Στους Ευάλωτους Πελάτες παρέχονται από όλους τους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας ειδικά μέτρα προστασίας, όπως είναι προθεσμία εξόφλησης Λογαριασμών Κατανάλωσης τουλάχιστον σαράντα ημερών, δυνατότητα τμηματικής και άτοκης εξόφλησης Λογαριασμών Κατανάλωσης, αναστολή της δυνατότητας του προμηθευτή να δώσει εντολή απενεργοποίησης μετρητή (διακοπής ρεύματος) λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών κατά την χειμερινή περίοδο (Νοέμβριο έως Μάρτιο) και κατά τη θερινή περίοδο (Ιούλιο και Αύγουστο), καθώς και αυστηρότερες προϋποθέσεις για την καταγγελία της σύμβασης προμήθειας εκ μέρους του προμηθευτή.
Σε περίπτωση που τόσο η τετραμηνιαία κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας Ευάλωτου Πελάτη, όσο και η μέση τετραμηνιαία κατανάλωσή του σε ετήσια κυλιόμενη βάση υπερβούν τα όρια κατανάλωσης της κατηγορίας του, παύουν να εφαρμόζονται για το συγκεκριμένο τετράμηνο τα παραπάνω μέτρα προστασίας.
Αιτήσεις για ένταξη στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών υποβάλλονται στο διάστημα από την 1η Οκτωβρίου έως τη 15η Δεκεμβρίου εκάστου έτους, για ένταξη από την αρχή του επόμενου έτους. Μπορούν να υποβάλλονται αιτήσεις και μετά την παρέλευση αυτού του διαστήματος, αλλά η ένταξη θα γίνεται για το υπόλοιπο διάστημα του έτους μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου των στοιχείων.
Ειδικά για το έτος 2013 αιτήσεις υποβάλλονται έως την 15η Ιουλίου 2013, ενώ οι Πελάτες που έχουν ενταχθεί στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο εντάσσονται αυτόματα στους Ευάλωτους Πελάτες χωρίς να υποβάλουν σχετική αίτηση.
Μέσω της ιστοσελίδας της ΔΕΗ μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για ένταξη στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών όλοι οι δικαιούχοι καταναλωτές, ανεξαρτήτως του Προμηθευτή Ηλεκτρικής Ενέργειας που έχουν επιλέξει.
Διευκρινίζεται ότι για τους δικαιούχους οι οποίοι εντάχθηκαν στους Ευάλωτους Πελάτες για ένα έτος, εφόσον δεν έχει υπάρξει οποιαδήποτε μεταβολή στα στοιχεία της αρχικής τους αίτησης, η ένταξή τους ισχύει και για το επόμενο έτος, χωρίς να απαιτείται η υποβολή νέας αίτησης. Στην περίπτωση όμως που έχει μεταβληθεί κάποιο από τα στοιχεία της αρχικής τους αίτησης, τότε απαιτείται υποχρεωτικά η υποβολή νέας αίτησης. Επιπρόσθετα, εάν κατά τον έλεγχο των στοιχείων μέσω των αρμόδιων φορέων (Υπ. Οικονομικών, ΟΑΕΔ) αποδειχθεί ότι δεν πληρούν τα κριτήρια, τότε θα διαγράφονται από το Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών.
Εξαίρεση αποτελούν οι δικαιούχοι της κατηγορίας «Άτομα που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης», οι οποίοι υποχρεούνται να υποβάλουν αίτηση κάθε χρόνο.
Οι καταναλωτές προκειμένου να ευνοηθούν από τις παραπάνω ρυθμίσεις είναι απαραίτητο να υποβάλουν αίτηση για ένταξη στο μητρώο ευάλωτων καταναλωτών στο τηλέφωνο 210 9298000.