ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Ερώτηση: Ποιος είναι ο σκοπός του προγράμματος οικογενειακής εναρμόνισης;
Απάντηση: Το πρόγραμμα στοχεύει στην αύξηση της απασχολησιμότητας και της ισότιμης συμμετοχής των γυναικών στην εργασία, μέσω της παροχής θέσεων φροντίδας και φιλοξενίας των τέκνων τους από τις προαναφερόμενες δομές. Με τον τρόπο αυτό, επιτυγχάνεται η ουσιαστική διευκόλυνσή τους, προκειμένου να εναρμονίζουν τους απαιτητικούς και αντικρουόμενους ρόλους τους μεταξύ οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής.
Ερώτηση: Σε ποιους απευθύνεται η πρόσκληση;
κατεβάστε την αίτηση και δείτε τις οδηγίες συμπλήρωσης της αιτησης για τους παιδικούς σταθμούς ΕΣΠΑ
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ την προκήρυξη της ΕΕΤΑΑ για τους παιδικούς σταθμούς ΕΣΠΑ 2013
Απάντηση: Η πρόσκληση απευθύνεται στους Βρεφικούς και Βρεφονηπιακούς Σταθμούς, τους Βρεφονηπιακούς Σταθμούς Ολοκληρωμένης Φροντίδας, τους Παιδικούς Σταθμούς, τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.) και τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Αναπηρία (Κ.Δ.Α.Π.-Μ.Ε.Α )
Όπως επίσης σε γυναίκες, που είναι
μητέρες βρεφών, νηπίων και παιδιών ή / και
μητέρες νηπίων, παιδιών, εφήβων και ατόμων με Αναπηρία,
και επιθυμούν να εγγράψουν τα τέκνα τους σε δομές παροχής φροντίδας και φιλοξενίας.
Ερώτηση: Ποιες είναι οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν οι μητέρες, για να ενταχθούν στο πρόγραμμα;
Απάντηση: Οι μητέρες που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα, θα πρέπει να πληρούν τις κάτωθι προϋποθέσεις:
α) να εργάζονται στην Ελλάδα ως μισθωτές ή αυτοαπασχολούμενες ή αυτοαπασχολούμενες στον πρωτογενή τομέα, ή
β) να συμμετέχουν σε Ενεργητικές Πολιτικές Απασχόλησης (ΕΠΑ: Πρόγραμμα Νέων Θέσεων Εργασίας, Πρόγραμμα Νέων Ελεύθερων Επαγγελματιών, Πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας – Stage, Πρόγραμμα Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης) ή
γ) να είναι άνεργες, οι οποίες διαθέτουν Δελτίο Ανεργίας σε ισχύ και αντίγραφο βεβαίωσης εξατομικευμένης προσέγγισης από τις Υπηρεσίες του Ο.Α.Ε.Δ. ή
δ) να είναι άνεργες και να λαμβάνουν ή να έχουν λάβει τακτικό επίδομα ανεργίας από τον Ο.Α.Ε.Δ. οποιαδήποτε χρονική περίοδο κατά τους τελευταίους 24 μήνες προ της δημοσίευσης της παρούσας Πρόσκλησης.
ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ: ΟΙ ΤΑΚΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ, ΤΩΝ Ν.Π.Δ.Δ. ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΚΑΙ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΩΝ Ο.Τ.Α. (α’ και β’ βαθμού).
Σημειώνεται ότι από το σύνολο των ανωτέρω (α-δ) προϋποθέσεων εξαιρούνται οι υποψήφιες μητέρες με παιδιά ΑΜΕΑ, οι οποίες έχουν το δικαίωμα υποβολής αίτησης για τα ΑΜΕΑ τέκνα τους ανεξαρτήτως εργασιακής, κοινωνικοοικονομικής ή άλλης κατάστασης αλλά μόνο σε Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Αναπηρία (ΚΔΑΠ-ΜΕΑ), καθώς και στα Τμήματα ΑΜΕΑ των Βρεφονηπιακών Σταθμών Ολοκληρωμένης Φροντίδας.
Ερώτηση: Πως χρηματοδοτείται το πρόγραμμα;
Απάντηση: Το πρόγραμμα είναι συγχρηματοδοτούμενο. Χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και εθνικούς πόρους.
