Στα φετινά ποσειδώνια συμμετέχουν σχεδόν 60 εταιρίες από όλο τον κόσμο ειδικευμένες στη διαχείριση του έρματος των πλοίων (Ballast Water Treatment - BTW)
Σημειώνεται ότι η απόρριψη του νερού του έρματος που συλλέγεται από παράκτιες περιοχές και χρησιµοποιείται για την ευστάθεια και σωστή πλεύση όλων των τύπων του πλοίου μεταφέρει διαφορετικά βιολογικά είδη φυτών, οργανισμών και μικροοργανισμών που τις περισσότερες φορές είναι αλλόχθονα και μπορεί να προκαλούν περιβαλλοντική ζημιά σε θαλάσσιες περιοχές του πλανήτη.
Σύμφωνα με το διευθυντή της εταιρεία erma First Κωνσταντίνο Σταμπεδάκη ο νέος κανονισμός για το θαλάσσιο έρμα για να ισχύσει από τον ΙΜΟ θα πρέπει να είναι ψηφισμένος από τα κράτη μέλη που αντιπροσωπεύουν το 35% του παγκόσμιας δυναμικότητας μεταφοράς φορτίου στον ΙΜΟ. Αυτή τη στιγμή τόνισε είμαστε στο 34,82%
Ανέφερε επίσης ότι ο διεθνής οργανισμός ναυσιπλοϊας ΙΜΟ έχει εγκρίνει αυτή τη στιγμή τις προδιαγραφές για 54 συστήματα που διατίθενται ήδη στην αγορά, ενώ οι αμερικανικές αρχές ήδη έχουν θέσει σε ισχύ δικιά τους νομοθεσία σύμφωνα με την οποία, τα πλοία που εισέρχονται στα αμερικανικά χωρικά ύδατα θα πρέπει να διαθέτουν σύστημα διαχείρισης έρματος εγκεκριμένο από την Αμερικανική Ακτοφυλακή (US Coast Guard).
Όπως τόνισε ο κ.Σταμπεδάκης καμία από τις εταιρείες κατασκευή του συστήματος έως τώρα δεν έχει πάρει πιστοποιητικό από τις αμερικανικές αρχές καθώς είναι σχετικά καινούργιο ανέφερε.
Μεταξύ των τεχνολογιών που παρουσιάζονται στη έκθεση των ποσειδωνίων είναι η ηλεκτρολυτική κυψέλη και οι κυκλώνες της Erma First.
«Επενδύουμε καθημερινά στην έρευνα και την ανάπτυξη προκειμένου να προπορευόμαστε των εξελίξεων και να διατηρούμε το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα», δήλωσε η κα Ειρήνη Βιτσαρά, Marketing & Communications Manager της Environmental Protection Engineering (EPE), μητρικής εταιρείας της Erma First.
«Μέχρι στιγμής δεν έχουμε δει σημαντική αύξηση στη ζήτηση για τα συστήματα διαχείρισης του έρματος που προσφέρει η εταιρεία μας, ωστόσο, η κατάσταση πιθανότατα θα αλλάξει με την εφαρμογή των νέων κανονισμών, οπότε και θα είναι υποχρεωτικές οι εν λόγω αναβαθμίσεις τόσο στα καινούργια όσο και στα παλαιότερα πλοία», πρόσθεσε.
Σύμφωνα με μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης του έρματος των πλοίων, η στάση αναμονής που έχει υιοθετήσει η πλειονότητα των πλοιοκτητών μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία υπερβολικά μεγάλης συμφόρησης στα ναυπηγεία ανά τον κόσμο για τις απαραίτητες μετατροπές, γεγονός που θα μπορούσε με τη σειρά του να αυξήσει το κόστος συμμόρφωσης των πλοιοκτητών με τους κανονισμούς.
Ο Vincent Li, Project Manager της SunRui Marine Environment Engineering της Κίνας, δήλωσε με τη σειρά του: «Είμαστε πεπεισμένοι ότι η επικύρωση των κανονισμών για τη διαχείριση του έρματος των πλοίων θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στη χρονιά, οπότε σε κάποιο σημείο στο εγγύς μέλλον θα υπάρξει τεράστια ζήτηση για τις υπηρεσίες μας. Ως εκ τούτου, έχουμε προετοιμαστεί για αύξηση της ζήτησης επενδύοντας στο διπλασιασμό της παραγωγικότητάς μας από τα 500 σκάφη σήμερα στα 1.000. Προετοιμαζόμαστε για το μέλλον έχοντας κατά νου την πιθανή αύξηση της ζήτησης».
Ως ένα από τα πιο φλέγοντα ζητήματα της ναυτιλιακής βιομηχανίας αυτήν την περίοδο, η διαχείριση του έρματος των πλοίων θα αποτελέσει το κεντρικό θέμα συζήτησης κατά το Ballast Water Management (BWM) Summit που διοργανώνει η Newsfront/Ναυτιλιακή, στο πλαίσιο της έκθεσης των Ποσειδωνίων αυτή την εβδομάδα, υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ένωσης Τεχνικών Διευθυντών Ελληνικών Ναυτιλιακών Εταιρειών (MARTECMA).
Ο κ. Θεόδωρος Βώκος, Εκτελεστικός Διευθυντής των Εκθέσεων Ποσειδώνια Α.Ε., δήλωσε ότι «εν αναμονή της αλλαγής στους κανονισμούς, αυξήθηκε ο αριθμός των μεγάλων εταιρειών διαχείρισης του έρματος των πλοίων από 15 πριν από μερικά χρόνια σε περισσότερες από 60 εξειδικευμένες εταιρείες σήμερα, οι οποίες κυριαρχούν στον τομέα και κατέχουν από κοινού μερίδιο αγοράς ύψους 90 τοις εκατό.