Πρόκειται για ένα από τα μέτρα που περιλαμβάνονται στο πακέτο των διαρθρωτικών αλλαγών τα οποία παρουσιάστηκαν προχθές και συμφωνήθηκαν με την τρόικα. Το χαρτί αυτό χρησιμοποίησε μάλιστα η ηγεσία του υπουργείου προκειμένου να αντικρούσει και το ενδεχόμενο νέων απαιτήσεων για τον άμεσο προσδιορισμό συγκεκριμένου αριθμού υπαλλήλων που θα πρέπει να απομακρυνθούν από το Δημόσιο - εκτός από τους 15.000 έως το τέλος του έτους που αποτελούν ήδη μνημονιακό στόχο.
«Δεν θα είχαμε πρόβλημα να τεθεί ένας ποσοτικός στόχος σε κάποιο νέο επίσημο κείμενο για την κινητικότητα υπαλλήλων και στο πλαίσιο αυτό να πούμε για παράδειγμα ότι μέσα σε κάποιο χρονικό διάστημα θα μετακινηθούν 10.000 εργαζόμενοι» ανέφεραν στελέχη του υπουργείου. «Αλλά δεν μπορούμε να δεχθούμε αριθμητικό στόχο και για απολύσεις» προσέθεταν.
Αυτό που επιδιώκεται είναι να υπάρξει ένας μόνιμος μηχανισμός κινητικότητας στο Δημόσιο, βάσει του οποίου θα καταστεί δυνατή και η υλοποίηση του στόχου «ο κατάλληλος υπάλληλος στην κατάλληλη θέση» και θα οδηγήσει σε ορθολογική κατανομή του προσωπικού, που αποτελεί και μία από τις επιταγές του Μνημονίου.
Στην πράξη αυτό θα αφαιρέσει το δικαίωμα που είχαν έως σήμερα οι φορείς - πολλές φορές με απλά «ραβασάκια» μεταξύ των επικεφαλής τους - να προχωρούν σε μετακινήσεις υπαλλήλων είτε εντός των τειχών, δηλαδή μεταξύ των διευθύνσεων και υπηρεσιών του ίδιου φορέα, είτε και μεταξύ διαφορετικών φορέων, όπως για παράδειγμα από το ένα υπουργείο στο άλλο.
Ετσι, τα όποια αιτήματα φορέων για την κάλυψη κενών θέσεων θα περνούν ανά κάποιο διάστημα από την έγκριση μιας αρμόδιας επιτροπής - στα πρότυπα της σημερινής τριμελούς υπουργικής επιτροπής που δίνει το πράσινο φως για τις προσλήψεις - και στη συνέχεια ανάλογα και με το πλεονάζον προσωπικό σε άλλους φορείς θα γίνονται οι μεταφορές.
Ωστόσο, για να λειτουργήσει το σύστημα αυτό προϋποτίθεται σε πρώτη φάση η αξιολόγηση των δομών του Δημοσίου. Μέσω αυτής θα προκύψουν και εκείνες οι δομές - τμήματα και διευθύνσεις ή ακόμη και ολόκληρα νομικά πρόσωπα - που δεν είναι πλέον απαραίτητες και θα καταργηθούν ή συγχωνευθούν, ώστε να αποτυπωθεί και το τυχόν πλεονάζον προσωπικό.
Σε δεύτερη φάση, πρέπει να ενεργοποιηθεί και το νέο σύστημα αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων. Εκεί, θα προκύψει ποιοι από τους υπηρετούντες σε κάθε δομή έχουν τα προσόντα με βάση συγκεκριμένα περιγράμματα θέσεων για την παραμονή τους σε αυτές και ποιοι θα μπουν στη δεξαμενή των πλεοναζόντων.
πηγη:ΤΑΝΕΑ