Η προτεινόμενη ρύθμιση όπως αναφέρει η αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, έρχεται να αντιμετωπίσει με τρόπο άμεσο και αποτελεσματικό έναν εξαιρετικά μεγάλο κίνδυνο που εξακολουθεί να υφίσταται μέχρι σήμερα στους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
Ειδικότερα όπως αναφέρει το υπουργείο, εξακολουθεί να παρατηρείται το φαινόμενο των πρατηρίων και λοιπών εγκαταστάσεων, τα οποία έχουν απευθείας πρόσβαση στους αυτοκινητόδρομους, πράγμα το οποίο δημιουργεί τεράστιους κινδύνους και αποτελεί σημαντική αιτία ατυχημάτων. Παράλληλα η σχετική νομοθεσία για τους αυτοκινητόδρομους προβλέπει ειδικές προδιαγραφές σχετικά με τα πρατήρια, τα οποία είναι εντεταγμένα σε Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών που συνδέονται με τους αυτοκινητόδρομους με ειδικές διατάξεις εισόδου - εξόδου (λωρίδες επιβράδυνσης - επιτάχυνσης) ανάλογες των εφαρμοζόμενων σε ανισόπεδους κόμβους, ακριβώς για να παρέχεται η απαραίτητη ασφάλεια.
Όπως άλλωστε έχει κριθεί και με σειρά αποφάσεων του ΣτΕ η πρόβλεψη αυτή συνδέεται άμεσα με την εξασφάλιση οδικής ασφάλειας στους αυτοκινητόδρομους, η κατασκευή των οποίων αποβλέπει στη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας των οχημάτων και στην ταχύτερη σύνδεση των διαφόρων περιοχών και πόλεων μεταξύ τους. Στο πλαίσιο της αυτής νομολογίας έχει επίσης κριθεί ότι η η απόφαση της Διοίκησης για χάραξη των αυτοκινητοδρόμων ή των οδών ταχείας κυκλοφορίας δεν μπορεί να εξαρτάται μόνο από τη λειτουργικότητα του δρόμου και δεν είναι δυνατό κατά τη διαδικασία αυτή να λαμβάνονται υπόψη ιδιωτικά συμφέροντα. Ενόψει αυτού και προκειμένου να αντιμετωπιστεί το εξαιρετικά επείγον αυτό θέμα, κρίνεται απαραίτητο να υπάρξει άμεση δραστηριοποίηση, προκειμένου να καταργηθούν οι δίοδοι πρόσβασης των υφισταμένων πρατηρίων που βρίσκονται σε άμεση σύνδεση με τους αυτοκινητόδρομους.
Ετσι σύμφωνα με την διάταξη του νομοσχεδίου όσα βενζινάδικα έχουν απευθείας συνδέσεις με κλειστούς αυτοκινητόδρομους καταργούνται εντός τριμήνου απο την δημοσίευση του νόμου