Οι επιβάτες έχουν όμως δικαιώματα αν η πτήση τους έχει καθυστέρηση ή αν ακυρωθεί και η επιτροπή Μεταφορών του ΕΚ ψήφισε την Τρίτη την ενίσχυση των δικαιωμάτων αυτών...
Εάν η πτήση έχει καθυστέρηση πάνω από τρεις ώρες, οι επιβάτες έχουν δικαίωμα αποζημίωσης, ανάλογα με την απόσταση:
Τι ισχύει σήμερα |
Απόφαση επιτροπής Μεταφορών του ΕΚ |
Λιγότερο ή 1,500 χλμ - €250 |
Λιγότερο ή 2,500 χλμ - €300 |
Περισσότερο από 1,500 χλμ - €400 |
Λιγότερο ή 6,000 χλμ - €400 |
Περισσότερο από 3,500 χλμ - €600 |
Περισσότερο από 6,000 χλμ - €600 |
Σήμερα, σε περίπτωση καθυστέρησης μεγαλύτερης από πέντε ώρες ο επιβάτης έχει το δικαίωμα να αποφασίσει να ακυρώσει το ταξίδι και να ζητήσει πλήρη αποζημίωση ή και επαναπατρισμό του. Εάν η πτήση έχει καθυστέρηση από δύο έως τέσσερις ώρες (αναλόγως της διάρκειας του δρομολογίου) η εταιρία οφείλει να του εξασφαλίσει γεύματα, δωρεάν τηλέφωνο και, εάν χρειαστεί, διαμονή.
Αν η πτήση καθυστερήσει πάνω από πέντε ώρες μετά την επιβίβαση, τότε οι επιβάτες έχουν το δικαίωμα να αποβιβασθούν και οι ευρωβουλευτές θέλουν να μειώσουν το χρονικό διάστημα στις τρείς τις τρεις ώρες.
Η επιτροπή Μεταφορών απαιτεί επίσης να υπάρχει επίσης σε όλα τα αεροδρόμια προσωπικό ικανό να ενημερώσει πλήρως και έγκυρα τους επιβάτες για καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων και για το τι μέτρα παίρνει η κάθε εταιρία για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα.
Τέλος η επιτροπή αποσαφηνίζει τη διατύπωση των εξαιρέσεων, όπως η ακραία κακοκαιρία, στις οποίες ο αερομεταφορέας δεν είναι υποχρεωμένος να αποζημιώσει οικονομικά επιβάτες των οποίων καθυστέρησε η πτήση.
Η έκθεση της επιτροπής Μεταφορών θα τεθεί τώρα σε διαπραγμάτευση με τις κυβερνήσεις πριν το τελικό κείμενο έρθει για ψηφοφορία στην ολομέλεια, πιθανότατα τον Φεβρουάριο του 2014.