Το Ξένο δημόσιο μπορεί να συμμετέχει στον επενδυτικό νόμο

Το Ξένο δημόσιο μπορεί να συμμετέχει στον επενδυτικό νόμο Πόσο πιθανό θα ήταν να ενταχθεί ξένος δημόσιος φορέας σε ελληνικό επενδυτικό νόμο; Στο ερώτημα αυτό κλήθηκε πρόσφατα να δώσει απάντηση το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, όταν βουλευτής, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, απευθύνθηκε στον αρμόδιο υπουργό, ζητώντας διευκρινίσεις για πρόσφατη εγκύκλιο με τίτλο «παροχή οδηγιών για τη συμμετοχή αλλοδαπού Δημοσίου σε επενδυτικά σχέδια». Από τον υφυπουργό Ανάπτυξης Νότη Μηταράκη διαβιβάστηκε στη Βουλή έγγραφο που υπογράφεται από τον γενικό γραμματέα Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων Πέτρο Σελέκο, με το οποίο διευκρινίζεται ότι «για τους σκοπούς των αναπτυξιακών νόμων, η αντιμετώπιση του αλλοδαπού Δημοσίου ως ιδιώτη (fiscus), αποσκοπεί ακριβώς στην παροχή κινήτρων πραγματοποίησης άμεσων ξένων επενδύσεων (foreign direct investment-FDI), οι οποίες δύνανται να δημιουργήσουν νέες θέσεις απασχόλησης και να συμβάλλουν στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας». Στο έγγραφο τονίζεται πάντως ότι το Ελληνικό Δημόσιο δεν αποκλείεται από το ΕΣΠΑ. Το αντίθετο μάλιστα, καθώς φορείς του Δημοσίου, ΝΠΔΔ καθώς και Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης διαθέτουν κατ΄ εξοχήν πρόσβαση στους πόρους του ΕΣΠΑ για την ανάπτυξη δημοσίων υποδομών, σε πόρους, δηλαδή, οι οποίοι κατά πολύ ξεπερνούν αυτούς των αναπτυξιακών νόμων για την τόνωση της ιδιωτικής επιχειρηματικότητας. Ειδικά για την ερμηνευτική εγκύκλιο 53513 /10/12/2012, με τον τίτλο «παροχή οδηγιών για τη συμμετοχή αλλοδαπού Δημοσίου σε επενδυτικά σχέδια», διευκρινίζεται ότι αποτελεί εσωτερική πράξη της Διοίκησης, καθαρά ερμηνευτικού χαρακτήρα, η οποία εξ ορισμού δεν δύναται να καθιερώνει νέους κανόνες δικαίου, είτε να τροποποιεί ήδη υφιστάμενους. Στόχο έχει την παροχή διευκρινίσεων σε ενδιαφερόμενους επενδυτές, αλλά και σε υπηρεσιακούς παράγοντες ανά την επικράτεια, για συγκεκριμένες περιπτώσεις του επενδυτικού νόμου. Όπως επισημαίνεται με το έγγραφο ειδικά για τη δυνατότητα υπαγωγής του ελληνικού δημοσίου σε επενδυτικά σχέδια «ο μη-περιορισμός του ποσοστού συμμετοχής ελληνικών δημοσίων φορέων σε επιδοτούμενα επενδυτικά σχέδια επιχειρήσεων εγκατεστημένων στην Ελληνική Επικράτεια θα οδηγούσε στο οξύμωρο της αυτοενίσχυσης του Ελληνικού Δημοσίου». Στο σημείο αυτό ο γενικός γραμματέας Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων αναφέρει όμως ότι «για τους σκοπούς των αναπτυξιακών νόμων, η αντιμετώπιση του αλλοδαπού Δημοσίου ως ιδιώτη (fiscus), αποσκοπεί ακριβώς στην παροχή κινήτρων πραγματοποίησης άμεσων ξένων επενδύσεων (foreign dire ct investment-FDI), οι οποίες δύνανται να δημιουργήσουν νέες θέσεις απασχόλησης και να συμβάλλουν στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας». Την ερώτηση είχε καταθέσει η βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Ραχήλ Μακρή καλώντας, μεταξύ άλλων, το υπουργείο, να απαντήσει «αν σύμφωνα με την εγκύκλιο μπορεί ένας γερμανικός δήμος να υπαχθεί στον ελληνικό επενδυτικό νόμο», «πώς είναι δυνατό να επιτρέπεται σε αλλοδαπούς φορείς του δημοσίου να χρηματοδοτούνται με λεφτά του επενδυτικού νόμου, που, όμως, είναι προορισμένα για την ενίσχυση των Ελλήνων επιχειρηματιών και της επιχειρηματικότητας» και γιατί, ενώ περιορίζεται το ποσοστό συμμετοχής του ελληνικού δημοσίου σε επιδοτούμενα επενδυτικά σχέδια, δεν συμβαίνει το ίδιο για το αλλοδαπό δημόσιο. πηγη:ΑΠΕ
Τελευταία τροποποίηση στις 28/06/2013 - 10:01