χορηγείται Δίπλωμα Επαγγελματικής Κατάρτισης. 1.3. Σύνδεση με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων 1. Τα προσόντα, δηλαδή οι γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες, που αποκτώνται μέσα από την παρακολούθηση ενός προγράμματος Α.Ε.Κ. μεταλυκειακής ή μεταγυμνασιακής ειδικότητας, κατατάσσονται στα οριζόμενα από το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων επίπεδα. 2. Προϋπόθεση για την κατάταξη των προσόντων των αποφοίτων των Ι.Ε.Κ. στα ανωτέρω επίπεδα του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων είναι η επιτυχής συμμετοχή στις εξετάσεις πιστοποίησης. 3. Το επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων αναγράφεται επί του Διπλώματος Επαγγελματικής Κατάρτισης. 1.4. Αναγνώριση - Επαγγελματικά Δικαιώματα 1. Το Δίπλωμα Επαγγελματικής Κατάρτισης αναγνωρίζεται ως τυπικό προσόν για διορισμό στο Δημόσιο και μοριοδοτείται σε διαγωνισμούς του Α.Σ.Ε.Π., με βάση τις ισχύουσες διατάξεις. 2. Τα επαγγελματικά δικαιώματα των κατόχων Διπλώματος Επαγγελματικής Κατάρτισης αναγνωρίζονται με Προεδρικά Διατάγματα. 1.5. Ειδικότητες Α.Ε.Κ. - Περιφερειακά Προγράμματα Δ.Β.Μ. 1. Η τελική διαμόρφωση του καταλόγου των ειδικοτήτων, για τις οποίες παρέχεται Α.Ε.Κ., οριστικοποιείται από τη Γ.Γ.Δ.Β.Μ., η οποία για το σκοπό αυτό συνεργάζεται με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, μεταξύ αυτών και τα αρμόδια όργανα των Περιφερειών, σε όλα τα επίπεδα, συμπεριλαμβανομένης της εξειδίκευσης της αναπτυξιακής στρατηγικής και της διερεύνησης και διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας σε τοπικό επίπεδο. 2. Οι ειδικότητες Α.Ε.Κ. ταξινομούνται, με βάση το περιεχόμενό τους, σε Τομείς, οποίοι αναπτύσσονται περαιτέρω σε Ομάδες. 3. Η επιλογή των ειδικοτήτων, που θα διδαχθούν κάθε εξάμηνο από τα κατά τόπους δημόσια Ι.Ε.Κ., γίνεται από το Περιφερειακό Συμβούλιο της Περιφέρειας στην οποία ανήκουν, μετά από εισήγηση της αντίστοιχης Π.Ε.Ε.Κ. με τελική έγκριση της Γ.Γ.Δ.Β.Μ. 4. Η επιλογή των ειδικοτήτων ανά Περιφέρεια βασίζεται στο αντίστοιχο Περιφερειακό Πρόγραμμα Δ.Β.Μ., στο πλαίσιο του οποίου αναγνωρίζονται οι κατά τόπους ανάγκες σε προσόντα και ειδικότητες, με βάση τις εκάστοτε αναπτυξιακές δυνατότητες και στρατηγικές επιλογές της Περιφέρειας και τις ανάγκες της τοπικής αγοράς εργασίας. 5. Τα Περιφερειακά Προγράμματα Δ.Β.Μ. αποτελούν βασική εισροή για την εκπόνηση του Εθνικού Προγράμματος Δ.Β.Μ. και για την αποτελεσματική διερεύνηση και αξιοποίηση των δυνατοτήτων χρηματοδότησης. 1.6. Προγράμματα σπουδών - πιστωτικές μονάδες 1. Τα προγράμματα σπουδών των ειδικοτήτων της Α.Ε.