Το έργο αφορά στη διαμόρφωση ενός πολύ-λειτουργικού μηχανισμού ενίσχυσης της καινοτόμου επιχειρηματικότητας στο Δήμο Αθηναίων για την υποστήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) που έχουν την έδρα τους στο Δήμο. Στο πλαίσιο αυτό, οι ΜμΕ του Δήμου Αθηναίων πρόκειται να ωφεληθούν από δράσεις συμβουλευτικής υποστήριξης, οι οποίες διαρθρώνονται σε τρεις κατευθύνσεις:
- την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας
- την εισαγωγή της καινοτομίας στο περιβάλλον των ΜμΕ
- και την ανάπτυξη συνεργατικών σχηματισμών (clusters) μεταξύ των ΜμΕ
Παρουσίαση υπηρεσίας συμβουλευτικής υποστήριξης
Το αντικείμενο της υποστήριξης είναι η δωρεάν παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών με την καθοδήγηση έμπειρων και εξειδικευμένων συμβούλων και την αξιοποίηση σύγχρονων εργαλείων συμβουλευτικής σε θέματα επιχειρηματικότητας σε πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) του δευτερογενή και τριτογενή τομέα της οικονομίας, που δραστηριοποιούνται στο Δήμο της Αθήνας.
Η παροχή της συμβουλευτικής υπηρεσίας αναπτύσσεται σε δύο διακριτές φάσεις:
α) τη διαγνωστική ανάλυση των αναγκών της ΜμΕ
β) την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και σύνταξη προτάσεων βελτίωσης / εκπόνηση σχεδίων/μελετών κοκ με βάση τις αναγνωρισμένες ανάγκες και προβλήματα που αντιμετωπίζει η επιχείρηση
Ειδικότερα, με βάση την αίτηση της επιχείρησης και τα δηλωμένα θεματικά πεδία υποστήριξης, θα επιλέγεται από τα υφιστάμενα μητρώα συμβούλων επιχειρηματικότητας του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ και του ΙΝΕΜΥ ΕΣΕΕ κατάλληλος σύμβουλος επιχειρηματικότητας για να υποστηρίξει τις ανάγκες της.
Οι παρεχόμενες συμβουλευτικές υπηρεσίες θα διαρκούν περίπου 2 μήνες από την έναρξη της συνεργασίας μεταξύ του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ/ΙΝΕΜΥ ΕΣΕΕ και της ωφελούμενης επιχείρησης. Ο χρόνος της συμβουλευτικής υποστήριξης δύναται να κατανεμηθεί, ανάλογα και με το είδος της υπηρεσίας και των αναγκών, σε προσωπικές/επιτόπιες επισκέψεις και κατά το υπόλοιπο σε εξ αποστάσεως υποστήριξη (μέσω τηλεφώνου, e-mail και fax) και εργασία γραφείου.
Οι επιτόπιες επισκέψεις στην επιχείρηση είναι κατ’ ελάχιστον τέσσερις (4) και ορίζονται ως εξής:
1η επίσκεψη: Συνάντηση γνωριμίας και διαγνωστική εργασία για τον εντοπισμό των βασικών προβλημάτων της επιχείρησης.
2η επίσκεψη: Προσδιορισμός και ιεράρχηση των αναγκών που θα εξυπηρετηθούν, καθορισμός στόχων υποστήριξης και προγραμματισμός ενεργειών για την επίλυση των προβλημάτων.
3η επίσκεψη: Υποστήριξη των αναγκών όπως έχουν προσδιοριστεί από τη 2η επίσκεψη.
4η επίσκεψη: Παρουσίαση προτάσεων βελτίωσης, μελετών/σχεδίων κοκ στην επιχείρηση.
2. Όροι συμμετοχής επιχειρήσεων
Αίτηση μπορούν να υποβάλουν όλες οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
Α) Δραστηριοποιούνται εντός των ορίων του Δήμου Αθήνας στο δευτερογενή και τριτογενή τομέα της οικονομίας
(βάσει βεβαίωσης έναρξης δραστηριότητας και τελευταίας τροποποίησης από ΔΟΥ)
Β) Λειτουργούν με μια από τις παρακάτω νομικές μορφές:
- Ατομική Επιχείρηση, Ομόρρυθμη Εταιρεία (Ο.Ε.), Ετερόρρυθμη Εταιρεία (Ε.Ε.), Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης (Ε.Π.Ε), Ανώνυμη Εταιρεία (Α.Ε.), Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία (Ι.Κ.Ε.), Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση (Κοιν.Σ.Επ.)
και δεν δραστηριοποιούνται στο πλαίσιο σύμβασης δικαιόχρησης (franchising).
