ΠΟΛΥΠΛΟΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΓΩΓΗ

ΠΟΛΥΠΛΟΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΓΩΓΗ Πολύπλοκες οι διαδικασίες και πολλά τα δικαιολογητικά για την εξαγωγή εμπορευμάτων από την Ελλάδα, καθώς -σύμφωνα με εκτιμήσεις της Παγκόσμιας Τράπεζας- διαρκούν κατά μέσο όρο 20 ημέρες. Συγκεκριμένα, μιλώντας στο συνέδριο Export Summit, στη Θεσσαλονίκη, ο καθηγητής Ελευθέριος Ιακώβου, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics Βορείου Ελλάδος, επισήμανε ότι, βάσει στοιχείων παλαιότερης μελέτης της Παγκόσμιας Τράπεζας (2010), η διαδικασία των εξαγωγών από την Ελλάδα απαιτεί 14 ημέρες για τη συμπλήρωση των πέντε απαιτούμενων εγγράφων, δύο για τον εκτελωνισμό, ισάριθμες για τη χερσαία μεταφορά και άλλες τόσες στον λιμένα εξόδου, με σχετικό κόστος ανά εμπορευματοκιβώτιο τα 1.153 δολάρια. «Μία πρόσθετη ημέρα καθυστέρησης μειώνει τις εξαγωγές κατά 4%» Οι καθυστερήσεις αυτές στοιχίζουν, μεταξύ άλλων σε επίπεδο απώλειας όγκου εξαγωγών. «Μία (1) πρόσθετη ημέρα, που απαιτείται για την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών, μειώνει τον όγκο των εξαγωγών κατά 4% περίπου», σημείωσε ο καθηγητής. Κι αυτό, ενώ μελέτες της Παγκόσμιας Τράπεζας και του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) τεκμηριώνουν ότι η ποιότητα των υπηρεσιών Logistics επηρεάζει την ποσότητα των μεταφερόμενων αγαθών περισσότερο από την απόσταση, αλλά και από το μεταφορικό κόστος. «Οι μεγαλύτεροι χρόνοι για την ολοκλήρωση γραφειοκρατικών διαδικασιών που απαιτούνται για τις εξαγωγές είναι κομβικής σημασίας εμπόδιο για την είσοδο του εξαγωγέα σε νέες αγορές τόσο ημιέτοιμων, όσο και τελικών προϊόντων, ιδίως δε όταν αυτά είναι ευπαθή», επισήμανε ο καθηγητής. Κατά τον κ.Ιακώβου, για να βελτιωθεί η κατάσταση χρειάζονται ολιστικές και όχι αποσπασματικές παρεμβάσεις, καθώς π.χ., «η αναποτελεσματική συνεργασία των φορέων που εμπλέκονται στο διασυνοριακό εμπόριο, θα μπορούσε να ακυρώσει ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού τελωνείων». Επίσης, η εφαρμογή τέτοιων παρεμβάσεων απαιτεί συναίνεση των κοινωνικών εταίρων. Μεταξύ των απαιτούμενων παρεμβάσεων, ο κ.Ιακώβου ξεχώρισε αυτές που σχετίζονται με τη διευκόλυνση του εμπορίου (πχ, υποδομές, συστήματα πληροφορικής τελωνείων), με τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών Logistics και την αναβάθμιση της αξιοπιστίας και της προβλεψιμότητας των εφοδιαστικών αλυσίδων. Αξίζει να σημειωθεί ότι από την 29η θέση στην παγκόσμια κατάταξη του δείκτη απόδοσης logistics της Παγκόσμιας Τράπεζας (LPI-Logistics Performance Index) το 2007, η Ελλάδα διολίσθησε στην 54η το 2010. πηγη:Εxpress.gr
Τελευταία τροποποίηση στις 28/06/2013 - 08:35

Οι ειδήσεις τώρα