Ειδικότερα ο κ. Σπίρτζης σε σχετική ερώτηση που του τέθηκε στην διάρκεια συζήτησης στην Βουλή προανήγγειλε ρύθμιση με την οποία θα είναι υποχρεωτική η αναγραφή των πραγματικών χιλιομέτρων στην άδεια κυκλοφορίας όλων των εισαγόμενων οχημάτων από χώρες μέλη της ΕΕ, ώστε να καταπολεμηθεί το φαινόμενο εξαπάτηση των καταναλωτών με το γνωστό και σχεδόν καθολικό γύρισμα των χιλιομέτρων, ώστε οι εισαγωγείς να επωφελούνται μεγαλύτερου κέρδους από την απόκρυψη της χρήσης των οχημάτων από τους προηγούμενους ιδιοκτήτες, που στην πλειοψηφία τους προέρχονται από leasing του εξωτερικού.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο μέτρο αυτό θα προστεθεί και η εγχώρια καταγραφή των χιλιομέτρων από τα ΚΤΕΟ.
Ήδη από τον Απρίλιο του 2014 το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει αποστείλει σε όλα τα κράτη-μέλη Οδηγία σύμφωνα με την οποία η παραποίηση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων θα πρέπει να θεωρείται αδίκημα και μάλιστα να επιβάλλονται κυρώσεις!
Παράλληλα μέχρι το 2020 θα πρέπει όλα τα ΚΤΕΟ που δραστηριοποιούνται ενώ της ΕΕ να μπορούν να έχουν πρόσβαση στους ελέγχους που έχουν πραγματοποιήσει τα οχήματα σε όλα τα κράτη-μέλη.
Επίσης η Κομισιόν θίγει και το πολύ σοβαρό θέμα της οδικής ασφάλειας, καθώς επισημαίνει πως η παραποίηση χιλιομέτρων οδηγεί σε εσφαλμένη αξιολόγηση της καταλληλότητας των οχημάτων για κυκλοφορία.
Ειδικότερα, στην Οδηγία 2014/45/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 3ης Απριλίου στο άρθρο 25 αναγράφεται χαρακτηριστικά: «Η παραποίηση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων θα πρέπει να θεωρείται ως αδίκημα που επισύρει κυρώσεις, δεδομένου ότι η παραποίηση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων μπορεί να έχει εσφαλμένη αξιολόγηση καταλληλότητας των οχημάτων για κυκλοφορίας. Η καταγραφή των διανυθέντων χιλιομέτρων στο Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου και η πρόσβαση του ελεγκτή στις πληροφορίες αυτές θα πρέπει να διευκολύνει την ανίχνευση παραποίησης του μετρητή ή της παρέμβασης. Η Επιτροπή θα πρέπει να ελέγχει την ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τους μετρητές διανυθέντων χιλιομέτρων, μεταξύ των Αρχών των κρατών-μελών».