Κ. διαμορφώνονται με βάση το περιεχόμενο των αντίστοιχων επαγγελματικών περιγραμμάτων, όπου αυτά υπάρχουν, ή με βάση τα απαιτούμενα επαγγελματικά προσόντα, αξιολογούνται δε και ανασκοπούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα, ώστε να είναι πάντοτε επίκαιρα και να διασφαλίζεται η πληρότητα και αξιοπιστία των μαθησιακών αποτελεσμάτων, στα οποία στοχεύουν. 2. Τα προγράμματα σπουδών συνδέουν τα μαθησιακά αποτελέσματα με Πιστωτικές Μονάδες, σε εφαρμογή του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων και του ECTS (European Credit Transfer System), η απόδοση των οποίων επιτρέπει τόσο την αντιστοίχιση των αποκτούμενων προσόντων και την ισοτίμηση των τίτλων σπουδών όσο και την κινητικότητα μεταξύ διαφόρων εκπαιδευτικών συστημάτων και διαφόρων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 3. Τα προγράμματα σπουδών των ειδικοτήτων της Α.Ε.Κ. διαμορφώνονται και εποπτεύονται ως προς την εφαρμογή τους από τη Γ.Γ.Δ.Β.Μ. 4. Η πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών της Α.Ε.Κ. γίνεται από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. 1.7. Περιεχόμενο Προγραμμάτων Σπουδών - Οδηγοί σπουδών - Τεχνικά Εγχειρίδια 1. Προκειμένου να είναι εφικτή η κινητικότητα μεταξύ παρεμφερών ειδικοτήτων, τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα οργανώνονται σε θεματικές ενότητες (Θ.Ε.) οι οποίες κατανέμονται σε Θ.Ε. κορμού, κοινές για όλες τις ειδικότητες της ίδιας ομάδας, και θεματικές ενότητες ειδικότητας. 2. Οι Θ.Ε. μπορεί να είναι: (α) Θεωρητικές: Έχουν ως σκοπό να αποκτήσουν οι καταρτιζόμενοι τις γνώσεις, που είναι απαραίτητες για να κατανοήσουν το γνωστικό αντικείμενο της κατάρτισής τους και η διδασκαλία πραγματοποιείται σε αίθουσες διδασκαλίας ή / και εξ αποστάσεως. (β) Εργαστηριακές: Αποβλέπουν στην εμπέδωση του θεωρητικού μέρους της κατάρτισης και στην εκμάθηση δεξιοτήτων, πραγματοποιούνται δε αποκλειστικά σε εργαστηριακούς χώρους ή σε πραγματικό περιβάλλον εργασίας, ανάλογα με τη φύση τους και σύμφωνα με τις προβλέψεις του Οδηγού Σπουδών. (γ) Μικτές: Απαιτούν ταυτόχρονη θεωρητική κατάρτιση και απόκτηση δεξιοτήτων. (δ) Σεμιναριακές: Δομούνται από ποικίλες θεματικές ενότητες μικρής διάρκειας και μπορεί να απαιτούν ταυτόχρονη θεωρητική κατάρτιση και απόκτηση δεξιοτήτων. 3. Το περιεχόμενο των προγραμμάτων σπουδών των ειδικοτήτων αποτυπώνεται στους αντίστοιχους ανά ειδικότητα Οδηγούς Σπουδών, οι οποίοι συνοδεύονται από Τεχνικά Εγχειρίδια Θ.