«Αντίθετα, οδήγησε στην αλλαγή και μόνο του εξεταστικού συστήματος με την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων -που δεν έτυχε καν πιλοτικής εφαρμογής -, ως να ήταν αυτή η πλέον ενδεδειγμένη κίνηση για την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο Λύκειο», τόνισε κατά την ομιλία του το μεσημέρι της Δευτέρας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥ.ΡΙΖ.Α Γιάννης Αμανατίδης.
Συνεχίζοντας, ο κ. Αμανατίδης υποστήριξε ότι η ταύτιση της διδακτέας με την εξεταστέα ύλη, δεν αποτελεί παράγοντα αναβάθμισης ενός σχολείου στο οποίο λείπουν όχι μόνο οι υποστηρικτικές δομές αλλά κυρίως οι εκπαιδευτικοί που θα την διδάξουν, αντίθετα, με τον τρόπο αυτό οδηγούνται οι μαθητές στα φροντιστήρια και όσοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα, δημιουργούν τη στρατιά των ανέργων και των υποαπασχολούμενων με σχέσεις «ελαστικής εργασίας».
«Με την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων κάνουμε ένα θετικό βήμα προς τον περιορισμό του ταξικού χαρακτήρα που προσδίδει στο Νέο Λύκειο ο Ν. 4186», υπογράμμισε καταλήγοντας ο κ. Αμανατίδης και συμπλήρωσε η αλλαγή του εξεταστικού συστήματος και η Τράπεζα Θεμάτων τι έκαναν;
Αύξησαν ή μείωσαν τη μαθητική διαρροή;
Υποβάθμισαν ή αναβάθμισαν τον μορφωτικό ρόλο του λυκείου;
Έκαναν το λύκειο να είναι μια προγύμναση για το πανεπιστήμιο ή όχι;
Μεγάλωσαν την προσφυγή των μαθητών στα φροντιστήρια ή όχι;
Η Τράπεζα Θεμάτων, εν τέλει, ήταν αυτή η αναγκαία κίνηση, με την οποία θα αναβαθμιζόταν η εκπαίδευση;