Ερώτηση: Ποια είναι η διαδικασία υπαγωγής δομών στο πρόγραμμα;
Απάντηση: Οι διαδικασίες υπαγωγής βασίζονται στον έλεγχο της «Αίτησης» και της τήρησης των όρων της Πρόσκλησης, καθώς και των συνυποβαλλόμενων δικαιολογητικών.
Ειδικότερα, ελέγχονται:
Α) Η πληρότητα συμπλήρωσης της «Αίτησης συμμετοχής - Δήλωσης - Προσφοράς» καθώς και η πληρότητα και η ισχύς των απαιτούμενων δικαιολογητικών
Β) Η αποδοχή και τήρηση των όρων της σχετικής Πρόσκλησης
Γ) Η τιμή προσφοράς ανά κατηγορία θέσης παροχής υπηρεσιών φροντίδας και φιλοξενίας, η οποία δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα ανώτατα όρια που θεσπίζονται στην παρούσα πρόσκληση
Δ) Η άδεια λειτουργίας της Δομής, όπου αυτή απαιτείται, ως προς την ισχύ και τη δυναμικότητα.
Ερώτηση: Με τι κριτήρια επιλέγονται οι μητέρες;
Απάντηση: Τα κριτήρια μοριοδότησης των γυναικών είναι:
α) Το χαμηλό ετήσιο δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα.
Τα μόρια που θα δοθούν θα υπολογίζονται βάσει του τύπου: [(Α/Ε)Χ100] / 12, όπου Α= 24.000€, προσαυξανόμενο κατά 1.000€ εάν η μητέρα έχει ένα τέκνο, 2.000€ εάν έχει δύο τέκνα και 10.000€ εάν έχει τρία τέκνα (το ποσό των 10.000€ θα προσαυξάνεται κατά 1.000€ για κάθε τέκνο πέραν του τρίτου) και Ε= το ετήσιο δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα.
β) Η κατάσταση απασχόλησης, η εργασιακή σχέση και το είδος απασχόλησης. Για εργαζόμενες γυναίκες:+35 μόρια, για αυτοαπασχολούμενες: +35 μόρια, για σύμβαση εργασίας μερικής απασχόλησης: +45 μόρια, για σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου :+40 μόρια.
γ) Η ανεργία από τον Ο.Α.Ε.Δ. με δελτίο ανεργίας σε ισχύ: +10 μόρια, άνεργες που λαμβάνουν τακτικό επίδομα ανεργίας από τον Ο.Α.Ε.Δ. : +20 μόρια.
δ) Η οικογενειακή κατάσταση. Προτεραιότητα δίδεται στις μητέρες που ανήκουν στην ομάδα των ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας 35% και άνω : +35 μόρια, που έχουν τέκνα που ανήκουν στην ομάδα των ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας 35% και άνω: +30 μόρια, που είναι χήρες: +35 μόρια, που είναι άγαμες μητέρες: +30 μόρια, που είναι διαζευγμένες ή σε διάσταση : +25 μόρια, που είναι τρίτεκνες - πολύτεκνες: +20 μόρια, που έχουν σύζυγο που ανήκει στην ομάδα των ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω: +15 μόρια, που έχουν σύζυγο μακροχρόνια άνεργο (άνω των 12 μηνών): +10 μόρια.
