Σύμφωνα με το νομοσχέδιο του κ. Σπίρτζη δημιουργείται ψηφιακό μητρώο των λειτουργούντων «Πρατήριων Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας , των λειτουργούντων πρατηρίων υγρών και αερίων καυσίμων των στεγασμένων σταθμών αυτοκινήτων με αντλίες καυσίμων καθώς και των παντός είδους πρατηρίων παροχής καυσίμων δημοσίας και ιδιωτικής χρήσης.
Στο μητρώο καταγράφονται ψηφιακά τα στοιχεία των εκμεταλλευτών, οι θέσεις λειτουργίας, τα στοιχεία των κτιριακών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεών (π.χ. δεξαμενές, αντλίες, διανομείς, κτίριο πρατηρίου, τυχόν ύπαρξη πλυντηρίου – λιπαντηρίου κ.λπ.), τα προβλεπόμενα σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις Πιστοποιητικά (π.χ. Πιστοποιητικό Πυροπροστασίας, Πιστοποιητικό Ογκομέτρησης δεξαμενών κ.λπ.), τα στοιχεία των φυσικών ή νομικών προσώπων που εμπλέκονται στην ασφαλή και ορθή λειτουργία και συντήρηση (π.χ. υπεύθυνος λειτουργίας, τεχνικός ασφαλείας, αρμόδιος Μηχανικός μελέτης και επίβλεψης, κ.α.)
Το μητρώο διασυνδέεται με μητρώα που τηρούνται από λοιπές εμπλεκόμενες Υπηρεσίες.
Εκτός απο το μτρώο προβλέπονται νέες διαδικασίες για χορήγηση, μεταβίβαση ή ανανεώση της άδειας λειτουργείας των πρατηρίων.
Με Απόφαση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την δημιουργία, ανάπτυξη, λειτουργία και συντήρηση του ανωτέρω ψηφιακού μητρώου, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία σχετική λεπτομέρεια.
Παράλληλα στο νομοσχέιδο προβλέπονται αλλαγές των διατάξεων περί εξαέρωσης δεξαμενών υγρών καυσίμων.
Σύμφωνα με το παραπάνω άρθρο οι σωληνώσεις εξαέρωσης για τις δεξαμενές πετρελαίου, ή και για τις δεξαμενές βενζίνης πρατηρίων, κατασκευάζονται από σωληνώσεις μεταλλικές (γαλβανισμένες ενισχυμένου τύπου) ή πλαστικές από υλικό που δεν αλλοιώνεται στα πετρελαιοειδή (μόνο για το υπόγειο τμήμα), διαμέτρου ίσης ή μεγαλύτερης της 1 ½’ και μέσω κατακόρυφου σωλήνα, καταλήγουν σε δύο ειδικά εξαρτήματα (καπελάκια), με ή χωρίς βαλβίδα ανάλογα του τρόπου κατασκευής, ώστε να διασφαλίζεται αδυναμία ανάμιξης των προϊόντων. Οι κατακόρυφοι σωλήνες στηρίζονται αδιακρίτως σε εξωτερικό τοίχο κτιρίου ή σε υποστύλωμα στεγάστρου ή σε άλλη ειδική σταθερή κατασκευή (μεταλλική, από σκυρόδεμα, ή άλλο υλικό), η οποία αποτρέπει τη δημιουργία παραμόρφωσης. Η απαγωγή των ατμών από τα στόμια εξαέρωσης πρέπει να κατευθύνεται σε ανοιχτούς χώρους μέσω παραθύρων, ανοιγμάτων, ηλεκτρικών και υδραυλικών φρεατίων και να ελέγχεται οπτικά καθημερινά ότι είναι ελεύθερη. Τα ειδικά εξαρτήματα (βαλβίδες εξαερισμού πίεσης-υποπίεσης, pressure relief valve) των δεξαμενών των υγρών καυσίμων που συμμετέχουν στο σύστημα ανάκτησης ατμών, (καπελάκι), είναι κατά ελάχιστο δύο (2) ανά πρατήριο υγρών καυσίμων, έχουν τις ίδιες διαστάσεις με τον σωλήνα εξαερισμού και ανοίγουν πλήρως σε υποπίεση 2 mbar και υπερπίεση 35mbar. Διαθέτουν υποχρεωτικά φλογοπαγίδα σύμφωνα με το πρότυπο ΕΝ ISO 16852 ή άλλο ισοδύναμο ευρωπαϊκό ή διεθνές πρότυπο. Ελέγχονται σε ετήσια βάση για την ορθότητα της λειτουργίας τους και συμπληρώνεται ειδικό έντυπο ελέγχου που φυλάσσεται στο χώρο του πρατηρίου.».
δείτε εδώ το νομοσχέδιο