Συγκεκριμένα, η Βουλευτής αναφέρει πως σε συνέχεια του άρθρου 48 του ν. 4415/2016 και των σχετικών Υπουργικών Αποφάσεων αλλάζει το καθεστώς πρόσληψης εκπαιδευτικών ΕΑΕ. Πλέον, δυνατότητα ένταξης στους πίνακες των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών ΕΑΕ έχουν οι εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ 61 και ΠΕ 71 αλλά και εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης με εξειδίκευση στην ΕΑΕ.
Η Κατερίνα Παπακώστα υπογραμμίζει πως για πρώτη φορά καταρτίζονται δύο ξεχωριστοί πίνακες κατάταξης, ένας κύριος και ένας επικουρικός. Στον κύριο εντάσσονται εκπαιδευτικοί με διδακτορικό δίπλωμα, μεταπτυχιακό ή πτυχίο του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής ή όσοι έχουν τουλάχιστον 50 μήνες προϋπηρεσίας στην ΕΑΕ. Στον επικουρικό πίνακα εντάσσονται μεταξύ άλλων όσοι έχουν παρακολουθήσει σεμινάρια ετήσιας επιμόρφωσης – εξειδίκευσης στην ΕΑΕ διάρκειας 400 ωρών, είναι γονείς παιδιών με αναπηρία 67% και άνω ή έχουν οι ίδιοι ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω.
Η Βουλευτής σημειώνει πως με αυτή την ρύθμιση ένας σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών με αναπηρία, οι οποίοι προσλήφθηκαν με τον ν. 3699/2008 και σύμφωνα και με τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα είναι ικανοί να εργαστούν, θα ενταχθούν στον επικουρικό πίνακα. Οι εν λόγω εκπαιδευτικοί δεν διαθέτουν μεταπτυχιακό, καθώς έως τώρα αυτό δεν ήταν απαραίτητο για να εργαστούν, και πολλοί εξ αυτών δεν έχουν συμπληρώσει τους 50 μήνες προϋπηρεσίας.
Η Κατερίνα Παπακώστα τονίζει, πως από τους 1095, οι οποίοι είχαν ενταχθεί στον ενιαίο πίνακα των Νηπιαγωγών ΠΕ 60.50 του σχολικού έτους 2016-2017, περίπου 900 θα ενταχθούν φέτος στον κύριο πίνακα κατάταξης, από τον οποίο θα πραγματοποιηθούν οι προσλήψεις. Οι ανάγκες σε Νηπιαγωγούς εκτιμούνται στους 600 εκπαιδευτικούς, συνεπώς δεν θα εξαντληθεί ο κύριος πίνακας και δεν θα πραγματοποιηθούν προσλήψεις από τον επικουρικό πίνακα κατάταξης.
Με αυτή την ρύθμιση, κατά την νέα σχολική χρονιά θα μείνουν χωρίς εργασία άτομα με αναπηρία, τα οποία είναι σε θέση να εργαστούν, πράγμα που εξάλλου έκαναν έως τώρα, και αγωνίζονται καθημερινά για την ισότιμη ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο.
Η Κατερίνα Παπακώστα ρωτά τον αρμόδιο Υπουργό γιατί έγινε η συγκεκριμένη αλλαγή εις βάρος των εκπαιδευτικών ΕΑΕ, οι οποίοι είναι άτομα με αναπηρία και αν προτίθεται να προβεί σε διορθωτικές ρυθμίσεις για να μπορέσουν να εργαστούν και φέτος. Ζητά επιπλέον να ενημερωθεί αν θα οριστεί υποχρεωτικό ποσοστό
πρόσληψης εκπαιδευτικών ΕΑΕ με αναπηρία και με ποιό τρόπο θα αξιοποιηθούν οι εν λόγω εκπαιδευτικοί κατά το σχολικό έτος 2017-2018, καθώς διαθέτουν επαγγελματική και προσωπική εμπειρία στον τομέα της ΕΑΕ, πράγμα που δεν πρέπει να μένει ανεκμετάλλευτο.