Ε., ώστε να εξειδικεύεται το αντικείμενο της διδασκαλίας, να παρέχονται σαφείς οδηγίες προς τους εκπαιδευτές και να δημιουργείται το πλαίσιο για την τακτική ανασκόπηση του περιεχομένου των προγραμμάτων σπουδών, με βάση τις εξελίξεις στα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα. 4. Οι Οδηγοί Σπουδών και τα Τεχνικά Εγχειρίδια περιλαμβάνουν πληροφορίες κατ’ ελάχιστον για τα ακόλουθα: Επαγγελματικό προφίλ / περίγραμμα Μαθησιακά αποτελέσματα Θεματικές ενότητες Πιστωτικές μονάδες Αντιστοιχίσεις ειδικότητας και κατατάξεις αποφοίτων Ωρολόγιο πρόγραμμα Οδηγίες για τις εξετάσεις / αξιολόγηση των γνώσεων,ικανοτήτων και δεξιοτήτων Οδηγίες για την πιστοποίηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων Προσόντα εκπαιδευτών Μεθόδους διδασκαλίας Εξοπλισμό και μέσα διδασκαλίας 1.8. Αντιστοίχιση - Ισοτιμίες 1. Η αντιστοίχιση των αποκτηθέντων από την Α.Ε.Κ. προσόντων με αυτά που αποκτώνται από άλλο εκπαιδευτικό σύστημα ή σε άλλη χώρα της ευρωπαϊκής ένωσης, επιτυγχάνεται μέσω της σύνδεσης του τίτλου σπουδών της Α.Ε.Κ. με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων και μέσω της απόδοσης πιστωτικών μονάδων στις Θ.Ε. των προγραμμάτων σπουδών της Α.Ε.Κ. 2. Μέσω της ισοτιμίας του τίτλου σπουδών των Ι.Ε.Κ. με τίτλους σπουδών άλλων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ή / και άλλων εκπαιδευτικών συστημάτων διευκολύνεται ηπρόσβαση των ενδιαφερομένων σε ποικίλες διαδρομές εκπαίδευσης και κατάρτισης και σε ποικίλες αγορές εργασίας. 3. Επιπλέον, για τη σύνδεση της Α.Ε.Κ. με άλλα συστήματα τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, για τα οποία δεν έχει πραγματοποιηθεί σύνδεση με πιστωτικές μονάδες, εξετάζεται το περιεχόμενο των προγραμμάτων σπουδών και πραγματοποιείται αντιστοίχιση μεταξύ ειδικοτήτων, ώστε να είναι εφικτή η εισαγωγή στην Α.Ε.Κ. με τους ισχύοντες κάθε φορά όρους και προϋποθέσεις. 4. Η αντιστοίχιση των ειδικοτήτων της Α.Ε.Κ. με τις ειδικότητες άλλων συστημάτων τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, προκειμένου για την εισαγωγή στην Α.Ε.Κ., ανεξαρτήτως της σύνδεσης με πιστωτικές μονάδες ή μη, γίνεται με απόφαση του Υπουργού ΠΑΙ.Θ.Π.Α., ενώ η ισοτίμηση του τίτλου σπουδών της Α.Ε.Κ. με τους τίτλους σπουδών άλλων ιδρυμάτων ή συστημάτων γίνεται από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. 1.9. Κινητικότητα 1. Τα δημόσια Ι.Ε.Κ. είναι δυνατό να συμμετέχουν σε προγράμματα κινητικότητας, μέσω των οποίων οι καταρτιζόμενοι είναι δυνατό να μετακινηθούν για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είτε για κατάρτιση είτε και για πρακτική άσκηση σε επιχειρήσεις. 2. Οι απόφοιτοι των Ι.Ε.Κ. μέσω της σύνδεσης του τίτλου σπουδών και των προσόντων που αποκτούν από το Ι.Ε.Κ., με πιστωτικές μονάδες και με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων εξασφαλίζουν πρόσβαση σε ποικίλες διαδρομές μάθησης ή σε ποικίλες αγορές εργασίας της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης 3. Η ολοκληρωμένη και επιτυχής παρακολούθηση μεμονωμένων Θ.Ε. της Α.Ε.