Αδειοδότηση μεταποιητικών επιχειρήσεων απο τα ΚΕΠ

Αδειοδότηση μεταποιητικών επιχειρήσεων απο τα ΚΕΠ Με κοινή υπουργική απόφαση καθορίζονται οι προδιαγραφές που πρέπει να ικανοποιούν τα επιλεγμένα ΚΕΠ , καθώς και ο τρόπος λειτουργίας τους ως κέντρα υποδοχής της αίτησης και ενημέρωσης σχετικά με τη διαδικασία, τα δικαιολογητικά, το χρόνο που απαιτείται και κάθε άλλο σχετικό θέμα που αφορά την αδειοδότηση μεταποιητικών επιχειρήσεων . 2. Συγκεκριμένα καθορίζονται: α. Το πεδίο εφαρμογής β. Ο τρόπος λειτουργίας των επιλεγμένων ΚΕΠ γ. Ο φορέας πιστοποίησης δ. Η διαδικασία πιστοποίησης ε. Οι προϋποθέσεις πιστοποίησης στ. Ο έλεγχος τήρησης των προϋποθέσεων πιστοποίησης ζ. Οι προδιαγραφές διασυνδεσιμότητας των Αδειοδο-τουσών Αρχών μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος η. Η έναρξη ισχύος της παρούσας Άρθρο 2 Πεδίο Εφαρμογής 1. Τα επιλεγμένα ΚΕΠ, μετά από σχετική πιστοποίηση τους, μπορούν να παρέχουν εξίσου με τη Διεύθυνση Ανάπτυξης της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, τα κατά τόπον αρμόδια Επιμελητήρια και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας εφόσον έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία πιστοποίησής τους, πληροφόρηση στους ενδιαφερομένους σχετικά με τη διαδικασία, τα δικαιολογητικά, το χρόνο που απαιτείται και κάθε άλλο θέμα που αφορά την αδειοδότηση των μεταποιητικών δραστηριοτήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των άρθρων 17 έως 40 του Β΄ Μέρους του ν. 3982/2011 (Α΄ 143). 2. Τα επιλεγμένα ΚΕΠ, εξίσου με τη Διεύθυνση Ανάπτυξης της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, τα κατά τόπον αρμόδια Επιμελητήρια και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας εφόσον έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία πιστοποίησης τους, μπορούν να λειτουργούν ως κέντρα υποδοχής της αίτησης και του φακέλου των δικαιολογητικών. Ως αίτηση στην προκειμένη περίπτωση και εφεξής νοείται το Ερωτηματολόγιο του Παραρτήματος Ι της οικ. 483/35/Φ.15/2012 (Β΄ 158) υπουργικής απόφασης που αφορά στον «Καθορισμό τύπου, δικαιολογητικών και διαδικασίας για την εγκατάσταση και τη λειτουργία των μεταποιητικών δραστηριοτήτων του ν. 3982/2011, την τροποποίηση και την ανανέωση των αδειών και την προθεσμία για μεταφορά ή τεχνική ανασυγκρότηση». Άρθρο 3 Τρόπος λειτουργίας των επιλεγμένων ΚΕΠ 1. Ο τρόπος λειτουργίας των επιλεγμένων ΚΕΠ ως κέντρα ενημέρωσης και υποδοχής της αίτησης των ενδιαφερομένων εξειδικεύεται ακολούθως: α. Παροχή πληροφόρησης του ενδιαφερομένου σχετικά με το προς συμπλήρωση Ερωτηματολόγιο του Παραρτήματος Ι της ΥΑ οικ. 483/35/Φ. 15/2012 (Β΄ 158) βάσει του πληροφοριακού υλικού το οποίο έχει καταχωρηθεί ηλεκτρονικά. Τα επιλεγμένα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών οφείλουν να παρέχουν την ανωτέρω πληροφόρηση και σε έντυπη μορφή που διατίθεται στα ΚΕΠ με ευθύνη της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Συντονισμού της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας