Πρόθεση του Υπουργείου Οικονομικών σε μια προσπάθεια να κλείσει η συμφωνία και οι ενστάσεις των εταίρων για το δημοσιονομικό κενό προσανατολίζεται σε αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης και την εξίσωση του φόρου μεταξύ τους πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης.Ακόμη όμως δεν έχουν γίνει γνωστές οι λεπτομέρειες της επιβάρυνσης που θα φέρει αυτή η εξίσωση.
Το 2013 είχε εξισωθεί ο φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης με το κίνησης και είχε γίνει μείωση του φόρου στο δεύτερο προκειμένου η εξίσωση να γίνει σε χαμηλότερο επίπεδο και να συγκρατηθεί η αύξηση στην τελική τιμή του πετρελαίου θέρμανσης. Τότε η λιανική τιμή του πετρελαίου κίνησης μειώθηκε κατά περίπου 10 λεπτά του ευρώ. Με το σπάσιμο της εξίσωσης αναμένεται ο φόρος να επανέλθει τουλάχιστον στο επίπεδο που βρισκόταν τον Οκτώβριο του 2013.
Δύσκολο όμως φαίνεται να είναι η αύξηση στον φόρο κατανάλωσης στην αμόλυβδη και το υγραέριο κίνησης αφού η τιμή της βενζίνης είναι ήδη πολύ υψηλή και δεν «σηκώνει» αύξηση. Στο υγραέριο ο φόρος είναι σήμερα ίδιος με αυτόν του πετρελαίου κίνησης και αν η εξίσωση αυτή διατηρηθεί θα αυξηθεί η τιμή του μαζί με την αύξηση στο φόρο του πετρελαίου κίνησης.