Κ. παρέχει συγκεκριμένο αριθμό πιστωτικών μονάδων σύμφωνα με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων και μπορεί να οδηγήσει σε πιστοποιημένο προσόν, με βάση το σύστημα πιστοποίησης του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. 1.10. Εξ αποστάσεως κατάρτιση 1. Στην αρμοδιότητα της Γ.Γ.Δ.Β.Μ. ανήκει η μέριμνα για τη χρήση νέων τεχνολογιών και την προώθηση του ψηφιακού περιβάλλοντος στα προγράμματα δια βίου μάθησης, περιλαμβανομένης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και για την ανάπτυξη του κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού. 2. Τα δημόσια Ι.Ε.Κ. είναι δυνατό να παρέχουν προγράμματα εξ αποστάσεως κατάρτισης, το περιεχόμενο των οποίων διαμορφώνεται από τη Γ.Γ.Δ.Β.Μ., όπως και το περιεχόμενο των συμβατικών προγραμμάτων σπουδών. 3. Τα προγράμματα εξ αποστάσεως κατάρτισης είναι δυνατό να αφορούν το σύνολο ή μέρος των Θ.Ε. μιας ειδικότητας και μπορεί να συνδυάζονται με παρουσία στην αίθουσα ή στο εργαστήριο, ανάλογα με τη φύση της ειδικότητας. 4. Οι κατά τόπους Περιφέρειες λειτουργούν και διαχειρίζονται την πλατφόρμα τεχνολογικά υποστηριζόμενης μάθησης, υπό την εποπτεία της Γ.Γ.Δ.Β.Μ. 1.11. Πρακτική άσκηση 1. Οι απόφοιτοι των Ι.Ε.Κ., πριν τη συμμετοχή τους σε εξετάσεις πιστοποίησης επαγγελματικής κατάρτισης, μπορούν να συμμετάσχουν σε πρόγραμμα πρακτικής άσκησης στο επάγγελμα, σε φορείς του Δημόσιου τομέα, σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου ή Ιδιωτικού Δικαίου ή σε ιδιωτικές επιχειρήσεις. 2. Η διάρκεια της πρακτικής άσκησης είναι έξι (6) μήνες. 3. Η εξάμηνη πρακτική άσκηση είναι προαιρετική, εκτός εάν άλλως ορίζεται στο πρόγραμμα σπουδών μιας ειδικότητας. 4. Οι φορείς, στους οποίους πραγματοποιείται η πρακτική άσκηση, μπορεί να αναζητηθούν από τους ίδιους τους αποφοίτους, με ή χωρίς την υποστήριξη του Ι.Ε.Κ. 5. Η περίοδος πρακτικής άσκησης πρέπει να είναι συνεχόμενη, εκτός από τις περιπτώσεις εποχικών επιχειρήσεων ή προσωρινής διακοπής λειτουργίας. Οι περιπτώσεις που (α) λόγοι ανωτέρας βίας, όπως φυσικές καταστροφές, προβλήματα υγείας που επιβάλουν τη διακοπή της πρακτικής άσκησης, κ.α., ή (β) λόγοι εκτός υπαιτιότητας του ασκούμενου, που επιβάλλουν τη διακοπή της πρακτικής άσκησης, όπως διακοπή λειτουργίας φορέα, υπηρεσίας ή επιχείρησης, εξετάζονται από την κατωτέρω Επιτροπή Συντονισμού Πρακτικής Άσκησης, η οποία αποφασίζει για το βάσιμο ή μη της διακοπής της πρακτικής άσκησης και της συνέχισής της σε επόμενο χρόνο. 6. Για τις ανωτέρω περιπτώσεις, που επιβάλουν τη διακοπή της πρακτικής άσκησης, ο ασκούμενος θα πρέπει να ενημερώνει το Συντονιστή της Πρακτικής Άσκησης ή τη Διοίκηση του Ι.Ε.Κ., εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών. 7. Οι ασκούμενοι δεν μπορούν να απουσιάζουν από την πρακτική άσκηση περισσότερες από 15 ημέρες συνολικά. 