Ειδικότερα για την αναγνώριση πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας και προϋπηρεσίας σε Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή κρατών - μελών της απαιτούνται:
- βεβαίωση της αρμόδιας Υπηρεσίας ή έγγραφο ισοδύναμης αποδεικτικής αξίας, όπου ρητά αναφέρονται οι αποφάσεις πρόσληψης και λύσης της εργασιακής σχέσης του υπαλλήλου, η ιδιότητα και η κατηγορία στην οποία υπηρέτησε, η σχέση εργασίας, το ωράριο εργασίας (πλήρες ή μειωμένο), η διάρκεια των προϋπηρεσιών, καθώς και η νομική μορφή του φορέα απασχόλησης, ως δημόσιου, κατά την έννοια των παρ. 3 και 4 του άρθρου 38 του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β'), όπως ισχύει, κατά τον χρόνο της προϋπηρεσίας, καθώς και
- βεβαίωση ή έγγραφο ισοδύναμης αποδεικτικής αξίας του οικείου ασφαλιστικού φορέα, για τη διάρκεια της ασφάλισης και την καταβολή όλων των προς αυτόν ασφαλιστικών εισφορών του υπαλλήλου, για το χρονικό διάστημα που ζητείται να αναγνωριστεί ως προϋπηρεσία.
Για την αναγνώριση προϋπηρεσίας σε Υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή κράτους - μέλους της, τα ανωτέρω δικαιολογητικά υποβάλλονται σε επίσημη μετάφραση.
Η προϋπηρεσία αναγνωρίζεται, εφόσον έχει διανυθεί στην κατηγορία στην οποία ανήκει ο υπάλληλος κατά το χρόνο της ένταξης.
Αναγνώριση προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα -Δικαιολογητικά
Προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα συνιστούν η άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος, η απασχόληση με έμμισθη εντολή και η εξαρτημένη μισθωτή εργασία στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος - μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η προϋπηρεσία αναγνωρίζεται, εφόσον, α) έχει διανυθεί μετά την απόκτηση του βασικού τίτλου σπουδών της κατηγορίας ή εκπαιδευτικής βαθμίδας στην οποία υπηρετεί ο υπάλληλος, κατά τον χρόνο κατάταξης, και μετά την απόκτηση άδειας άσκησης επαγγέλματος, όπου απαιτείται, και β) είναι συναφής με το αντικείμενο στο οποίο απασχολείται ο υπάλληλος ή είναι δυνατόν να απασχοληθεί στις Υπηρεσίες της Βουλής.
Η προϋπηρεσία που αναγνωρίζεται δεν μπορεί να υπερβαίνει τα επτά (7) έτη, για εργασιακή σχέση πλήρους απασχόλησης. Σε περίπτωση μερικής απασχόλησης, ο αναγνωριζόμενος χρόνος προϋπηρεσίας μειώνεται αντίστοιχα
Για την αναγνώριση προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα, απαιτούνται:
- βεβαίωση ή έγγραφο ισοδύναμης αποδεικτικής αξίας του οικείου ασφαλιστικού φορέα για τη διάρκεια της ασφάλισης (ρητά οριζόμενο χρονικό διάστημα) και την καταβολή όλων των προς αυτόν ασφαλιστικών εισφορών του υπαλλήλου, για το χρονικό διάστημα που ζητείται να αναγνωριστεί ως προϋπηρεσία, καθώς και
- υπεύθυνη δήλωση για το είδος της απασχόλησης του υπαλλήλου.
Εάν πρόκειται για άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος, απασχόληση με έμμισθη εντολή ή παροχή εξαρτημένης μισθωτής εργασίας σε άλλο κράτος - μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα ανωτέρω δικαιολογητικά υποβάλλονται σε επίσημη μετάφραση.
Διαδικασία αναγνώρισης προϋπηρεσίας
Για την αναγνώριση προϋπηρεσίας εκδίδει απόφαση το όργανο που είναι αρμόδιο για τη βαθμολογική ένταξη, μετά από σύμφωνη γνώμη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Προκειμένου να αναγνωρισθεί προϋπηρεσία πριν από τον διορισμό στη Βουλή, κατά την έννοια των παρ. 3, 4 και 5 του άρθρου 38 του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β'), όπως ισχύει, ο ενδιαφερόμενος υπάλληλος υποβάλλει σχετική αίτηση στη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού και Επιμόρφωσης. Η αίτηση συνοδεύεται από τα δικαιολογητικά που προβλέπονται στα άρθρα 1 και 2 της παρούσας. Τα έννομα αποτελέσματα της αναγνώρισης προϋπηρεσίας δεν αίρονται σε περίπτωση υπηρεσιακής μεταβολής του υπαλλήλου.
Οι υπάλληλοι στους οποίους αναγνωρίζεται προϋπηρεσία της προηγουμένης παραγράφου κατατάσσονται, μετά τη μονιμοποίησή τους, μέχρι και τον αμέσως προηγούμενο του καταληκτικού βαθμό. Ο τυχόν επιπλέον χρόνος προϋπηρεσίας συνυπολογίζεται ως πλεονάζων στον βαθμό στον οποίο κατατάσσεται ο υπάλληλος. Η κατάταξη ανατρέχει στον χρόνο κρίσης του Υπηρεσιακού Συμβουλίου.
