Τα βαριά επαγγελματικά οχήματα αντιστοιχούν σε λιγότερο από το 5% της κίνησης στους δρόμους της Ευρώπης, ωστόσο εκπέμπουν το ένα τέταρτοτων συνολικών ρύπων –περισσότερο από τα αεροπλάνα. Η αποδοτικότητά τους στα καύσιμα μετά βίας έχει αλλάξει εδώ και δύο δεκαετίες, επισημαίνει ο Guardian.
Σε επιστολή της προς τον πρόεδρο της ΕΕ, Ζαν Κλωντ Γιούνκερ, την οποία εξέτασε η βρετανική εφημερίδα, η λεγόμενη «clean corporate alliance» τονίζει ότι τα τεστ και η παρακολούθηση των εκπομπών ρύπων δεν αρκούν για να δώσουν ώθηση στην αγορά με στόχο τη μεταφορά φορτίων με χαμηλούς ρύπους.
«Το να πιάσουμε τους κλιματικούς στόχους της Ευρώπης για το 2030, αλλά και τους πιο δύσκολους στόχους που συμφωνήθηκαν στο Παρίσι, θα απαιτήσει τεράστιες προσπάθειες στον τομέα μεταφορών και φορτίων», τονίζεται στην επιστολή. «Επομένως κάνουμε έκκληση να προτείνετε πρότυπα για μετά το 2020, που θα μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και την κατανάλωση καυσίμου νέων φορτηγών και τρέιλερς», προσθέτει.
Το γράμμα, το οποίο υπογράφουν επίσης οι DHL, Philips, Kingfisher και Schenker, ενθαρρύνει την ΕΕ «να κάνει πρόταση για εισαγωγή προτύπων (εξοικονόμησης καυσίμου) μέσα στα επόμενα δύο χρόνια».