8. Η εξάμηνη διάρκεια της πρακτικής άσκησης θεωρείται ως αναγνωρισμένη προϋπηρεσία για τη χορήγηση άδειας άσκησης επαγγέλματος. 9. Η εποπτεία, ο συντονισμός, η διασφάλιση της ποιότητας και η αξιολόγηση της πρακτικής άσκησης, ρόλοι που μπορεί να ανατίθενται και σε προσωπικό των Ι.Ε.Κ., διενεργείται από: (α) την Επιτροπή Συντονισμού Πρακτικής Άσκησης: αποτελείται από το Διευθυντή του Ι.Ε.Κ., το Συντονιστή Πρακτικής Άσκησης και το Σύμβουλο Πρακτικής Άσκησης και στις αρμοδιότητές της περιλαμβάνεται η αξιολόγηση των αιτήσεων συμμετοχής των αποφοίτων σε πρόγραμμα πρακτικής άσκησης και ο έλεγχος της συνάφειας του αντικειμένου της πρακτικής άσκησης με το αντικείμενο κατάρτισης του αποφοίτου η τακτική παρακολούθηση, μέσω συνεδριάσεων, της πορείας υλοποίησης των προγραμμάτων πρακτικής άσκησης η λήψη αποφάσεων και μέτρων για τη διασφάλιση της ποιότητας και αποτελεσματικότητας των προγραμμάτων πρακτικής άσκησης η συνολική αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των προγραμμάτων πρακτικής άσκησης, με βάση και τις κατωτέρω εκθέσεις του Συντονιστή και του Συμβούλου (β) το Συντονιστή Πρακτικής Άσκησης: αντικείμενό του αποτελεί η σύνδεση επιχειρήσεων με τη διοίκηση του Ι.Ε.Κ., η παρακολούθηση της παρουσίας των καταρτιζομένων στην πρακτική άσκηση, η αξιοποίηση του πρακτικά ασκούμενου από την επιχείρησησε σχέση με το αντικείμενο πρακτικής άσκησης, η διασφάλιση της ποιότητας του περιβάλλοντος εργασίας του ασκούμενου, ο επιτόπιος έλεγχος στην επιχείρηση, η τήρηση ατομικού φακέλου πρακτικής άσκησης, η σύνταξη σχετικών εκθέσεων. (γ) το Σύμβουλο Πρακτικής Άσκησης: αντικείμενό του αποτελούν οι συνεδρίες ατομικής και ομαδικής συμβουλευτικής για την ανάδειξη των δεξιοτήτων των πρακτικά καταρτιζομένων, η διαχείριση των σχέσεων των καταρτιζομένων με τους εργοδότες (διαχείριση συγκρούσεων), η διερεύνηση της προοπτικής απασχόλησης ή της δημιουργίας θέσης εργασίας του πρακτικά ασκούμενου σε συνεργασία με τον συντονιστή (επιδότηση θέσης, σύνδεση με άλλα προγράμματα επιδότησης της απασχόλησης), η υποστήριξη της κινητικότητας του ασκούμενου, η σύνταξη σχετικών εκθέσεων αξιολόγησης 10. Οι απόφοιτοι υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής σε πρόγραμμα πρακτικής άσκησης στο Ι.Ε.Κ. της έδρας του φορέα, της υπηρεσίας ή της επιχείρησης στην οποία θα πραγματοποιηθεί η πρακτική άσκηση ή, εφόσον δεν υπάρχει, στο πλησιέστερο αυτού. 11. Οι ακριβείς όροι, προϋποθέσεις και διαδικασίες πρακτικής άσκησης καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού ΠΑΙ.Θ.Π.Α. 12. Η πρακτική άσκηση των αποφοίτων των Ι.Ε.Κ. είναι δυνατό να χρηματοδοτείται από εθνικούς ή / και κοινοτικούς πόρους, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις. 1.12. Παροχή κινήτρων και αναγνώριση 1. Για την προώθηση της Α.