Υπηρετούντες υπάλληλοι για τους οποίους δεν έχει αναγνωρισθεί, μέχρι την έναρξη ισχύος της παρούσας, προϋπηρεσία, κατά την έννοια των παρ. 3, 4 και 5 του άρθρου 38 του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β'), όπως ισχύει, μπορούν να υποβάλουν αίτηση αναγνώρισης, με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού και Επιμόρφωσης και κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος άρθρου από τις 12.9.2016 έως τις 14.10.2016. Στην περίπτωση που έχει κατατεθεί, πριν από την έναρξη ισχύος της παρούσας, αίτηση για αναγνώριση προϋπηρεσίας που δεν αναγνωριζόταν με το τότε ισχύον νομικό καθεστώς, αλλά αναγνωρίζεται πλέον με την παρούσα, θα πρέπει η αίτηση αναγνώρισης να υποβληθεί εκ νέου.
Κατάταξη υπηρετούντων υπαλλήλων
Οι υπάλληλοι που υπηρετούν, κατά την έναρξη ισχύος της από 28-6-2016 απόφασης της Ολομέλειας της Βουλής (ΦΕΚ 122/τ.Α'/30.6.2016), κατατάσσονται αυτοδικαίως, από 1.6.2016, στους βαθμούς της κατηγορίας στην οποία υπηρετούν, κατά τα προβλεπόμενα στα άρθρα 37 και 38 του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β'), όπως ισχύει, και με βάση τον συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας που τους έχει αναγνωρισθεί, μέχρι τις 31-5-2016. Πλεονάζων χρόνος θεωρείται ότι διανύθηκε στον βαθμό κατάταξης.
Για την κατάταξη, σύμφωνα με την παράγραφο 1 του παρόντος, δεν υπολογίζονται:
α) ο χρόνος αργίας, είτε εξαιτίας ποινικής δίωξης που κατέληξε σε οποιαδήποτε καταδίκη είτε εξαιτίας πειθαρχικής δίωξης που κατέληξε σε πειθαρχική ποινή, τουλάχιστον προστίμου αποδοχών τριών (3) μηνών,
β) ο χρόνος της αδικαιολόγητης αποχής από τα καθήκοντα,
γ) ο χρόνος της προσωρινής παύσης,
δ) ο χρόνος της άδειας άνευ αποδοχών, που δεν αποτελεί χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας,
ε) ο χρόνος της αναστολής άσκησης καθηκόντων, εφόσον στη συνέχεια ο υπάλληλος τέθηκε σε αργία,
στ) το χρονικό διάστημα κατά το οποίο στερήθηκε ο υπάλληλος το δικαίωμα για προαγωγή,
ζ) χρονικό διάστημα ίσο προς το μισό του απαιτούμενου προς προαγωγή χρόνου, σε περίπτωση επιβολής της πειθαρχικής ποινής του υποβιβασμού.
Για όσους υπαλλήλους τέθηκαν σε καθεστώς διαθεσιμότητας, με βάση τις διατάξεις του Ν. 4172/2013 (Α' 167), ο χρόνος της διαθεσιμότητας θεωρείται ως χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας και λαμβάνεται υπόψη για τη βαθμολογική εξέλιξη.
Για την κατάταξη σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο, δεν υπολογίζεται στον συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας, το μισό του πέραν της δεκαετίας χρόνου που διανύθηκε με τυπικό προσόν κατώτερης κατηγορίας. Ως αφετηρία για τον ως άνω υπολογισμό λαμβάνεται η ημερομηνία απόκτησης του τυπικού προσόντος της ανώτερης κατηγορίας. Ομοίως, δεν συνυπολογίζεται στον χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας ο χρόνος φοίτησης στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΣΔΔΑ) ούτε η επίδοση αποφοίτησης από την εν λόγω σχολή.
Υπάλληλοι που υπηρετούν σε κατηγορία, χωρίς να κατέχουν το απαιτούμενο τυπικό προσόν, κατατάσσονται στους βαθμούς της κατηγορίας όπου υπηρετούν, με προσθήκη ενός (1) επιπλέον έτους στον χρόνο που απαιτείται για προαγωγή στον επόμενο βαθμό, με εξαίρεση τον εισαγωγικό βαθμό. Ως απαιτούμενο τυπικό προσόν νοείται εν προκειμένω ο αντίστοιχης εκπαιδευτικής βαθμίδας βασικός τίτλος σπουδών για την κατηγορία ΠΕ, ΤΕ,ΔΕ και ΥΕ αντίστοιχα.
