Αυτό τόνισε σήμερα στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής εταιρείας κρουαζιέρας Celestyal Cruises, Κυριάκος Αναστασιάδης και μέλος της εκτελεστικής επιτροπής της CLIA Europe, αναφερόμενος σε πρόσφατη κοινή συνάντηση που πραγματοποίησαν μέλη της clia Europe, στο περιθώριο του Posidonia Sea Tourism Forum, με τρεις υπουργούς της κυβέρνησης και, συγκεκριμένα, με τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργο Σταθάκη, την αναπληρώτρια υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού, Ε. Κουντουρά και τον αναπληρωτή υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα.
Ο κ. Αναστασιάδης τόνισε ότι για πρώτη φορά τρεις υπουργοί της κυβέρνησης συναντήθηκαν με τα μέλη της clia για ένα θέμα που αφορά την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα και τα οικονομικά οφέλη που μπορούν να υπάρξουν για τη χώρα, ενώ πρόσθεσε ότι παρουσιάστηκαν επίσημα συγκεκριμένες προτάσεις από την Ένωση.
Τα μέλη της clia, μεταξύ των οποίων οι κύριοι Πιερφραντσέσκο Βάγκο πρόεδρος της ένωσης και διευθύνων σύμβουλος της MSC και ο γραμματέας Dr. Ράφαελ βον Χέρεμαν ανέφεραν ότι, αν η Ελλάδα θέλει να παραμείνει στο χάρτη της κρουαζιέρας, θα πρέπει να αναπτύξει υποδομές σε 5 με 6 λιμάνια που να μπορούν να υποδεχτούν κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς, ενώ συμφωνήθηκε ότι δεν είναι απαραίτητο το κάθε λιμάνι να αναπτυχθεί με τον ίδιο τρόπο, καθώς οι υποδομές που χρειάζονται, διαφέρουν πολύ από το ρόλο κάθε λιμανιού.
Όπως τόνισε, επίσης, ο κ.Αναστασιάδης, η clia Europe έθεσε, επίσης, το θέμα του berth allocation που αφορά τη δημιουργία ενός ενιαίου συστήματος διαχείρισης προγραμματισμού προσεγγίσεων των κρουαζιερόπλοιων στα νησιά. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι το θέμα αυτό θα μπορούσε να λυθεί άμεσα με συντονισμό και προγραμματισμό από το υπουργείο Ναυτιλίας, που, στη συνέχεια, θα μπορούσε να γίνεται από τα ίδια τα λιμάνια.
Σχολίασε, επίσης ότι αυτό που γίνεται αυτή τη στιγμή στη Σαντορίνη είναι απαράδεκτο και δεν μπορεί να εξακολουθήσει να γίνεται, δηλαδή να φθάνουν πέντε με έξι πλοία ταυτόχρονα και δίνεται μάχη ποιος θα μπει πρώτος στο λιμάνι να αποβιβάσει επιβάτες. Επιπλέον, δήλωσε ότι, όταν αποβιβάζονται στο συγκεκριμένο νησί 5 με 6 χιλιάδες επιβάτες το ένα τελεφερίκ έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί την ώρα μόνο 700 άτομα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Celestyal Cruises τόνισε ότι οι προτάσεις ακούστηκαν θετικά από τους αρμόδιους υπουργούς, ενώ σε ερώτηση από τον κ. Σταθάκη, αν αυτό το μοντέλο της επινοικίασης υπάρχει σε εφαρμογή σε ευρωπαϊκά λιμάνια, αναφέρθηκε ως παράδειγμα το λιμάνι της Μασσαλίας, όπου Celestyal Cruises carnival και Mcs έχουν κοινές επενδύσεις στις λιμενικές υποδομές με υποχρέωση να αποβιβάζουν οι εταιρείες συγκεκριμένο αριθμό επιβατών.
Ο κ. Αναστασιάδης ανέφερε, τέλος ότι το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν εξελίξεις, καθώς ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας έχει προαναγγείλει την εφαρμογή της εθνικής συντονιστικής επιτροπής κρουαζιέρας στην οποία αναμένεται να συμμετέχει και εκπρόσωπος της clia Europe.