Κατά συνέπεια, για τα επιβατικά οχήματα που εισάγονται στην Ελλάδα μεταχειρισμένα από άλλες χώρες της Ε.Ε., λαμβάνεται πλέον υπόψη για την επιβολή των τελών κυκλοφορίας του 2017 και των επόμενων ετών η ημερομηνία κατά την οποία έλαβε χώρα η πρώτη ταξινόμησή τους σε χώρα της ΕΕ και όχι η πρώτη ταξινόμησή τους στην Ελλάδα.
Το νέο αυτό καθεστώς υπολογισμού της παλαιότητας θα έχει ως συνέπεια να ισχύσουν, για το έτος 2017, τέλη κυκλοφορίας μειωμένα σε σχέση με τα τέλη του έτους 2016 για όλα τα μεταχειρισμένα Ι.Χ. αυτοκίνητα που έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα από άλλες χώρες-μέλη της Ε.Ε. Κι αυτό διότι τα έτη παλαιότητας θα «μετράνε» από τότε που προκυκλοφόρησαν τα Ι.Χ. αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση κι όχι στην Ελλάδα.
Για παράδειγμα σε εισαγόμενο μεταχειρισμένο Ι.Χ 1.400 κυβικών από ευρωπαϊκή χώρα, το οποίο ταξινομήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2007 αλλά η πρώτη ευρωπαϊκή ταξινόμηση ήταν το 1999, με το ισχύον σύστημα επιβαρύνεται με ετήσια τέλη κυκλοφορίας 255 ευρώ . Με την αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού της παλαιότητας, από το 2017 τα τέλη κυκλοφορίας για το ίδιο αυτοκίνητο μειώνονται σε 225 ευρώ.
Σε ό,τι αφορά γενικότερα τα τέλη κυκλοφορίας ΙΧ αυτοκινήτων του 2017 από το υπουργείο Οικονομικών έχει διευκρινισθεί ότι δεν πρόκειται να γίνουν αλλαγές παρά ορισμένες παρεμβάσεις για την ελάφρυνση φορολογούμενων με παλαιά και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα προκειμένου να περιορισθεί το φαινόμενο της μαζικής κατάθεσης πινακίδων στις εφορίες.
Αναλυτικά, με την παρ.1 του άρθρου 46 του ν.4410/2016, ορίζεται ότι για τα επιβατικά Ιδιωτικής Χρήσης αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα ή σε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ έως την 31.10.2010, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα τους, ως εξής: