Όπως αναφέρει η ΓΓΔΕ με τις δράσεις που περιλαμβάνει το επιχειρησιακό σχέδιο ,θα είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις πολλαπλές προκλήσεις και απαιτήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει. Το Σχέδιο αυτό έρχεται επιπλέον να ολοκληρώσει και να διαρθρώσει ένα ευρύ πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και έχει ως στόχο τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των λειτουργιών
Οι Άξονες Πολιτικής/Παρέμβασης για το Στόχο της αποτελεσματικότερης και αξιόπιστης Φορολογικής και Τελωνειακής Διοίκησης είναι:
Ενίσχυση της αυτονομίας της ΓΓΔΕ
Ενθάρρυνση συμμετοχής όλων των εμπλεκομένων
Σχεδιασμός και εφαρμογή νέας αποτελεσματικής οργανωτικής δομής για τη Φορολογική και Τελωνειακή Διοίκηση
Ανάπτυξη και υλοποίηση απλοποιημένων, ευέλικτων και διάφανων φορολογικών και τελωνειακών διαδικασιών
Επικαιροποίηση και ολοκλήρωση των πληροφοριακών συστημάτων Στρατηγική ανάπτυξης και εκπαίδευσης ανθρώπινου δυναμικού
Εντοπισμός και πάταξη κάθε μορφής διαφθοράς και προώθηση του κώδικα ηθικής και δεοντολογίας
Άσκηση διοίκησης μέσω στόχων και υιοθέτηση δεικτών μέτρησης αποτελεσματικότητας Ανάπτυξη συστήματος διαχείρισης κινδύνων.
Ο Στρατηγικός Στόχος της Γενικής Γραμματείας Εσόδων όπως αναφέρετε στο επιχειρησιακό σχέδιο είναι η μεγιστοποίηση των Δημοσίων Εσόδων
Τι επιχειρησιακό σχέδιο κάνει επίσης λόγω για διαγραφή ληξιπρόθεσμων οφειλών σε ποσοστό τουλάχιστον 10% επί των χαρακτηρισμένων ως ανεπίδεκτων είσπραξης κατά την 31-12-2014 ενω προβλέπει επίσης την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου αυτοματοποιημένου συστήματος διαχείρισης και είσπραξης οφειλών.
Σαφείς αναφορές γίνονται στην ενίσχυση του ελεγκτικού έργου και αναφέρετε ότι θα επιτευχθεί με τις παρακάτω δράσεις:
• ενεργοποίηση των έμμεσων τεχνικών στον έλεγχο φυσικών προσώπων με αξιοποίηση της πληροφορίας των περιουσιακών στοιχείων κάθε μορφής και
των στοιχείων που δείχνουν το επίπεδο διαβίωσης,
• αξιοποίηση κάθε διαθέσιμου στοιχείου που υποδηλώνει αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη (λίστα ελλήνων ιδιοκτητών σκαφών αναψυχής ολλανδικού
νηολογίου, εμβάσματα εξωτερικού, στοιχεία υποβαλλόμενα στη Γ.Γ.Π.Σ.κ.λπ.)
• αξιοποίησης της βάσης δεδομένων Amadeus από τους ελεγκτές του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ. για τον έλεγχο των τιμών ενδοομιλικών συναλλαγών των
πολυεθνικών εταιριών (transfer pricing) και των καταβαλλόμενων ποσώνδικαιωμάτων (royalties),
• αυτόματης (on-line) πρόσβασης των ελεγκτικών Υπηρεσιών της Γ.Γ.Δ.Ε.στα τρέχοντα υπόλοιπα των τραπεζικών λογαριασμών των
ελεγχόμενων μέχρι 28-2-2014 και στα κατ έτος παλαιά υπόλοιπα των τραπεζικών λογαριασμών των ελεγχόμενων μέχρι 30-9-2014,
• σταδιακής ολοκλήρωσης της λειτουργίας του συστήματος Μητρώου Τραπεζικών Λογαριασμών (Μ.Τ.Λ.), μέσω του οποίου οι ελεγκτικές αρχές θα
έχουν εικόνα για το τραπεζικό προφίλ κάθε ελεγχόμενου πολίτη και επιχείρησης μέχρι 31-12-2014,
Στη συνέχεια παρουσιάζεται ένα πλέγμα ενεργειών εκσυγχρονισμού των παρεχόμενων υπηρεσιών, χωρίς να απαιτείται η μετάβαση του πολίτη στις Δ.Ο.Υ.
