Το σχήμα υπό τη γερμανική Fraport αφενός μεν ζητεί να της παρασχεθούν αδιαμφισβήτητες εγγυήσεις για την παραχώρηση, αλλά επίσης, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, δυσκολεύεται να εξασφαλίσει χρηματοδότηση εξαιτίας του ρίσκου της χώρας. Η σύμβαση για την παραχώρηση των αεροδρομίων δεν έχει ακόμη υπογραφεί, αν και πηγές με γνώση των λεπτομερειών της υπόθεσης διαβεβαιώνουν την «Καθημερινή» πως θα καταβληθεί ιδιαίτερη προσπάθεια, με επισπεύδοντα το ΤΑΙΠΕΔ, ώστε αυτό να καταστεί δυνατόν ενδεχομένως έως τα τέλη Νοεμβρίου.
Θα χρειαστεί βέβαια για κάτι τέτοιο και η παράταση ισχύος της εγγυητικής επιστολής, συμπληρώνουν οι ίδιες πληροφορίες. Ακόμη και έτσι, όμως, αρμόδιοι παράγοντες εκφράζουν επιφυλάξεις για το κατά πόσο το τίμημα του 1,234 δισ. ευρώ θα μπορέσει να εισπραχθεί εντός του 2015, όπως προβλέπεται στο νέο μνημόνιο.
Πηγές με γνώση των όσων διημείφθησαν το προηγούμενο εξάμηνο μεταξύ Αθήνας και Fraport αποκαλύπτουν στην «Καθημερινή» πως οι Γερμανοί, λόγω πολιτικής και οικονομικής αβεβαιότητας στην Ελλάδα, είχαν φτάσει στο σημείο να ισχυρίζονται πως η προσφορά τους δεν ήταν δεσμευτική και να εξέταζαν την πλήρη αποχώρηση.
«Ηθελαν να φύγουν και το άνοιγμα της συζήτησης για συμμετοχή του Δημοσίου στο σχήμα που θα αποκτήσει τον έλεγχο των αεροδρομίων όπως και οι κάθε λογής δηλώσεις από αρμόδιους και αναρμόδιους τους έδωσε το δικαίωμα να αμφισβητήσουν τις δεσμεύσεις τους», αναφέρουν παράγοντες που συμμετείχαν στην όλη διαδικασία.
Θυμίζουν, δε, τη συνάντηση –στα τέλη Απριλίου– του υπουργού Οικονομίας Γιώργου Σταθάκη με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Fraport, Stefan Schulte, και δηλώσεις από ελληνικής πλευράς για αλλαγή των όρων της συμφωνίας. Υπενθυμίζουν επίσης τα διαβήματα του πρωθυπουργού του ομόσπονδου γερμανικού κρατιδίου της Εσσης (το οποίο ελέγχει το 31,35% της γερμανικής εισηγμένης) Βόλκερ Μπούφερ στον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν-Κλοντ Γιουνκέρ για εγγυήσεις ολοκλήρωσης της συμφωνίας.