Για την αυτοδίκαιη βαθμολογική κατάταξη εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Διοικητικής Υποστήριξης, που δεν δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Προαγωγές
Οι προαγωγές γίνονται με απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Οι υπάλληλοι προάγονται στον αμέσως επόμενο βαθμό, εφόσον έχουν συμπληρώσει τον απαιτούμενο χρόνο στον βαθμό που κατέχουν, κατά τα προβλεπόμενα στα άρθρα 37 και 38 του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β'), όπως ισχύουν, και έχουν σε υψηλό επίπεδο τα ουσιαστικά προσόντα που αναφέρονται στις εκθέσεις αξιολόγησής τους. Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, προκειμένου να διαπιστώσει τη συνδρομή των ουσιαστικών προσόντων, λαμβάνει υπόψη όλα τα στοιχεία του προσωπικού μητρώου του υπαλλήλου, από τα οποία προκύπτει η δραστηριότητά του στην Υπηρεσία, η επαγγελματική του επάρκεια, η πρωτοβουλία και η αποτελεσματικότητά του. Για να σχηματίσει κρίση, το Υπηρεσιακό Συμβούλιο λαμβάνει υπόψη τις εκθέσεις αξιολόγησης της τελευταίας πενταετίας.
Ειδικά για την προαγωγή στον Α' βαθμό, ο υπάλληλος πρέπει να διαθέτει, σε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο, προσόντα που μαρτυρούν διοικητική ικανότητα, όπως αυτά καθορίζονται στην κλίμακα του συστήματος αξιολόγησης των ουσιαστικών προσόντων των υπαλλήλων.
Τον Απρίλιο κάθε έτους, το Υπηρεσιακό Συμβούλιο καταρτίζει, με βάση τις καταστάσεις του άρθρου 88 του Υπαλληλικού Κώδικα και με αλφαβητική σειρά, πίνακα προακτέων, κατά βαθμό, κλάδο και ειδικότητα, καθώς και πίνακες μη προακτέων.
Στους πίνακες αυτούς εγγράφονται υπάλληλοι που συμπληρώνουν, έως τις τριάντα (30) Απριλίου του επόμενου έτους, τον απαιτούμενο για την προαγωγή χρόνο υπηρεσίας. Οι πίνακες προακτέων υποβάλλονται για κύρωση στον Πρόεδρο της Βουλής ή στο εξουσιοδοτημένο από αυτόν όργανο, εντός δέκα (10) ημερών από την κατάρτισή τους. Ο Πρόεδρος της Βουλής, ή το εξουσιοδοτημένο όργανο, ασκεί έλεγχο νομιμότητας και, εφόσον διαπιστώσει παράβαση των σχετικών διατάξεων, αναπέμπει τους πίνακες στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο που αποφασίζει εντός δέκα (10) ημερών. Οι πίνακες που καταρτίζονται κατά τα ανωτέρω είναι οριστικοί. Η ισχύς των πινάκων αρχίζει την 1η Μαΐου του έτους κατάρτισής τους, ανεξάρτητα από την ημερομηνία οριστικοποίησής τους.
Οι υπάλληλοι που περιλαμβάνονται στους πίνακες προακτέων, προάγονται υποχρεωτικά, εντός μηνός από την κύρωση των πινάκων ή από την ημέρα που συμπληρώνουν τον απαιτούμενο για την προαγωγή χρόνο υπηρεσίας. Η προαγωγή θεωρείται ότι συντελείται την ημέρα που ο υπάλληλος συμπληρώνει τον απαιτούμενο χρόνο υπηρεσίας για να προαχθεί στον επόμενο βαθμό, και πάντως μετά την έναρξη ισχύος του οικείου πίνακα προακτέων.
Στους πίνακες μη προακτέων περιλαμβάνονται οι υπάλληλοι που κρίνονται ως μη προακτέοι. Ως μη προ-ακτέοι κρίνονται, με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, βάσει πραγματικών στοιχείων, οι υπάλληλοι που δεν πληρούν τις ουσιαστικές προϋποθέσεις για την άσκηση καθηκόντων του ανώτερου βαθμού.
Οι αποφάσεις προαγωγών δεν αναρτώνται στη Κοινοβουλευτική Διαφάνεια, ούτε δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Για την πρώτη εφαρμογή της παρούσας, ο πίνακας προακτέων και μη προακτέων θα καταρτισθεί μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών των άρθρων 3 παρ. 3 και 4 της παρούσας. Στην περίπτωση αυτή κατ' εξαίρεση η ισχύς των πινάκων αρχίζει 1-6-2016.
Αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων - διδακτορικών διπλωμάτων
Για τη βαθμολογική κατάταξη και προαγωγή, δεν απαιτείται συνάφεια του μεταπτυχιακού τίτλου ή του διδακτορικού διπλώματος με το αντικείμενο στο οποίο απασχολείται ο υπάλληλος, αλλά αρκεί και απαιτείται η κατάθεση του τίτλου ή διπλώματος στη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού και Επιμόρφωσης, με σχετική αίτηση του υπαλλήλου. Η ημερομηνία κατάθεσης του τίτλου αποτελεί αφετηρία του υπολογισμού του πλεονάζοντος χρόνου του υπαλλήλου. Μεταπτυχιακοί τίτλοι και διδακτορικά διπλώματα πανεπιστημιακών ιδρυμάτων της αλλοδαπής πρέπει να είναι αναγνωρισμένα και ισότιμα, κατά τα οριζόμενα στο Π.δ. 50/2001, όπως ισχύει, και στη σχετική νομοθεσία