Η δήλωση του κ. Δρίτσα έρχεται μόλις λίγες ώρες μετά τη συνάντηση που είχε στο Μέγαρο Μαξίμου ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας με τον πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα Τζόου Σιαολί.
Σημειώνεται πως η κινεζική Cosco διαχειρίζεται ήδη τους δύο από τους τρεις τερματικούς σταθμούς του λιμανιού του Πειραιά και είναι ένας από τους τρεις ενδιαφερόμενους που παραμένουν στο παιχνίδι για τη διεκδίκηση του 67% των μετοχών.
Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, τόσο η κινεζική πλευρά, όσο και οι Βρυξέλλες έχουν ενημερωθεί για την πρόθεση της νέας κυβέρνησης να σταματήσει τους διαγωνισμούς πώλησης μετοχών κρατικών εταιρειών και να τους αντικαταστήσει με συμβάσεις παραχώρησης. Τη νέα γραμμή για τη στάση που θα τηρήσει ο ΣΥΡΙΖΑ είχε παρουσιάσει σε προεκλογική συνέντευξη ο Αλέξης Τσίπρας. Τότε είχε υποστηρίξει πως σε περιπτώσεις που εμπλέκονται κρατικές εταιρείες, όπως η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, θα επιδιωχθεί η σύναψη διακρατικών συμφωνιών με καλύτερους όρους. Για παράδειγμα, όπως είπε ο κ. Τσίπρας, μια συμφωνία για μεγαλύτερες ελληνικές εξαγωγές προς τη μεγάλη αγορά της Κίνας.