Σύμφωνα με τις αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας που υπογράφει ο υπουργός Παιδείας κ.Λοβέρδος τα νέα προγράμματα σπουδών στοχεύουν να δημιουργήσουν ένα σχολείο καινοτόμο, ενταξιακό, ψηφιακό, αειφόρο, ένα σχολείο ως κοινότητα. Στο καινοτόμο σχολείο επιχειρείται η ενίσχυση της δημιουργικότητας, η ανάδειξη των ικανοτήτων των μαθητών, η ανάπτυξη δραστηριοτήτων, η επικοινωνία μεταξύ των διδακτικών/μαθησιακών αντικειμένων και η ευελιξία με στόχο την προσαρμογή στις ανάγκες των μαθητών.
Επιχειρείται ακόμη, η καλλιέργεια της επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών και η μύηση των μαθητών στις ερευνητικές εργασίες με τη χρήση πολλαπλών πηγών. Στο ενταξιακό σχολείο η εκπαίδευση απευθύνεται σε όλους τους πολίτες, χωρίς διακρίσεις, αντιμετωπίζει τη διαφορετικότητα και τα διαφορετικά μαθησιακά προφίλ των μαθητών.
Το ψηφιακό σχολείο εισάγει στην εκπαιδευτική διαδικασία τις νέες τεχνολογίες, χωρίς όμως να αντικαθιστά την παραδοσιακή διδασκαλία. Με το αειφόρο σχολείο προτείνεται η διάδοση των ιδεών για την προστασία του περιβάλλοντος και του πολιτισμού.
Τέλος, το σχολείο ως κοινότητα εστιάζει στις ανθρώπινες σχέσεις και στη βελτίωση του κλίματος του σχολείου, στην υγεία και στην υγιεινή, καθώς και στην ψυχική και συναισθηματική υγεία. Καλλιεργεί την κοινωνική συμπεριφορά, καθώς θέτει κανόνες και ρόλους, όπως επίσης την υπευθυνότητα και την καλλιέργεια της αισθητικής (ολιστική μόρφωση).
Τα Νέα Προγράμματα Σπουδών, εφόσον θα πρέπει να συμπορεύονται με τη σύγχρονη πραγματικότητα και τις εκπαιδευτικές ανάγκες, στοχεύουν όχι μόνο στην προσφορά γνώσεων, αλλά και στην ανάδειξη ικανοτήτων, δεξιοτήτων, στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης και τελικά στη διαμόρφωση του ολιστικά εγγράμματου ανθρώπου.
Ως εκ τούτου, θα πρέπει να περιλαμβάνουν, εκτός από τις παραδοσιακές, και σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας και τεχνικές, μέσω των οποίων θα αναδύονται η δημιουργικότητα και οι πρωτοβουλίες των μαθητών. Επιπλέον, καλλιεργούνται θετικές στάσεις και συμπεριφορές προς το σχολείο. Έτσι, μεταξύ άλλων προτείνονται και υποδεικνύονται η διαφοροποιημένη διδασκαλία, η χρήση οπτι−
κοακουστικών μέσων, η χρήση της τεχνολογίας και του διαδικτύου, οι μαθητικές εργασίες που προκύπτουν μέσα από την ομαδική συνεργασία των παιδιών, ο καταιγισμός ιδεών, οι εννοιολογικοί χάρτες, τα σχέδια−ζωγραφιές, τα διαγράμματα, η συνέντευξη, το ερωτηματολόγιο, τα φύλα εργασίας, η αυτοαξιολόγηση και η ετεροαξιολόγηση.
Τα μαθήματα που θεσπίζονται τα νέα προγράμματα σπουδών είναι:
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» της Α΄, Β΄ τάξης γενικής παιδείας και της Β΄, Γ΄ τάξης της Ομάδας Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών του Γενικού Λυκείου
«Μαθηματικά» της Α΄ και Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου και της ομάδας προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών της Β΄ και Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου και του μαθήματος «Μαθηματικά
και Στοιχεία Στατιστικής» της Γ΄ τάξης της ομάδας προσανατολισμού των Οικονομικών−Πολιτικών−Κοινωνικών και Παιδαγωγικών Σπουδών Γενικού Λυκείου
«Καλλιτεχνική Παιδεία» της Α' τάξης Γενικού Λυκείου.
«Βιολογία» της Α΄, Β΄ τάξης Γενικής Παιδείας Γενικού Λυκείου και της ομάδας προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου
Αρχές Οικονομικής Επιστήμης» της Γ΄ τάξης της Ομάδας Προσανατολισμού των Οικονομικών−Πολιτικών−Κοινωνικών και Παιδαγωγικών Σπουδών Γενικού Λυκείου
Επίσης με ακόμη μια απόφαση καθορίζονται οι Αθλητικές δραστηριότητες για τα σχολεία Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Όπως αναφέρει η απόφαση η διοργάνωση των Σχολικών Αθλητικών Διοργανώσεων έχει σκοπό τη δημιουργία ευκαιριών για την ανάδειξη των ιδιαίτερων ικανοτήτων των μαθητών/τριών στον αθλητισμό, την ισόρροπη ψυχοσωματική ανάπτυξή τους και την καλλιέργεια της προσωπικότητάς τους, τη συνέχιση της αθλητικής παράδοσης της χώρας μας, καθώς και την εκπροσώπησή της σε διεθνείς μαθητικές αθλητικές συναντήσεις.