καθώς και να θέτουν στη διάθεση του ενδιαφερομένου υποδείγματα όλων των σχετικών με την αδειοδότηση εγγράφων. β. Παραλαβή του συμπληρωμένου από τον ενδιαφερόμενο Ερωτηματολογίου. γ. Έλεγχος πληρότητας συμπλήρωσης όλων των απαιτούμενων πεδίων και την αποτύπωση αυτού σε σχετικό ηλεκτρονικό αρχείο που θα παρέχει η Διεύθυνση. Ανάπτυξης και Συντονισμού της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. δ. Ηλεκτρονική διαβίβαση αυτού στην αρμόδια κατά τόπον Αδειοδοτούσα Αρχή την οποία έχει επιλέξει προηγουμένως ο ενδιαφερόμενος. ε. Παραλαβή της έγγραφης απάντησης της αρμόδιας Αδειοδοτούσας Αρχής ως προς τα απαιτούμενα δικαιολογητικά βάσει του διαβιβασθέντος ερωτηματολογίου και διαβίβαση αυτής στον ενδιαφερόμενο. 2. Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει τον φάκελο δικαιολογητικών στο επιλεγμένο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών απ’ όπου έχει προηγουμένως ενημερωθεί για την απάντηση της αρμόδιας Αδειοδοτούσας Αρχής σχετικά με τα ζητηθέντα δικαιολογητικά, ακολουθείται η κάτωθι διαδικασία: α. Διενέργεια αρχικού ελέγχου πληρότητας του φυσικού φακέλου προκειμένου να προωθηθεί από τον ενδιαφερόμενο στην αρμόδια Αδειοδοτούσα Αρχή. β. Η αρμόδια Αδειοδοτούσα Αρχή υποχρεούται σε κοινοποίηση των απαντητικών της εγγράφων και στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών από το οποίο της είχαν διαβιβαστεί τα σχετικά με την κατά περίπτωση αδειοδοτική διαδικασία έγγραφα. 3. Με την ολοκλήρωση της υλοποίησης της προσαρμογής του υφισταμένου στις Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων πληροφοριακού συστήματος στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα, όπως αυτό προβλέπεται και στο ν. 3982/2011, η συμπλήρωση και η υποβολή του Ερωτηματολογίου θα μπορεί να γίνεται μέσω σχετικής εφαρμογής του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος και κατόπιν σχετικής πιστοποίησης χρήστη. Άρθρο 4 Φορέας πιστοποίησης 1. Φορέας πιστοποίησης των ανωτέρω ΚΕΠ, ορίζεται το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Η σχετική απόφαση πιστοποίησης του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης χορηγείται ύστερα από σύμφωνη γνώμη της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας ΚΕΠ και της Υπηρεσίας Ανάπτυξης Πληροφορικής. 2. Ο φορέας πιστοποίησης των ΚΕΠ διατηρεί ηλεκτρονικό Μητρώο όπου καταχωρούνται τα πιστοποιημένα ΚΕΠ, καθώς και κάθε στοιχείο για τη λειτουργία τους που κρίνεται απαραίτητο. Για τα στοιχεία του Μητρώου ενημερώνεται με έγγραφο ή/και ηλεκτρονικό τρόπο η Διεύθυνση Ανάπτυξης και Συντονισμού της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας. Άρθρο 5 Διαδικασία πιστοποίησης 1. Κατόπιν ανακοίνωσης - πρόσκλησης του φορέα πιστοποίησης, μετά από γνώμη της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Συντονισμού της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας, ο Προϊστάμενος του προς πιστοποίηση ΚΕΠ υποβάλλει προς τον φορέα πιστοποίησης αίτηση πιστοποίησης, η οποία συνοδεύεται από: α. δήλωση ότι τηρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 6 της παρούσης, β. κάτοψη του ειδικά διαμορφωμένου χώρου και γ. αντίγραφο του πιστοποιητικού εκπαίδευσης υπαλλήλων. Φορέας εκπαίδευσης μπορεί να είναι το Ινστιτούτο Επιμόρφωσης του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και αυτοδιοίκησης ή άλλος αρμόδιος προς τούτο φορέας. 