Στη διάρκεια της ημερίδας έγινε αναφορά στα αποτελέσματα και τα οφέλη των παρεμβάσεων στα σχολεία, καθώς και στις προτάσεις προς το υπουργείου Παιδείας για τη συνέχιση μέρους των δράσεων, ώστε να μην χαθεί το απόθεμα γνώσης που δημιουργήθηκε.
Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) και υλοποιήθηκε με τη συνεργασία πανεπιστημίων της χώρας σε πάνω από 800 σχολεία, όλων των βαθμίδων (νήπια, δημοτικά, γυμνάσια, γενικά λύκεια, ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ), με τη συμμετοχή χιλιάδων αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών, των γονιών τους και επιμορφώσεις καθηγητών.
Περιλάμβανε δέκα ξεχωριστές δράσεις στα σχολεία αυτά, που αφορούσαν τη δημιουργία τάξεων υποδοχής, ελληνομάθεια, διαπολιτισμική επικοινωνία, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, ψυχολογική υποστήριξη, εκπαιδευτικές επισκέψεις, μητρική γλώσσα και επικοινωνία σχολείων με την κοινωνία.
Σύμφωνα με τους επιστημονικά υπεύθυνους του προγράμματος, τα οφέλη των παρεμβάσεων ήταν ιδιαίτερα σημαντικά για τους αλλοδαπούς και παλιννοστούντες μαθητές και τους γονείς τους.
Στις τάξεις υποδοχής, οι μαθητές με το εξειδικευμένο προσωπικό βελτίωσαν έως και 95% την απόδοσή τους στον προφορικό και γραπτό λόγο σε διάστημα ενός εξαμήνου, κυρίως στο δημοτικό, ενώ θεαματικά ήταν και τα αποτελέσματα από την πράξη της ψυχολογικής υποστήριξης με ειδικά εκπαιδευμένους ψυχολόγους, ιδιαίτερα σε ότι αφορά την μείωση των περιπτώσεων ενδοσχολικής βίας (bullying).
Εξίσου σημαντικά ήταν και τα οφέλη από την επικοινωνία των μαθητών των σχολείων με την τοπική κοινωνία μέσω της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης (θεατρικά δρώμενα, ενημερώσεις κ.ά.), αλλά και οι επισκέψεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, που έδωσε την δυνατότητα στους αλλοδαπούς και παλιννοστούντες μαθητές να γνωρίσουν καλύτερα τον ελληνικό πολιτισμό και να εκφραστούν.