Οι ενέργειες αυτές έχουν ήδη αναληφθεί κατά το 2013 και αναμένεται να αποδώσουν το μέγιστο το 2014:
• Μερική εφαρμογή του ηλεκτρονικού παραβόλου.
• Λειτουργία του κέντρου εξερχόμενων κλήσεων για την είσπραξη οφειλών. Υλοποίηση συστήματος αυτοματοποιημένων υπενθυμίσεων για εκκρεμείς οφειλές. Λειτουργία των Γραφείων Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (Γ.Ε.Φ.).
• Δυνατότητα ηλεκτρονικών πληρωμών. Οι καταβολές φόρων μπορούν πλέον να διενεργούνται μέσω των ΕΛ.ΤΑ. και των τραπεζών και πιστώνονται αμέσως έναντι της οφειλής.
• Απουλοποίηση του σήματος Τελών Κυκλοφορίας (Τ.Κ.) και ηλεκτρονική έκδοση των ειδοποιητηρίων τελών κυκλοφορίας 2013 με ταυτόχρονη κατάργηση της εκτύπωσης και της ταχυδρομικής αποστολής των ειδοποιητηρίων Τ.Κ.
Ενημέρωση του πολίτη ως προς την αποδοτικότητα των λειτουργιών της φορολογικής διοίκησης (ιστοσελίδα www.publicrevenue.gr)
Ενίσχυση της ανταπόκρισης του πολίτη στις φορολογικές του υποχρεώσεις μέσω της ενημέρωσής του από ηλεκτρονικές πλατφόρμες (π.χ., www.gsis.gr).
• Μείωση της γραφειοκρατίας, απλοποίηση και επιτάχυνση των διαδικασιών, με 97% των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων επί του συνόλου των υποβληθεισών δηλώσεων να υποβάλλονται ηλεκτρονικά το 2013, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 30% έναντι του 2012.
• Τον Αύγουστο του 2013 καταργήθηκε η Επιτροπή του άρθρου 70Α του ν. 2238/1994, τις αρμοδιότητες της οποίας ανέλαβε η νεοσύστατη Υπηρεσία Εσωτερικής Επανεξέτασης, η οποία αργότερα μετονομάστηκε σε Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών. Οι σκοποί που εξυπηρετεί η λειτουργία της εν λόγω Διεύθυνσης
Στόχος για το 2014 είναι η μείωση των ταμειακών συναλλαγών για το μεγαλύτερο ποσοστό των μη φορολογικών πληρωμών και των ήσσονος σημασίας φόρων μέχρι 31-3-2014, μέσω της παροχής νέων ή της επέκτασης διαθεσιμότητας των ήδη παρεχόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών/συναλλαγών (π.χ., ηλεκτρονικές πληρωμές, ανάπτυξη συστημάτων πάγιων εντολών άμεσης χρέωσης λογαριασμού κατόπιν εντολής του φορολογουμένου)
Μερική ηλεκτρονικοποίηση των διαδικασιών και της υποβολής δηλώσεων φορολογίας κεφαλαίου μέχρι 30-9-2014. Πλήρης ηλεκτρονικοποίηση μέχρι 31-12-
2014
Ανάπτυξη συστήματος ηλεκτρονικής επικοινωνίας και άντλησης πληροφοριών/δημόσιων εγγράφων από τρίτους/άλλες υπηρεσίες εντός και σταδιακά εκτός της Φορολογικής Διοίκησης. Πιλοτική εφαρμογή με τους εξής φορείς: Ι.Κ.Α., Κτηματολόγιο και Ε.Ο.Π.Π.Υ. μέχρι 31-12-2014.
Διαμόρφωση στρατηγικής εσωτερικής και εξωτερικής επικοινωνίας. Ανάπτυξη δράσεων για την ενίσχυση της φορολογικής συνείδησης και την αύξηση της
φορολογικής συμμόρφωσης κατά τα έτη 2014 και 2015.
α)Ολοκλήρωση διαδικασίας επιστροφής Φ.Π.Α. εντός ενενήντα (90) ημερών σε ποσοστό τουλάχιστον 90%., ως προς τις εμπρόθεσμες υποβληθείσες αιτήσεις.
β) Ολοκλήρωση διαδικασίας επιστροφής Φόρου Εισοδήματος (Φ.Ε.) σε ποσοστό τουλάχιστον 75%, ως προς τις εμπρόθεσμες υποβληθείσες αιτήσεις.
Υιοθέτηση και εφαρμογή νέας διαδικασίας επιστροφών Φ.Π.Α. ανάλογα με την πιθανότητα διάπραξης φοροδιαφυγής μέσω της εφαρμογής μεθόδων ανάλυσης κινδύνου.