2. Ο φορέας πιστοποίησης, πριν από την έκδοση απόφασης πιστοποίησης, προβαίνει σε έλεγχο πληρότητας των προσκομισθέντων σύμφωνα με την παράγραφο 1 εγγράφων, ενώ δύναται να προβεί και σε αυτοψία του ΚΕΠ καθώς και σε επιτόπιο έλεγχο τήρησης των προϋποθέσεων του άρθρου 6 της παρούσης. 3. Εφόσον από τον έλεγχο προκύψει ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 6 της παρούσης εκδίδεται από το φορέα πιστοποίησης απόφαση με την οποία: α. πιστοποιείται το ΚΕΠ ότι δύναται να προσφέρει τις υπηρεσίες των άρθρων 2 και 3 της παρούσης, β. ορίζεται ο Προϊστάμενος του πιστοποιημένου ΚΕΠ ως υπεύθυνος διαχείρισης του ΚΕΠ, για τις υπηρεσίες των άρθρων 2 και 3 και καθορίζονται οι υποχρεώσεις του. 4. Ο φορέας πιστοποίησης δύναται να απορρίψει το αίτημα χορήγησης πιστοποίησης, ακόμη κι αν πληρούνται τα κριτήρια του άρθρου 6 της παρούσης, εφόσον, κρίνει ότι με βάση: α. τον αριθμό των ήδη πιστοποιημένων ΚΕΠ και β. τη χωρική διασπορά των πιστοποιημένων ΚΕΠ και των Αδειοδοτουσών Αρχών, υπάρχουν ήδη επαρκείς στον αριθμό Αδειοδοτούσες Αρχές ή πιστοποιημένα ΚΕΠ στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή. Η απόφαση αυτή του φορέα πρέπει να είναι επαρκώς αιτιολογημένη βάσει και αριθμητικών στοιχείων που παρέχει η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας. Το ΚΕΠ, η αίτηση του οποίου απερρίφθη για τους ανωτέρω λόγους παραγράφου δύναται να υποβάλει εκ νέου αίτηση μετά από σχετική ανακοίνωση του φορέα πιστοποίησης. Άρθρο 6 Προϋποθέσεις πιστοποίησης Τα ΚΕΠ, που πιστοποιούνται για την δυνατότητα τους να προσφέρουν τις υπηρεσίες των άρθρων 2 και 3, οφείλουν να τηρούν κατ’ ελάχιστο τις ακόλουθες προϋποθέσεις: α. Ως προς τη διαμόρφωση του χώρου: Κατάλληλο χώρο, διαμορφωμένο ειδικά για την εξυπηρέτηση των ενδιαφερόμενων επιχειρηματιών. β. Ως προς τον εξοπλισμό τους: Μία θέση εργασίας πλήρως εξοπλισμένη (δηλ. εφαρμογές γραφείου, πλοήγησης στο διαδίκτυο και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αναγνώστη καρτών για ψηφιακές υπογραφές, τηλέφωνο, συσκευές τηλεομοιοτυπίας, σα-ρωτή, εκτυπωτή). γ. Ως προς το προσωπικό και την εκπαίδευση αυτού: Δύο (2) υπαλλήλους κατηγορίας ΠΕ ή TE, οι οποίοι να έχουν πιστοποιημένα καταρτιστεί τουλάχιστον για τα παρακάτω θέματα: i. χρήση ψηφιακών υπογραφών ii. επαλήθευση γνησιότητας ηλεκτρονικών εγγράφων iii. γνώση των αρμοδιοτήτων των ΚΕΠ για τη διεκπεραίωση των διοικητικών διαδικασιών που αφορούν τις υπηρεσίες του άρθρων 2 και 3. Για το θέμα της περίπτωσης iii, η Διεύθυνση Ανάπτυξης και Συντονισμού της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, όπως ορίζονται στο π.