Η μοριοδότηση των ανωτέρω κριτηρίων παρουσιάζεται αναλυτικά και στον ακόλουθο πίνακα:
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗ ΜΟΡΙΩΝ
1. Ετήσιο δηλωθέν εισόδημα [(Α/Ε) Χ 100] / 12
2. Κατάσταση απασχόλησης, εργασιακή σχέση και είδος απασχόλησης Εργαζόμενες (μισθωτές, αυτοαπασχολούμενες) πλήρους απασχόλησης – αορίστου χρόνου 35
Εργαζόμενες με συμβάσεις μερικής απασχόλησης 45
Εργαζόμενες με συμβάσεις ορισμένου χρόνου 40
3. Ανεργία από ΟΑΕΔ Άνεργες με δελτίο ανεργίας 10
Άνεργες που λαμβάνουν τακτικό επίδομα από ΟΑΕΔ 20
4. Οικογενειακή κατάσταση Άγαμες μητέρες 30
Χήρες 35
Διαζευγμένες μητέρες ή σε διάσταση 25
Τρίτεκνες-Πολύτεκνες 20
Με σύζυγο μακροχρόνια άνεργο 10
Μητέρες με αναπηρία 35% και άνω 35
Μητέρες με παιδιά ΑμεΑ με αναπηρία 35% και άνω 30
Με σύζυγο ΑμεΑ με αναπηρία 67% και άνω 15
5. Συμμετοχή σε Προγράμματα Συμμετέχουσες σε Ν.Θ.Ε. 40
Συμμετέχουσες σε Ν.Ε.Ε. 35
Συμμετέχουσες σε Σ.Ε.Κ. και STAGE 0
Ερώτηση: Πως πραγματοποιείται η τελική κατανομή και τοποθέτηση των παιδιών;
Απάντηση: Λαμβάνεται υπόψη η κατανομή των κονδυλίων του προγράμματος, ανά περιφέρεια και νομό, έτσι όπως καθορίζεται από την πρόσκληση
Από τη διαδικασία υπαγωγής των δομών αναρτάται πίνακας με τις εγκριθείσες θέσεις ανά νομό, δήμο και ηλικίες τέκνων
Με βάση τη μοριοδότηση των μητέρων δημιουργείται πίνακας
Με την αίτησης τους οι μητέρες εκδηλώνουν το ενδιαφέρον αλλά και την ιεραρχική κατάταξη για τους μέχρι τέσσερεις σταθμούς που επιθυμούν να εντάξουν τα παιδιά τους.
Η σύζευξη των παραπάνω προσφέρει το τελικό αποτέλεσμα.
Την τοποθέτηση ή όχι δηλαδή του παιδιού στο συγκεκριμένο σταθμό.
Ερώτηση: Η διαδικασία είναι χειροκίνητη;
Απάντηση: Όχι. Όλη η διαδικασία είναι αποκλειστικά μηχανογραφημένη. Δεν θα μπορούσε άλλωστε να γίνει αλλιώς για 84.000 προσφερόμενες θέσεις και 96.000 αιτήσεις παιδιών.
Η μηχανογραφική διαδικασία που ακολουθείται εν ολίγοις περιλαμβάνει:
Για κάθε παιδί της λίστας κατάταξης, εκτελέστηκε η παρακάτω διαδικασία για όλες τις δομές που έχει επιλέξει και με τη σειρά που έχουν δηλωθεί στην αίτησή του, μέχρις ότου, είτε τοποθετηθεί σε κάποια δομή, είτε τελειώσουν οι επιλεγμένες δομές του.
Ξεκινήσαμε με την πρώτη επιλεγμένη δομή του παιδιού
α. αν υπήρχαν κενές θέσεις για την (Α) και υπήρχαν διαθέσιμα χρήματα στην (Α) έγινε τοποθέτηση στην επιλεγμένη δομή, μαρκάρεται ως τοποθέτηση (Α) και προχωρήσαμε στο επόμενο παιδί, αν υπήρχε.
β. αν υπήρχαν κενές θέσεις στην δομή και υπήρχαν διαθέσιμα χρήματα στην (Β) έγινε τοποθέτηση στην επιλεγμένη δομή, μαρκάρεται ως τοποθέτηση (Β) και προχωρήσαμε στο επόμενο παιδί, αν υπήρχε.
γ. αν υπήρχε άλλη επιλογή του παιδιού, προχωρήσαμε στην επόμενη επιλογή του παιδιού και επαναλάβαμε τα α, β, γ, δ
δ. αν δεν υπήρχαν άλλες επιλογές για το παιδί, η μητέρα, με το παιδί, μπήκαν στην λίστα των επιλαχόντων.
Με τη διαδικασία αυτή επιτυγχάνεται ο αποκλεισμός οποιασδήποτε εξωσυστημικής παρέμβασης και η
* κατά προτεραιότητα πλήρωση των θέσεων της (Α) προκήρυξης
* τα παιδιά τοποθετούνται με βάση τη σειρά των επιλογών τους
Ερώτηση: Γιατί ορισμένοι σταθμοί καλύπτουν περισσότερες θέσεις από κάποιους άλλους;
Απάντηση: Το γεγονός αυτό οφείλεται στην ιεράρχηση της ζήτησης εκ μέρους των μητέρων
Ερώτηση: Πως δικαιολογείται η διαφορά στην κάλυψη αλλά και στις μονάδες των ωφελουμένων γυναικών ανά νομό ή περιφέρεια;
Απάντηση: Από τον προϋπολογισμό του προγράμματος. Το πρόγραμμα ουσιαστικά απαρτίζεται από δύο επιμέρους προγράμματα με τον εξής προϋπολογισμό ανά περιφέρεια και νομό.
ΤΥΠΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
8 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΣΥΓΚΛΙΣΗΣ Κρήτης 2.488.500,00
Ηπείρου 1.382.500,00
Θεσσαλίας 3.179.750,00
Ιονίων Νήσων 553.000,00
Πελοποννήσου 1.659.000,00
Βορείου Αιγαίου 553.000,00
Δυτικής Ελλάδας 1.935.500,00
Αν. Μακεδονίας και Θράκης 2.073.750,00
ΣΥΝΟΛΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΣΥΓΚΛΙΣΗΣ 13.825.000,00
3 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΣΤΑΔΙΑΚΗΣ ΕΞΟΔΟΥ
Αττικής 2.234.100,00
Δυτικής Μακεδονίας 1.015.500,00
Κεντρικής Μακεδονίας 6.905.400,00
ΣΥΝΟΛΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΣΤΑΔΙΑΚΗΣ ΕΞΟΔΟΥ 10.155.000,00
2 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΣΤΑΔΙΑΚΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ
Στερεάς Ελλάδας 214.200,00
Νοτίου Αιγαίου
805.800,00
ΣΥΝΟΛΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΣΤΑΔΙΑΚΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ 1.020.000,00
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ 25.000.000,00
ΤΥΠΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
8 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΣΥΓΚΛΙΣΗΣ Κρήτης 10.386.000,00
Ηπείρου 5.770.000,00
Θεσσαλίας 13.271.000,00
Ιονίων Νήσων 2.308.000,00
Πελοποννήσου 6.924.000,00
Βορείου Αιγαίου 2.308.000,00
Δυτικής Ελλάδας 8.078.000,00
Αν. Μακεδονίας και Θράκης 8.655.000,00
ΣΥΝΟΛΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΣΥΓΚΛΙΣΗΣ 57.700.000,00
3 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΣΤΑΔΙΑΚΗΣ ΕΞΟΔΟΥ
Αττικής 9.306.000,00
Δυτικής Μακεδονίας 4.230.000,00
Κεντρικής Μακεδονίας 28.764.000,00
ΣΥΝΟΛΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΣΤΑΔΙΑΚΗΣ ΕΞΟΔΟΥ 42.300.000,00
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ 100.000.000,00
Ερώτηση: Εκτός από τις ενδοεπιχειρησιακές διεργασίες της ΕΕΤΑΑ, πως ελέγχεται το πρόγραμμα;
Απάντηση: Το πρόγραμμα από τη φύση του ακολουθεί όλους τους κανόνες δημοσιότητας και ελέγχου των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων. Εκτός από τις εσωτερικές ελεγκτικές διαδικασίες της ΕΕΤΑΑ, που είναι πιστοποιημένες κατά ISO 9001:2008, προβλέπονται και οι επιπλέον εξωτερικοί έλεγχοι.
• Για τον έλεγχο της διαχείρισης του προγράμματος έχουν δημιουργηθεί επιτροπές με τη συμμετοχή στελεχών του Υπουργείου Εργασίας.
• Όλες οι προς υπογραφή συμβάσεις ελέγχονται , προσυμβατικά, από το ελεγκτικό συνέδριο.
• Η εκτέλεση του φυσικού αντικειμένου ελέγχεται με δειγματοληπτικούς ελέγχους τόσο από την ΕΕΤΑΑ όσο και από στελέχη της διαχειριστικής αρχής του ΕΠΑΝΑΔ.
• Το οικονομικό αντικείμενο ελέγχεται και πιστοποιείται από τη διαχειριστική αρχή του ΕΠΑΝΑΔ όπως επίσης και από τον υπόλογο που έχει οριστεί στο Υπουργείο Εσωτερικών.
• Το πρόγραμμα υφίσταται ελέγχους από την Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου.
• Το πρόγραμμα υφίσταται ελέγχους από το Ελεγκτικό Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
• Σημειώνεται ότι στα τρία τελευταία έτη, που η ΕΕΤΑΑ διαχειρίζεται το πρόγραμμα, έχει διαθέσει όλα τα στοιχεία στους παραπάνω ελέγχους και όχι μόνο δεν υπήρξε πρόβλημα αλλά απέσπασε και τα συγχαρητήρια των ελεγκτών της.