Σύμφωνα με τον κ. Κουρουμπλή, με το άρθρο δέκατο τρίτο του ν. 4211/2013 (Α'256) είχε θεσπιστεί Τέλος Παραμονής και Πλόων (Τ.Π.Π.) για πλοία αναψυχής και μικρά σκάφη. Το τέλος αυτό επιβαλλόταν σε όλα τα σκάφη αναψυχής, ιδιωτικά και επαγγελματικά, και η επιβολή του θα άρχιζε από την έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης Οικονομικών και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής. Η εν λόγω ΚΥΑ δεν έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα καθώς το Τ.Π.Π. αφορούσε όλα τα πλοία της προαναφερθείσας κατηγορίας που πλέουν, ελλιμενίζονται ή αγκυροβολούν στα ελληνικά χωρικά ύδατα γεγονός που είναι σε διερεύνηση από την Ε.Ε. (μέσω της διαδικασίας EU Pilot), επειδή η Ελλάδα παρέβη τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει του άρθρου 110 ΣΛΕΕ».
Και συνεχίζει ο κ. Κουρουμπλής: «Προκειμένου αρθούν τα εν λόγω προβλήματα, και με γνώμονα τη δικαιότερη καταβολή του ήδη νομοθετημένου τέλους, το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής επεξεργάστηκε τροποποίηση του άρθρου δέκατου τρίτου του ν. 4211/2013 και έθεσε σε διαβούλευση σχετική νομοθετική διάταξη αντικατάστασής του. Η συγκεκριμένη διάταξη όπως και όλες οι υπόλοιπες έχουν προωθηθεί στους ανάλογους φορείς όπου και ζητήθηκε η άποψή τους. Οι απόψεις των φορέων έχουν κατατεθεί και θα ληφθούν υπ' όψιν στην διαμόρφωση του ν/σ που επεξεργάζεται το ΥΝΑΝΠ».
Σε ό,τι αφορά συνολικά τον θαλάσσιο τουρισμό και την αύξηση της ανταγωνιστικότητάς του, ο υπουργός σημειώνει στην απάντησή του ότι «προτεραιότητες της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής αποτελούν:
• η μελέτη όλων των προκλήσεων του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα και η μετατροπή τους σε ευκαιρίες για την ανάδειξη και ανάπτυξή του.
• η αναβάθμιση του ελληνικού θαλάσσιου τουριστικού λιμενικού προϊόντος, μέσα από τη διεύρυνση και ανάπτυξη των παρεχόμενων υπηρεσιών αλλά και τη βελτίωση της ποιότητας και του κόστους τους και η συμβολή στη διαμόρφωση και εφαρμογή στρατηγικής για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του λιμανιού. Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας ενός λιμένα τον καθιστά ελκυστικότερο για επενδύσεις, δίνεται ώθηση στη λιμενική βιομηχανία της χώρας και την οικονομία της».
Τέλος, ο κ. Κουρουμπλής επισημαίνει ότι «ένα μεγάλο και ιδιαίτερης πρόκλησης θέμα είναι ο έλεγχος των παράνομων ναυλώσεων. Το φαινόμενο αυτό, που αποτελεί μάστιγα για τον επαγγελματία του χώρου αναψυχής, προκαλεί μεγάλη ζημία από δημοσιοοικονομικής πλευράς στην εθνική οικονομία αλλά πλήττει και την εικόνα της χώρας στη διεθνή αγορά του θαλάσσιου τουρισμού. Κατά το έτος 2016 εντάθηκαν οι έλεγχοι των Λιμενικών Αρχών και τα αποτελέσματα είναι εμφανή. Οι έλεγχοι εστίασαν τόσο στην παράνομη ναύλωση όσο και στον τομέα ασφάλειας επιβατών και ναυσιπλοΐας. Εντοπίστηκαν περιπτώσεις υπεράριθμων επιβατών επί σκαφών, άλλες που δεν πληρούσαν τους κανόνες ασφαλείας του σκάφους και αρκετές που οι έχοντες τη διακυβέρνηση του σκάφους δεν κατείχαν κατάλληλη και αποδεδειγμένη ικανότητα».