δ. 182/2005 (Α΄ 230) παρέχει υλικό για την εκπαίδευση και την πιστοποίηση των χρηστών και γνωμοδοτεί σχετικά κατόπιν ερωτήματος του Φορέα Πιστοποίησης ή του Φορέα Εκπαίδευσης. δ. Ως προς τη σήμανση: Σήμανση με το λογότυπο του Μεταποιητικού ΚΕΠ τόσο εξωτερικά του κτιρίου όσο και στο εσωτερικό του. ε. Ως προς την ηλεκτρονική υποδομή: i) Τήρηση των προϋποθέσεων της υπ’ αριθμ. Φ.19.7/ 14/380/2010 (Β΄ 1561) απόφασης. ii) Οι υπάλληλοι οφείλουν να διαθέτουν: - ασφαλή διάταξη δημιουργίας υπογραφής όπως αναλυτικά καθορίζεται στο άρθρο 5 της υπ’ αριθμ. Φ.19. 7/14/380/2010 (Β΄ 1561) απόφασης. - πρόσβαση στον εξοπλισμό της περίπτωσης i της παρ. 2 του παρόντος άρθρου. - εξουσιοδοτημένη πρόσβαση στα συστήματα που απαιτούνται για το χειρισμό των θεμάτων των άρθρων 2 και 3 της παρούσης: iii) H ηλεκτρονική υποβολή των εγγράφων που απαιτούνται για την παροχή των υπηρεσιών των άρθρων 2 και 3 της παρούσης από τους υπαλλήλους των ΚΕΠ θα γίνεται μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (Ο.Π.Σ.Ν.Α.) στ) Ως προς τα έντυπα που διατίθενται: Μη δεσμευτικά υποδείγματα: i) του ερωτηματολογίου του Παραρτήματος Ι της ΥΑ 483/35/Φ.15 (ΦΕΚ 158 Β/ 3-2-2012) ii) των προτυποποιημένων Υπεύθυνων Δηλώσεων των Παραρτημάτων III, IV, V της ΥΑ 483/35/Φ. 15/2012 (Α΄ 158) iii) πληροφοριακού υλικού ή εγκυκλίων της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Συντονισμού της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Άρθρο 7 Έλεγχος τήρησης των προϋποθέσεων Πιστοποίησης 1. O Προϊστάμενος του Πιστοποιημένου ΚΕΠ, ως υπεύθυνος διαχείρισης, υποχρεούται για την τήρηση των προϋποθέσεων πιστοποίησης και για την επικοινωνία με τον φορέα πιστοποίησης για θέματα λειτουργίας των ΚΕΠ που παρέχουν τις υπηρεσίες των άρθρων 2 και 3 της παρούσης. 2. Ο φορέας Πιστοποίησης μπορεί να διενεργεί επιθεωρήσεις, ανασκοπήσεις και να ζητά στοιχεία με κάθε πρόσφορο τρόπο ώστε να εξετάζεται η συνεχής συμμόρφωση των πιστοποιημένων ΚΕΠ ως προς τις προϋποθέσεις πιστοποίησης για παροχή των υπηρεσιών των άρθρων 2 και 3 της παρούσης. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, το πιστοποιημένο ΚΕΠ έχει χρονική περίοδο ενός (1) μηνός από τη στιγμή που θα του κοινοποιηθεί έγγραφο καταγραφής των ελλείψεων του, προκειμένου να συμμορφωθεί με τις προϋποθέσεις πιστοποίησης, ενημερώνοντας σχετικά τον φορέα πιστοποίησης, διαφορετικά η σχετική πιστοποίηση ανακαλείται από τον φορέα πιστοποίησης. 3. Για την άσκηση των αρμοδιοτήτων της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου, στοιχεία παρέχει και η Διεύθυνση Ανάπτυξης και Συντονισμού της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας. Στην περίπτωση αυτή ο Φορέας Πιστοποίησης κοινοποιεί τα αποτελέσματα των ενεργειών του στη Διεύθυνση Ανάπτυξης και Συντονισμού της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας. Άρθρο 8 Προδιαγραφές διασυνδεσιμότητας αδειοδοτουσών αρχών μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος 1. Οι Αδειοδοτούσες Αρχές όπως αυτές ορίζονται στο αρ. 17 του ν. 3982/2011 θα είναι ηλεκτρονικά διασυνδεδεμένες σε μία ενιαία βάση δεδομένων και θα λειτουργούν κοινό Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα. 2. Το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα: α. Υποστηρίζει ηλεκτρονικά τις διαδικασίες αδειοδότησης των μεταποιητικών δραστηριοτήτων παρέχοντας κατ’ ελάχιστον στους χρήστες του πληροφοριακού συστήματος την δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής του ερωτηματολογίου του παραρτήματος Ι της ΥΑ οικ. 483/35/Φ.15/2012 (Β΄ 158) στην Αδειοδοτούσα Αρχή που θα επιλέγει ο φορέας της επιχείρησης είτε μέσω δια-δικτύου είτε μέσω των ΚΕΠ. β. Υποστηρίζει με ηλεκτρονικό τρόπο την απάντηση της Αδειοδοτούσας Αρχής στο ανωτέρω ερωτηματολόγιο, την δυνατότητα ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων μεταξύ συναρμοδίων υπηρεσιών που σχετίζονται με την αδειοδότηση του φορέα, την τελική διεκπεραίωση και ανάρτηση στον οικείο δικτυακό τόπο της κατά περίπτωση άδειας, της υπεύθυνης δήλωσης με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και των αποτελεσμάτων των αυτοψιών. γ. Υποστηρίζει την τήρηση συνολικού αρχείου αδειών, την παραγωγή διαφόρων εγγράφων και δικαιολογητικών τα οποία απαιτούνται κατά τη διαδικασία αδειοδότησης του φορέα, τα οποία θα αποθηκεύονται στη βάση δεδομένων και στο υποσύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης εγγράφων με ικανά στοιχεία χαρακτηρισμού και αναγνώρισης αυτών, τα οποία πρωτοκολλούνται και ψηφιοποι-ούνται μέσα από ειδική αυτοματοποιημένη διαδικασία. δ. Παρέχει τη δυνατότητα παραγωγής αναφορών και άντλησης στοιχείων από το σύνολο των στοιχείων που περιέχονται στα ηλεκτρονικά αρχεία (βάσεις δεδομένων) του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος με δυνατότητα αναζητήσεων με πολυκριτηριακές ερωτήσεις. Οι διαδικασίες ολοκλήρωσης ενός αιτήματος μέσα στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα είναι αυτές που προβλέπονται στην ΥΑ οικ. 483/35/Φ.15/2012 και ειδικότερα στις προβλέψεις της παραγράφου 12 του άρθρου 15 της σχετικής απόφασης. ε. Η ένταξη και διεκπεραίωση της διαδικασίας από τα ΚΕΠ θα γίνεται μέσω του συστήματος ΕΡΜΗΣ-ΚΕΠ που υποστηρίζει τα ΚΕΠ. Το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε συνεργασία με την αρμόδια Υπηρεσία του Υ.ΔΙ.Μ.Η.Δ. (ΥΑΠ) θα προβεί στις απαραίτητες παρεμβάσεις στα συστήματα του και θα υλοποιήσει τις απαιτούμενες υπηρεσίες διαδικτύου (web services) από την πλευρά του για να διασυνδεθεί και διαλειτουργήσει με το σύστημα ΕΡΜΗΣ-ΚΕΠ, ώστε να διασφαλιστεί το ενιαίο περιβάλλον λειτουργίας των υπαλλήλων των ΚΕΠ, τα θέματα ασφαλείας και η τήρηση των απαραίτητων στοιχείων στα συστήματα ΕΡΜΗΣ-ΚΕΠ, η παραγωγή αναφορών και στατιστικών, αλλά και γενικότερα η παρακολούθηση των υποθέσεων που διεκπεραιώνονται μέσω των ΚΕΠ και του συστήματος ΕΡΜΗΣ-ΚΕΠ.
Τελευταία τροποποίηση στις 28/06/2013 - 12:14

Οι ειδήσεις τώρα