Νεός Ευρωπαικός Κανονισμός για τις Μοτοσυκλέτες

Νεός Ευρωπαικός Κανονισμός για τις Μοτοσυκλέτες Το Ευρωπαικό Κοινοβούλιο ενέκρινε το νέο ευρωπαϊκό κανονισμό που θα καταστήσει τις μοτοσικλέτες πιο ασφαλείς και λιγότερες ρυπογόνες. Οι νέοι κανόνες θα εφαρμοστούν από το 2016 σε όλα τα μηχανοκίνητα δίκυκλα και τρίκυκλα οχήματα, καθώς επίσης και στις τετράκυκλες μοτοσικλέτες, από μοτοποδήλατα μέχρι μηχανές μεγάλου κυβισμού. Το ΕΚ ενέκρινε την εφαρμογή αυστηρότερων προδιαγραφών για την ασφάλεια και τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων αυτών, τα οποία αν και αντιπροσωπεύουν σήμερα μόλις το 2% των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης, ευθύνονται για το 16% των θανατηφόρων ατυχημάτων. Βάσει του νέου κανονισμού, όλες οι "μεγαλύτερες" μοτοσικλέτες (άνω των 125 cc) θα πρέπει να διαθέτουν το σύστημα φρεναρίσματος ABS, ενώ οι " μικρότερες" (κάτω των 125 cc) θα πρέπει να διαθέτουν είτε το σύστημα ABS είτε το σύστημα CBS (σύστημα συνδυασμένης πέδησης). Μέχρι το τέλος του 2019, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να παρουσιάσει μια ανάλυση κόστους-αποτελεσματικότητας, με συστάσεις για το αν χρειάζεται να καταστεί υποχρεωτικό το σύστημα ABS για όλες τις μοτοσικλέτες, ανεξαρτήτως κυβισμού. Οι ευρωβουλευτές χαιρέτισαν επίσης τα μέτρα που αφορούν τη βελτίωση της ορατότητας των μοτοσικλετών και των αναβατών, με την εισαγωγή της αυτόματης έναρξης λειτουργίας του φωτισμού όταν ο κινητήρας τίθεται σε λειτουργία. Ολα τα οχήματα της κατηγορίας L εκπέμπουν δυσανάλογα μεγάλες ποσότητες ρύπων. Για το λόγο αυτό οι ευρωβουλευτές ψήφισαν υπέρ της εφαρμογής των προδιαγραφών για τις εκπομπές ρύπων Euro 4 στις μοτοσικλέτες από το 2016, στα μοτοποδήλατα από το 2017 και των προδιαγραφών Euro 5 σε όλα τα δίκυκλα ή τρίκυκλα οχήματα από το 2020. Οι ευρωβουλευτές υποστήριξαν επίσης τη σταδιακή εισαγωγή προηγμένων συστημάτων OBD (διαγνωστικά συστήματα οχήματος) προκειμένου να υπάρχει αποτελεσματικότερη αναφορά βλαβών στα συστήματα λειτουργικής ασφάλειας, καλύτερος έλεγχος των εκπομπών, αλλά και διευκόλυνση της αποτελεσματικής και αποδοτικής επισκευής των οχημάτων. Ο νέος κανονισμός, που εγκρίθηκε με 643 ψήφους υπέρ, 16 κατά και 18 αποχές, μένει τώρα να εγκριθεί και επισήμως από τα κράτη μέλη. Ο κανονισμός θα αφορά μόνο τα καινούρια μηχανοκίνητα δίκυκλα και τρίκυκλα οχήματα, καθώς επίσης και τις τετράκυκλες μοτοσικλέτες που θα ξεκινήσουν να πωλούνται από το 2016 και έπειτα.
Τελευταία τροποποίηση στις 28/06/2013 - 09:16

Οι ειδήσεις τώρα