3. Κατηγορίες και θεματικά πεδία υποστήριξης
Οι κατηγορίες και τα θεματικά πεδία συμβουλευτικής υποστήριξης αναλύονται ως εξής:
1) Κατηγορία: Προώθηση πωλήσεων – Θεματικά πεδία: σύνταξη σχεδίου μάρκετινγκ / προβολής, εκπόνηση μελέτης αγοράς εσωτερικού / προοπτικών κλάδου, μελέτης ανταγωνισμού κα
2) Κατηγορία: Οργάνωση – Βιωσιμότητα – Θεματικά πεδία: εκπόνηση επιχειρηματικού σχεδίου, σύνταξη μελέτης βιωσιμότητας, υποστήριξη στην αναδιοργάνωση/διοίκηση επιχείρησης κα
3) Κατηγορία: Ρευστότητα – Χρηματοδότηση* – Θεματικά πεδία: επιχειρηματικός δανεισμός, βελτίωση όρων δανεισμού, πληροφόρηση/υποστήριξη για προγράμματα χρηματοδότησης κα
4) Κατηγορία: Εξωστρέφεια – Εξαγωγές – Θεματικά πεδία: μελέτη αγοράς εξωτερικού, οδηγός / βήματα εξαγωγικής δραστηριότητας, δικτύωση επιχείρησης κα
5) Άλλη κατηγορία υποστήριξης – Θεματικά πεδία: φορολογικά ζητήματα, ασφαλιστικά/ εργοδοτικά ζητήματα, θέματα μεταβίβασης / διαδοχής επιχείρησης, θέματα πληροφορικής, θέματα ποιότητας, ασφάλειας τροφίμων (ISO, HACCP κα) κα
* Στην κατηγορία 3 δεν υποστηρίζεται η ένταξη της επιχείρησης σε προγράμματα χρηματοδότησης, αναπτυξιακό νόμο κ.α.
Κάθε επιχείρηση έχει τη δυνατότητα να δηλώσει στην αίτηση που επισυνάπτεται μέχρι δύο (2) από τις πέντε κατηγορίες υποστήριξης.
4. Περίοδος υποβολής των αιτήσεων και διαδικασία επιλογής
Οι αιτήσεις για την παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης θα γίνονται δεκτές μέχρι την συμπλήρωση του απαιτούμενου αριθμού επιχειρήσεων και όχι έπειτα από τις 15/9/2015. Συνολικά στο έργο προβλέπεται να λάβουν δωρεάν συμβουλευτική υποστήριξη συνολικά 580 επιχειρήσεις στο Δήμο Αθηναίων. Σε περίπτωση συμπλήρωσης του αριθμού των ωφελουμένων επιχειρήσεων θα αναρτηθεί σχετική ανακοίνωση στις ιστοσελίδες των δύο φορέων. Για την επιλογή και υποστήριξη των επιχειρήσεων θα τηρηθεί αυστηρά, σειρά προτεραιότητας μέχρι την συμπλήρωση του απαιτούμενου αριθμού επιχειρήσεων.
5. Αίτηση συμμετοχής και τρόποι υποβολής
Οι επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να ωφεληθούν από τις υπηρεσίες της εξατομικευμένης συμβουλευτικής υποστήριξης καλούνται να συμπληρώσουν και να υποβάλλουν αίτηση με βάση το υπόδειγμα που συνοδεύει την πρόσκληση. Η αίτηση διατίθεται ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του έργου www.entosathinon.gr . Εναλλακτικά, η αίτηση δύναται να αποσταλεί ηλεκτρονικά ή μέσω φαξ στους ενδιαφερόμενους που την ζητήσουν τηλεφωνικά.
Κατόπιν συμπλήρωσης της, η αίτηση θα αποστέλλεται στο ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, όπου και θα τηρείται πρωτόκολλο για όλες τις αιτήσεις που υποβάλλονται, με οποιονδήποτε από τους τρεις τρόπους που παρουσιάζονται στον ακόλουθο πίνακα:
Απευθείας ηλεκτρονική συμπλήρωση και υποβολή στο ακόλουθο link:
http://tinyurl.com/entosathinon
210-3838027
ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ
«Συμβουλευτική Υποστήριξη ΜμΕ - Δήμος Αθήνας»: Αριστοτέλους 46,
Τ.Κ. 104 33, Αθήνα
Πληροφόρηση/ενημέρωση επιχειρήσεων
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να έρθουν σε επικοινωνία με τους Συντονιστές του Έργου κ. Πέτρο Πρωτοπαπαδάκη και κα. Τζουλιάνα Κοντίνη από το ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες, στο τηλέφωνο 210-8846852 εσωτ. 401-402, και στο e-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ή την κα. Ηλέκτρα Παύλου από το ΙΝΕΜΥ ΕΣΕΕ στο τηλέφωνο 210-3259170.