Στην πρώτη περίπτωση, πολίτες διαμαρτυρήθηκαν για την προθεσμία που ίσχυε ως προς την επιβολή της αίτησης για το Φοιτητικό Επίδομα –και αυτό γιατί είχε τεθεί ως προθεσμία υποβολής της αίτησης η 31η Μαρτίου, χρόνος κατά τον οποίο οι ενδιαφερόμενοι πολίτες δεν διέθεταν τα απαραίτητα δικαιολογητικά –ζητούνταν στην πράξη η προσκόμιση του εκκαθαριστικού και της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του προηγούμενου έτους.
Ο Συνήγορος με έγγραφό του προς την αρμόδια διεύθυνση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, τόνισε ότι η λύση αυτή δεν είναι σύμφωνη με τις σχετικές διατάξεις για το Φοιτητικό Επίδομα και επιπλέον ότι δεν ανταποκρίνεται στον σκοπό του νόμου, εφόσον από τα προσκομιζόμενα τελικά έγγραφα, δεν προκύπτει η τρέχουσα οικονομική κατάσταση της οικογένειας, αλλά η οικονομική κατάσταση προηγούμενου φορολογικού έτους.
Με νεότερη ΚΥΑ επανακαθορίστηκε η διαδικασία για την πληρωμή του στεγαστικού Φοιτητικού Επιδόματος , χωρίς να τίθεται προθεσμία για την υποβολή της σχετικής αίτησης.
Στη δεύτερη περίπτωση, πολίτες διαμαρτυρήθηκαν για την απόρριψη από τις κατά τόπους αρμόδιες Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ) των αιτημάτων τους για χορήγηση του στεγαστικού επιδόματος φοιτητών του ακαδημαϊκού έτους 2013, με την αιτιολογία ότι το ετήσιο οικογενειακό εισόδημά τους υπερέβαινε το εκ του νόμου προβλεπόμενο όριο.
Όπως προέκυψε από τη διερεύνηση της υπόθεσης από την ανεξάρτητη Αρχή, οι ΥΔΕ, κατά τον υπολογισμό τού ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος των δικαιούχων, εσφαλμένα άθροιζαν σωρευτικά το συνολικό ετήσιο φορολογούμενο πραγματικό και τεκμαρτό οικογενειακό εισόδημα των δικαιούχων, με αποτέλεσμα το τελικό ποσό που προέκυπτε να υπερβαίνει το εκ του νόμου προβλεπόμενο όριο για την χορήγηση του επιδόματος.
Ο Συνήγορος του Πολίτη με έγγραφό του προς το υπουργείο Οικονομικών επισήμανε ότι για τον υπολογισμό του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος πρέπει να λαμβάνεται υπόψη διαζευκτικά το πραγματικό ή το τεκμαρτό εισόδημα της οικογένειας, απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο, από κάθε πηγή, διότι η αυθαίρετη συνάθροιση πραγματικού και τεκμαρτού εισοδήματος δημιουργούσε πλασματικό εισόδημα, υψηλότερο του τελικώς φορολογούμενου.
Μετά την παρέμβαση της Αρχής, το υπουργείο Οικονομικών διευκρίνισε με έγγραφό του που κοινοποιήθηκε προς όλες τις ΥΔΕ της χώρας ότι για τη χορήγηση του φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος, ως ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα θα πρέπει να λαμβάνεται το συνολικό καθαρό πραγματικό εισόδημα της οικογένειας από κάθε πηγή, ή το αντίστοιχο τεκμαρτό εισόδημα σε περίπτωση που το τελευταίο είναι υψηλότερο του πραγματικού.