Το μέγιστο υπόλοιπο φόρων προς επιστροφή κατά την 31/12/2014 (με ή χωρίς
Εκκαθάριση του μητρώου TAXIS, προκειμένου να προσδιοριστεί ο αριθμός των ενεργών φορολογουμένων μέχρι 30-6-2014.
Προσδιορισμός των υπόχρεων φυσικών και νομικών προσώπων σε υποβολή δήλωσης φόρου εισοδήματος και υποβολής δήλωσης Φ.Μ.Υ. μέχρι 31-7-2014.
Αύξηση της οικειοθελούς συμμόρφωσης σε ποσοστό άνω του 90% στην υποβολή εμπρόθεσμων δηλώσεων Φ.Π.Α. ενεργών φορολογουμένων
Πλήρες ηλεκτρονικό περιουσιολόγιο με διεύρυνση βάσεων συγκέντρωσης πληροφοριών (ακίνητα, οχήματα, σκάφη, εναέρια μέσα μεταφοράς, μετοχές,
αμοιβαία κεφάλαια, εταιρικά μερίδια, καταθέσεις, συλλογές, κ.λπ.) μέχρι 30-4-2015 (με αυτόματη ενημέρωση μεταβολής στοιχείων φορολογίας κεφαλαίου μετά και την ολοκλήρωση της εφαρμογής).
.
Οι ενέργειες της ΓΓΔΕ για την ενίσχυση εφαρμογής των ενεργειών ηλεκτρονικών εισπράξεων
Υλοποίηση συστήματος ηλεκτρονικών οίκοθεν εισπράξεων.
Σύστημα παρακολούθησης αποτελεσμάτων ηλεκτρονικής δημοσιοποίησης προγραμμάτων πλειστηριασμού (Ν. 4110/13).
Επέκταση και ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής διαδικασίας προγραμμάτων πλειστηριασμού.
Εφαρμογή αυτοματοποιημένων διαδικασιών: 1) ενημέρωσης νέων οφειλετών σε μηνιαία βάση (automated printed and electronic reminders), 2) Επέκταση πλήρους αυτοματοποίησης διαδικασίας και e-κατασχετηρίων για οφειλές ως 10.000 ευρώ με βάσει το έτος και είδος οφειλής.
Επέκταση των e-κατασχετηρίων σε άλλα χρηματοοικονομικά προϊόντα.
Direct Debiting για μικρού ύψους ληξιπρόθεσμες οφειλές κάτω 1.000 ευρώ (π.χ. τέλη κυκλοφορίας).
Όσο αφορά τον εντοπισμό, καταπολέμηση και τιμωρία της αποφυγής και διαφυγής φορών και τελών προβλεπεται η βελτίωση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας των ελέγχων με την εισαγωγή πιο σύγχρονων μεθόδων και τεχνικών ανάλυσης κινδύνου, καθώς και την αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών και μέσων.
Δημιουργία προδιαγραφών αρχείων που τηρούν οι ελληνικές επιχειρήσεις (Standard Audit File).
Συγκέντρωση και διάθεση όλων των ταυτοποιούμενων και αξιοποιήσιμων στοιχείων της Γ.Γ.Π.Σ. στο προφίλ φορολογουμένων του ELENXIS.
Δημιουργία Κριτηρίων Ανάλυσης Κινδύνου για τις νέες μορφές ελέγχου, όπως αυτές προβλέπονται από το νέο Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών.
Προγραμματισμός και υλοποίηση διασταυρωτικών δράσεων Φορολογίας Εισοδήματος (στοιχείων εισοδήματος Φυσικών Προσώπων και υποβληθείσων φορολογικών δηλώσεων, στοιχεία ακινήτων-τεκμήρια-εισοδήματα από τρίτους κ.α., αξιολόγηση, άμεση απευθείας επικοινωνία με φυσικά και νομικά πρόσωπα).
Προγραμματισμός και υλοποίηση διασταυρώσεων Φόρου Ακίνητης Περιουσίας (διασταυρώσεις, άμεση απευθείας επικοινωνία με φυσικά πρόσωπα και νομικά πρόσωπα).
Επικαιροποίηση της εφαρμογής της Διενέργειας Ελέγχων (Audit Assistant) του Ο.Π.Σ. ELENXIS με βάση τις αλλαγές του νέου Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος και του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας.
Επικαιροποίηση των ελεγκτικών ηλεκτρονικών εργαλείων / εφαρμογών που είναι ενσωματωμένες στην εφαρμογή της διενέργειας ελέγχων (Audit Assistant).
