Από το έγγραφο που δημοσιεύσαμε χθες και το οποίο αποτέλεσε ουσιαστικά και την επίσημη απάντηση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, φαίνεται ότι το κόστος για 20,6 ώρες πτήσης δεν έφτασε ούτε καν τα 30.000 ευρώ. Σύμφωνα με το έγγραφο που υπογράφει ο αντιπτέραρχος (Ε) Κωνσταντίνος Φράγκος το κόστος ήταν 29.491,42 ευρώ. Μάλιστα στο έγγραφο αυτό αιτολογείται το κοστολόγιο ανά πράξη γενικά και αόριστα, καθώς αναφέρονται τα καύσιμα , σίτιση, κόστος σχεδίασης ταξιδιού αλλά και έξοδα αποζημίωσης, μετακίνησης - διαμονής του προσωπικού της Πολεμικής Αεροπορίας. Αναλυτικά παραστατικά γι αυτά δεν υπάρχουν.
Υπάρχει όμως το αδιάψευστο ΦΕΚ με αριθμό φύλλου 2808 της 5ης Νοεμβρίου 2013 το οποίο αναφέρει αναλυτικά το κόστος ανά ώρα πτήσης για το συγκεκριμένο αεροσκάφος, που στον σχετικό πίνακα αναφέρεται ως GV, και το οποίο ανέρχεται στα 5.537 ευρώ ανά ώρα πτήσης.
Αυτό το κόστος είναι υπολογισμένο από την ίδια υπηρεσία της Πολεμικής Αεροπορίας που κοστολόγησε το συγκεκριμένο ταξίδι μόνο 29.491 ευρώ. Ενας καλός παρατηρητής θα διαπιστώσει ότι στην αιτιολόγηση του αντιπτεράρχου για το κόστος του ταξιδιού Καμμένου – Παππά στη Νέα Υόρκη δεν περιλαμβάνει ούτε την στάθμευση του αεροσκάφους ούτε την εξυπηρέτηση εδάφους, το λεγόμενο handling, ούτε αναφέρει τέλη αεροδρομίων τα οποία εκτοξεύουν στα ύψη το κόστος μίας πτήσης.
Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει η Πολεμική Αεροπορία να απαντήσει εάν έχει κάνει λάθος στο ΦΕΚ με τον πίνακα κόστους, ο οποίος μέχρι σήμερα δεν έχει αναθεωρηθεί, ή αν έχει κάνει λάθος στο κόστος του συγκεκριμένου ταξιδιού, αφού η απλή αριθμητική δείχνει ότι 20,6 ώρες επί 5.537 ευρώ ισούται με 114.062 ευρώ.
Είναι σίγουρο ότι υπάρχει λάθος σε κάποιους από τους επίσημους υπολογισμούς, ή αυτούς που δόθηκαν στο ΦΕΚ ή αυτούς που δόθηκαν στον υπολογισμό του ταξιδιού της Νέας Υόρκης. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση το υπουργείο Εθνικής Αμυνας θα πρέπει να δώσει το αναλυτικό κοστολόγιο, δηλαδή καύσιμα κ.λπ. μαζί με όλα όσα απαιτούνται για να ταξιδεύει ένα αεροπλάνο, τέλη αεροδρομίων, στάθμευση κ.ά., ώστε να αποδείξει ότι κόστισε μόνο 29.491 ευρώ.
Ο ίδιος ο Άδωνις Γεωργιάδης, ρωτήθηκε από τα dikaiologitika news και μας είπε ότι «υπάρχει τεράστια διαφορά στα κόστη και το έγγραφο δεν είναι αναλυτικό. Αποκλείεται ένα τέτοια ταξίδι σε αυτόν τον προορισμό να κόστισε τόσο λίγο, αξίζει να ερευνηθεί το θέμα περαιτέρω», είπε.
Σε κάθε περίπτωση, επειδή πέρα από τις πολιτικές αντιπαραθέσεις εμπλέκεται η Πολεμική Αεροπορία της χώρας, θα πρέπει η υπηρεσία να μην αφήνει σκιές για το κύρος της και να διευκρινίσει τι τελικά ισχύει για αυτές τις πτήσεις, η χρήση των οποίων ασφαλώς και δεν είναι δική της ευθύνη, αλλά εναπόκειται στο ηθικό ανάστημα κάθε πολιτικού.