Μόλις το 17% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ευρώπη ανήκουν στην κατηγορία Β, σε αντίθεση με το 37% των συμβατικών οχημάτων.
Στην Ευρώπη, το 28% των ηλεκτρικών πωλήσεων ανήκει στην κατηγορία D, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τα οχήματα εσωτερικής καύσης είναι μόλις 13%. Η μέση τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 39% από το 2015, ενώ στην Κίνα μειώθηκε κατά 53%. Η εστίαση των Ευρωπαίων κατασκευαστών σε μεγάλα αυτοκίνητα και SUV, με υψηλότερες τιμές, είναι ένας από τους λόγους για αυτήν τη διαφορά.
Παρά τις προσπάθειες των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό των κινεζικών μοντέλων, η προσφορά προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένει περιορισμένη. Μόνο περίπου 42.000 οχήματα αναμένεται να παραχθούν για την ευρωπαϊκή αγορά φέτος σε τιμές κάτω από 25.000 ευρώ, σύμφωνα με ανάλυση της GlobalData. Παρά την έλλειψη προσιτών μοντέλων, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυξάνεται, ενώ οι εταιρείες μίσθωσης είναι πρωτοπόροι στην ηλεκτροκίνηση. Η φορολογία και οι υποδομές αποτελούν κύριους παράγοντες στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης.