Τι αφορούν τα παράπονα των πελατών των τραπεζών

Τι αφορούν τα παράπονα των πελατών των τραπεζών Σε ποιους τομείς τραπεζικών εργασιών επικεντρώνονται τα παράπονα των πελατών των τραπεζών Συνολικά 12.643 τηλεφωνικές κλήσεις και επισκέψεις δέχθηκε το Γραφείο του Μεσολαβητή Τραπεζικών Επενδυτικών Υπηρεσιών (ΜΤΕΥ), σύμφωνα με ανακοίνωση που δόθηκε στη δημοσιότητα. Οι 11.221 αφορούσαν συναλλαγές ιδιωτών, 908 επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις και 514 συναλλαγές επενδυτών. Επίσης έλαβε 2.023 γραπτά παράπονα. Από αυτά, 1.776 αφορούσαν τραπεζικές συναλλαγές ιδιωτών, 145 επαγγελματιών και μικρών επιχειρήσεων και 102 επενδυτικές συναλλαγές. Όπως αναφέρει ο Δημήτριος Παυλάκης, Μεσολαβητής Τραπεζικών - Επενδυτικών Υπηρεσιών, συνολικά, το 2012 το Γραφείο διεκπεραίωσε 2.775 γραπτές υποθέσεις. Επίσης, καταγράφηκαν πάνω από 20.000 επισκέψεις στην ιστοσελίδα του θεσμού (www.hobis.gr). Όπως επισημαίνει σημαντικός αριθμός των υποθέσεων που απασχόλησαν τον θεσμό τελούσε σε απόλυτη συνάρτηση με τη γενικότερη κατάσταση της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας: η μείωση των εισοδημάτων των καταναλωτών και των εργασιών των επιχειρηματιών, η ανεργία, η συμμετοχή των ιδιωτών κατόχων ομολόγων του ελληνικού δημοσίου στο PSI και η αναδιάρθρωση του χρηματοπιστωτικού χάρτη με απορροφήσεις-εξυγιάνσεις πιστωτικών ιδρυμάτων επηρέασαν σημαντικά το είδος των διαφορών που εξέτασε το Γραφείο. Πολλά αιτήματα αφορούσαν ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών και τη μετατροπή δανείων χορηγηθέντων σε ελβετικό φράγκο, τόσο ιδιωτών όσο και επιχειρηματιών. Συνήθεις ήταν οι διαφωνίες ως προς την παροχή πρόσθετων εξασφαλίσεων, λόγω μείωσης της αξίας των υπέγγυων ακινήτων, καθώς και ο συμψηφισμός ληξιπρόθεσμων οφειλών δανειοληπτών με το υπόλοιπο λογαριασμών τους καταθέσεων, κοινών ή ατομικών ή μισθοδοσίας και η ανάκληση της εντολής παρακράτησής της. Επίσης, αφορούσαν καταγγελίες συμβάσεων δανείων ή πιστωτικών καρτών σε περίπτωση αίτησης των συναλλασσομένων για ένταξή τους στον Ν. 3869/2010 περί ρύθμισης των οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων, την αναγκαστική εγγραφή βαρών σε ακίνητα των οφειλετών και την απόρριψη αιτημάτων χορήγησης πιστώσεων ή αύξησης ορίου. Συχνές ήταν ακόμα οι διαμαρτυρίες σχετικά με τον τρόπο όχλησης από εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες οφειλές, αναφέρει ο κ.Παυλάκης. Οι συναλλασσόμενοι, ιδιώτες και επιχειρηματίες, έγιναν πιο συνειδητοποιημένοι και απαιτητικοί. Διαμαρτύρονται ακόμα και για μικροποσά, είτε πρόκειται για την επιβολή ή αύξηση κάθε είδους εξόδων και προμηθειών των τραπεζών (π.χ. αυξήσεις μισθώματος θυρίδας, εξόδων εγγυητικής επιστολής), είτε αναζήτηση υπολοίπων λογαριασμών σε ξεχασμένα βιβλιάρια ταμιευτηρίου των ίδιων ή αποβιωσάντων συγγενών τους, που είχαν πλέον παραγραφεί υπέρ του Δημοσίου, προσθέτει μεταξύ άλλων ο κ.Παυλάκης. To 2012 ο θεσμός του Μεσολαβητή Τραπεζικών Επενδυτικών Υπηρεσιών (ΜΤΕΥ) συμπλήρωσε δεκατέσσερα χρόνια λειτουργίας. Στο διάστημα αυτό έλαβε συνολικά 19.074 γραπτά παράπονα και 118.404 τηλεφωνικές κλήσεις και επισκέψεις στα γραφεία του. Ο ΜΤΕΥ εξετάζει σε σύντομο χρόνο και εντελώς ανέξοδα για τον ιδιώτη και τον επιχειρηματία διαφορές που προκύπτουν από τις συναλλαγές τους με τράπεζες και επενδυτικές εταιρίες. Αποτελεί έκφραση αυτορρύθμισης των μελών που συμμετέχουν σε αυτόν, δηλαδή της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, του Συνδέσμου Μελών Χρηματιστηρίου Αθηνών καθώς και της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών. Είναι ενδεικτικό ότι ποσοστό 72,03% των υποθέσεων που εξετάζει διευθετείται από τα μέρη σε πρώιμο στάδιο.
Τελευταία τροποποίηση στις 28/06/2013 - 11:49