Ε.Κ. στο πλαίσιο και της εθνικής αναπτυξιακής στρατηγικής, στους καταρτιζόμενους των Ι.Ε.Κ. παρέχονται: (α) κίνητρα εγγραφής ή συνέχισης των σπουδών σε προγράμματα Α.Ε.Κ. με τη μορφή της επιδότησης των διδάκτρων ή της επιδότησης των εξέταστρων πιστοποίησης κ.α., με γεωγραφικά, εισοδηματικά, κοινωνικά και άλλα κριτήρια και (β) έπαινοι / βραβεύσεις με κριτήρια σχετιζόμενα αποκλειστικά με την επίδοση στις σπουδές τους. 2. Οι ακριβείς όροι και προϋποθέσεις για την παροχή των κινήτρων και την χορήγηση των επαίνων / βραβεύσεων καθορίζονται με αποφάσεις του Υπουργού ΠΑΙ.Θ.Π.Α., οι οποίες εφαρμόζονται από τα κατά τόπους Ι.Ε.Κ. 1.13. Δίδακτρα - Εξέταστρα 1. Για την παρακολούθηση ενός προγράμματος Α.Ε.Κ. σε δημόσιο Ι.Ε.Κ. καθορίζεται με απόφαση του εκάστοτε Υπουργού ΠΑΙΘΠΑ το ύψος: (α) Των διδάκτρων ανά ειδικότητα (β) Των διδάκτρων ανά Θ.Ε. σε περίπτωση επανάληψης παρακολούθησης Θ.Ε. (γ) Των διδάκτρων ανά Θ.Ε. σε περίπτωση παρακολούθησης μεμονωμένων Θ.Ε. (δ) Των εξέταστρων, σε περίπτωση επανεξέτασης Θ.Ε. 2. Τα δίδακτρα είναι δυνατό να διαφοροποιούνται ανά Περιφέρεια, ανά ειδικότητα, ανά εξάμηνο σπουδών, ανάλογα με το είδος του προγράμματος (εξ αποστάσεως ή διά ζώσης), ανά μάθημα κ.α. σύμφωνα με απόφαση του Υπουργού ΠΑΙ.Θ.Π.Α. 3. Τα δίδακτρα είναι δυνατό να διαφοροποιούνται και ανάλογα με την οικονομική, οικογενειακή ή κοινωνική κατάσταση και με τις ειδικές ανάγκες των καταρτιζομένων (οικονομικά ασθενείς, πολύτεκνοι, ΑμΕΑ, κ.α.), σύμφωνα με απόφαση του Υπουργού ΠΑΙ.Θ.Π.Α. 4. Τα δίδακτρα δεν διαφοροποιούνται με βάση το εάν οι καταρτιζομενοι προέρχονται από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή μη. 5. Στα δίδακτρα συμπεριλαμβάνεται το κόστος αναλωσίμων, υλικών εργαστηρίων και κάθε άλλο κόστος συναρτώμενο με την παροχή της κατάρτισης. Καμία άλλη οικονομική επιβάρυνση δεν είναι δυνατό να προστεθεί εκ των υστέρων, εκτός των ήδη ορισθέντων διδάκτρων. 6. Τα δίδακτρα μπορούν να καταβάλονται τμηματικά ως εξής: (α) Πρώτη δόση: 40% με την εγγραφή ή την ανανέωση εγγραφής (β) Δεύτερη δόση: 30% πέντε εβδομάδες μετά την εγγραφή ή την ανανέωση εγγραφής (γ) Τρίτη δόση: 30% έντεκα εβδομάδες μετά την εγγραφή ή την ανανέωση εγγραφής 7. Σε περίπτωση που καταρτιζόμενος διακόψει με υπαιτιότητά του τη φοίτηση, τα δίδακτρα που έχουν καταβληθεί εν μέρει ή στο σύνολό τους δεν επιστρέφονται. 8. Σε περίπτωση μετεγγραφής καταρτιζομένου σε Ι.Ε.Κ. άλλης Περιφέρειας και εφόσον τα δίδακτρα διαφοροποιούνται, ο καταρτιζόμενος είναι υποχρεωμένος να καταβάλει το ύψος των διδάκτρων, που ισχύει στην Περιφέρεια, στην οποία μετεγγράφεται. ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΕΚ
Τελευταία τροποποίηση στις 28/06/2013 - 11:24

Οι ειδήσεις τώρα