Στελέχη της ΓΑΙΑΟΣΕ χαρακτηρίζουν την κίνηση αυτή ως εναλλακτική λύση, τονίζοντας ότι δεν θα ανταγωνιστούν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ωστόσο οφείλει το ελληνικό Δημόσιο, αναφέρουν χαρακτηριστικά, να έχει μια σιδηροδρομική άδεια στην κατοχή του για κάθε ενδεχόμενο, σημειώνοντας ότι η εταιρεία, δηλαδή το Δημόσιο, διαθέτει αρκετό τροχαίο υλικ
Τρεις μέρες μετά το ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ρεπορτάζ της «Καθημερινής» αναφέρει πως το ελληνικό δημόσιο ετοιμάζει μέσω της ΓΑΙΑΟΣΕ, σχέδιο σύστασης νέας κρατικής εταιρείας σιδηροδρομικών μεταφορών.
Συγκεκριμένα, το ρεπορτάζ της εφημερίδας αναφέρει πως ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ Θανάσης Σχίζας προανήγγειλε ότι η κρατική εταιρεία θα κάνει κινήσεις για την απόκτηση σιδηροδρομικής άδειας με την αιτιολογία ότι «το ελληνικό δημόσιο οφείλει να έχει μια σιδηροδρομική άδεια στην κατοχή του για κάθε ενδεχόμενο». Όπως σημείωσε ωστόσο δεν θα ανταγωνιστούν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σύμφωνα με άλλες του δηλώσεις έχει σχεδιαστεί πρόγραμμα ανακατασκευής του τροχαίου υλικού αξίας 40 – 45 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, κύκλοι της βιομηχανίας χαρακτηρίζουν «επιεικώς άκομψη» την εν λόγω κίνηση, και «ενδεικτική» του γιατί έχει υπονομευθεί το επενδυτικό κλίμα για τη χώρα.
Αυτό που τονίζεται επίσης στο ρεπορτάζ, είναι πως μεγαλύτερο προβληματισμό έχουν προκαλέσει πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θέτουν θέμα διασφάλισης της εκμίσθωσης του τροχαίου υλικού από το στοκ του ελληνικού δημοσίου το οποίο ελέγχει στο σύνολο τους η ΓΑΙΑΟΣΕ.
Στο πλαίσιο αυτής της αξίωσης φέρεται να επαπειλείται και η έγερση θέματος καταβολής των επιδοτήσεων της τάξης των 50 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως που λαμβάνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για δημόσιες υπηρεσίες, τις άγονες δηλαδή σιδηροδρομικές γραμμές.
Όπως τονίζεται φέρεται να τίθεται θέμα «επακριβούς αποτίμησής τους ώστε να μην καταβάλλονται χρήματα που δεν πάνε για τις άγονες».
Ωστόσο κύκλοι εκτιμούν ότι το συγκεκριμένο ζήτημα εγείρεται ενδεχομένως ως διαπραγματευτικό μέσο πίεσης στην ιταλική εταιρεία, η οποία όμως εμφανίζεται καλυμμένη καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ιδιωτικοποιήθηκε με τις συμβάσεις για τις επιδοτήσεις υπογεγραμμένες για 5 χρόνια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ferrovie Dello Stato προτίθεται να πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 500 εκατ. ευρώ σε τροχαίο υλικό.