Αλλά, παράλληλα και από δράσεις που αναπτύσσονταν, όπως η διοργάνωση συνεδρίων, σεμιναρίων και λοιπών εκδηλώσεων που είχαν ως έδρα υλοποίησης τα ξενοδοχεία.
Η συρρίκνωση στον τομέα αυτού του τύπου της «τουριστικής κίνησης» σημειώθηκε πολύ νωρίς με αποτέλεσμα τα ξενοδοχεία της Λάρισας, να υποστούν σοβαρό πλήγμα, το οποίο οδήγησε στο κλείσιμο πέντε ξενοδοχειακών μονάδων, ενώ οι λοιπές που παραμένουν ανοιχτές αντιμετωπίζουν σημαντικότητα προβλήματα.
Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων νομού Λάρισας, Ειρήνη Παπαϊωάννου, η κατάσταση έχει χειροτερεύσει σημαντικά και γίνεται αγώνας με "νύχια και με δόντια" ώστε να παραμείνουν ανοιχτά τα δέκα ξενοδοχεία που υπάρχουν πλέον στην πόλη.
Το πρόβλημα, εδράζεται στο γεγονός ότι η Λάρισα δεν αποτελούσε από το παρελθόν τουριστικό προορισμό, «ζούσε» ουσιαστικά από τον «επιχειρηματικό τουρισμό» και τώρα βρίσκεται προς αναζήτηση τουριστικής «ταυτότητας» και προς αυτή την κατεύθυνση έχουν στραφεί οι προσπάθειες που καταβάλλονται να αναζωογονηθεί το τουριστικό προϊόν της περιοχής.
Δεν είχαμε προνοήσει νωρίτερα, παρατηρεί η κ. Παπαϊωάννου, να δημιουργήσουμε ένα «δίχτυ προστασίας» με εναλλακτικές μορφές τουρισμού, οι οποίες θα μπορούσαν να εξελίσσονται σε όλη τη Θεσσαλία (Μετέωρα, Πήλιο, Όλυμπος, Λίμνη Πλαστήρα, Αμπελάκια, λαρισινά παράλια, θρησκευτικός τουρισμός, πεζοπορία κλπ) με επίκεντρο την Λάρισα.
Η προσπάθεια για «στροφή» σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού ξεκίνησε από το 2013, οπότε και ξεκίνησε μία εμπεριστατωμένη έρευνα σχετικά με τις προϋποθέσεις προσέλκυσης τουριστών, είτε μιλώντας για εσωτερικό τουρισμό είτε και για τουρίστες του εξωτερικού, ώστε η Λάρισα να γίνει ένας «θελκτικός» προορισμός.
Και στο πλαίσιο αυτό, έχουν ήδη πάρει σάρκα και οστά μία σειρά από ενέργειες αλλά προκύπτει ως απαραίτητη και η βελτίωση των υποδομών, προκειμένου το νέο τουριστικό μοντέλο που επιδιώκει να προβάλει ο νομός να λειτουργήσει. Επί παραδείγματι, στον περιπατητικό τουρισμό για τον οποίο έχει επιδειχθεί ξεχωριστό ενδιαφέρον από ξένους, μετά τη συμμετοχή σε σχετική διεθνή έκθεση, είναι απαραίτητη η διάνοιξη μονοπατιών και η πιστοποίηση τους.
Κεντρικό στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα «θελκτικό πακέτο», όπου θα περιλαμβάνονται όλα τα φυσικά, πολιτιστικά, ιστορικά στοιχεία του νομού το οποίο θα προτείνεται στους επισκέπτες προσφέροντας ημερήσιες δραστηριότητες, οι οποίες θα συνδυάζονται και με τα τοπικά προϊόντα και την ιδιαίτερη γαστρονομία της περιοχής. Είναι αυτονόητο ότι η ενίσχυση της τουριστικής κίνησης θα συμβάλει και στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.
Προς την κατεύθυνση αυτή κρίθηκε απαραίτητη η σύσταση ενός Περιφερειακού Φορέα Τουριστικής Ανάπτυξης και η ενίσχυση του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου με πτήσεις προς και από την Αθήνα, καθώς αποτελούν τις δύο αναγκαίες και καθοριστικές παρεμβάσεις για την τουριστική ανάπτυξη και την ανάδειξη της ξεχωριστής φυσιογνωμίας του τουριστικού προϊόντος του νομού Λάρισας και της Θεσσαλίας κατ' επέκταση.
Στο πλαίσιο των παρεμβάσεων και των δράσεων υιοθετήθηκε και η από κοινού δράση της Ένωσης Ξενοδόχων νομού Λάρισας και της Ένωσης Επιχειρήσεων Διαφήμισης και Επικοινωνίας Κεντρικής Ελλάδος, οι οποίες αποτυπώθηκαν με την υπογραφή ενός ειδικού πρωτόκολλου συνεργασίας, όπου πρότειναν: αφενός μεν τη σύσταση ενός φορέα που θα ενεργοποιήσει όλους τους εμπλεκόμενους Δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς και τους επιχειρηματίες του χώρου, με στόχο το συντονισμό των σχεδιαζόμενων τουριστικών δραστηριοτήτων και αφετέρου την ενίσχυση της πτητικής δράσης του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου με την ελληνική πρωτεύουσα, προκειμένου η Θεσσαλία να προσελκύσει μεγαλύτερο μέρος του εγχώριου και ξένου τουριστικού ρεύματος.
Οι βασικοί πυλώνες
Συμπερασματικά οι βασικοί πυλώνες στους οποίους καλείται να στηριχτεί ο τουρισμός στον νομό Λάρισας προκειμένου να ενισχύσει τη δυναμική και τις προοπτικές του είναι: ο εναλλακτικός τουρισμός, η επανεκκίνηση της οικονομίας (που βεβαίως αποτελεί γενικό ζητούμενο), η προώθηση και του αθλητικού τουρισμού με εμπλουτισμό των αθλητικών εκδηλώσεων, καθώς υπάρχουν οι αντίστοιχες υποδομές στην Λάρισα, η ενίσχυση του πολιτιστικού προφίλ της πόλης με επίκεντρο το Αρχαίο Θέατρο καθώς και ο εμπλουτισμός των πολιτιστικών δράσεων με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου που γίνεται κάθε χρόνο στην πόλη να αποτελεί «ατού» καθώς έχει πάρει πλέον διεθνείς διαστάσεις, ενώ και οι «γιορτές Πηνειού» έχουν το δικό τους μερίδιο προς την κατεύθυνση αυτή. Επίσης σημαντική παράμετρο αποτελεί και η περαιτέρω ενίσχυση του ιατρικού-επιστημονικού τουρισμού.
Έχει δρομολογηθεί εξάλλου και είναι στο τελικό στάδιο, έρευνα του Εργαστηρίου Τουρισμού Χωροταξίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, που καταπιάνεται με το μάρκετινγκ στον νομό Λάρισας και διερευνά πολυεπίπεδα, το «πώς» βλέπουν οι κάτοικοι την τουριστική ταυτότητα του νομού διότι εν τέλει το βασικό ζητούμενο είναι ακριβώς αυτό: να αποκτήσει τουριστική ταυτότητα η περιοχή δια τη οποίας θα «συστήνεται» και ως τουριστικός προορισμός.