Εκκαθάριση του Μητρώου TAXIS από τους ανενεργούς Α.Φ.Μ.
Υλοποίηση και λειτουργία συστήματος συγκέντρωσης στοιχείων συναλλαγών (αποδείξεων λιανικής πώλησης, τιμολογίων κλπ.).
Υλοποίηση πλήρους Ηλεκτρονικού Περιουσιολογίου.
Επίσης ο επιχειρησιακός σχεδιασμός της ΓΓΔΕ προβλέπει ενέργειες σχετικά με την διασταύρωση με το Υπουργείο Συγκοινωνιών για ανασφάλιστα οχήματα ενώ θα υπάρξει και διασταύρωση με τη βάση οχημάτων του Υπ. Μεταφορών για οχήματα που δεν έχουν περάσει Τεχνικό Έλεγχο (Κ.Τ.Ε.Ο.).
1 Ηλεκτρονική υποβολή στοιχείων που αφορούν δικηγορικούς συλλόγους, λιμεναρχεία, γραμματείς δικαστηρίων, συμβολαιογράφους και λοιπά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου.
3.3 Υλοποίηση της ηλεκτρονικής υποβολής ενιαίας δήλωσης ΦΜΥ και ασφαλιστικών εισφορών Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ.
3.4 Δημιουργία των απαιτούμενων μηχανογραφικών εφαρμογών για την ηλεκτρονική παραλαβή των δηλώσεων φορολογίας κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών και μεταβίβασης ακινήτων και τη μετέπειτα επεξεργασία τους.
3.5 Ηλεκτρονική χορήγηση πιστοποιητικού του άρθρου 105 Ν. 2961/2001.
3.6 Δημιουργία εφαρμογής για την υποβολή των στοιχείων ιδιωτικών συμφωνητικών.
3.12 Ανάπτυξη συστήματος διαλειτουργικότητας και ηλεκτρονικής επικοινωνίας με υπηρεσίες του Υπ. Οικ. και του λοιπού Δημόσιου Τομέα.
3.14 Ανάπτυξη εφαρμογών ηλεκτρονικής υποβολής δηλώσεων κατόχων πλοίων.
3.15 Ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων Ε.Φ.Α. (για εξωχώριες εταιρίες κατοχής ακινήτων).
Θέσπιση και δημοσιοποίηση προδιαγραφών λειτουργίας
3.16 Υπηρεσιών (service standards) για την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Επιπλέον, θα δημιουργηθούν πληροφοριακές εφαρμογές για την αποτελεσματική υποβολή δηλώσεων κατόχων πλοίων και Ε.Φ.Α. για εξωχώριες εταιρίες κατοχής ακινήτων. Τέλος, θα υλοποιηθούν ηλεκτρονικά συστήματα επικοινωνίας με το Υπ. Οικ. και το λοιπό Δημόσιο Τομέα και θα τεθούν προδιαγραφές λειτουργίας Υπηρεσιών για την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Κατάρτιση και σχεδιασμός των απαραίτητων εντύπων και οδηγιών για την ηλεκτρονική υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (νέος Κ.Φ.Ε.).
3.7 Επέκταση υποδομών και πόρων τηλεφωνικού κέντρου εξυπηρέτησης φορολογουμένων (Κ.Ε.Φ.), για αποτελεσματικότερη επικοινωνία με τους φορολογούμενους.
3.13 Ηλεκτρονικοποίηση της επικοινωνίας με το πολίτη για την υποβολή και απάντηση των αιτημάτων του.
Διασύνδεση μητρώου με Εθνικό Δημοτολόγιο.
Ολοκλήρωση και εφαρμογή του M.I.S. (Σύστημα διοικητικής πληροφόρησης).
Πλήρης λειτουργία ELENXIS και νέου TAXIS.
Προσαρμογή πληροφοριακών συστημάτων Φορολογίας, Τελωνείων και Ελέγχου στις νομοθετικές αλλαγές. Υλοποίηση προσαρμογών στα Ο.Π.Σ. και τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες φορολογίας, τελωνείων και ελέγχου μέσω της σύμβασης πλαίσιο για την αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων της Γ.Γ.Δ.Ε.
Παραγωγική λειτουργία του Πληροφοριακού Συστήματος Τελωνείων για το Υποσύστημα Εισαγωγών στη συνήθη και απλουστευμένη διαδικασία τελωνισμού.
Πληρωμή δασμοφορολογικών και λοιπών επιβαρύνσεων με ηλεκτρονικό τρόπο (e-payments).