Νηολόγιο απλοποιείται η νηολόγηση με υπηρεσία μιας στάσης

Νηολόγιο απλοποιείται η νηολόγηση με υπηρεσία μιας στάσης To νέο σχέδιο εκσυγχρονισμού του εθνικού νηολογίου, με αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορικής, μείωση των απαιτούμενων υπογραφών καθώς και του χρόνου που χρειαζόταν έως τώρα για την έκδοση μιας εγκριτικής πράξης νηολόγησης, παρουσίασε σήμερα σε ειδική εκδήλωση στο πλοίο Liberty στο λιμάνι του Πειραιά, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης, παρουσία του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρου Βενιάμη. Στόχος του υπουργείου, με τη βελτίωση των διαδικασιών νηολόγησης, είναι να προσελκύσει περισσότερα πλοία στην ελληνική σημαία και να καταστεί η χώρα, κομβικό σημείο εγκατάστασης των δραστηριοτήτων των ξένων ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Για το θέμα είχε συσταθεί εδώ και καιρό ειδική ομάδας εργασίας με στελέχη των εμπλεκόμενων υπουργείων Ναυτιλίας και Οικονομικών και Ανάπτυξης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας και συμβούλων, προκειμένου να εξεταστούν οι προτάσεις για εξορθολογισμό της διαδικασίας νηολόγησης. Έως τώρα η διαδικασία για τη νηολόγηση ενός πλοίου στην ελληνική σημαία ήταν αρκετά χρονοβόρα και δαιδαλώδης, καθώς περνούσε από στάδια και υπηρεσίες στα οποία εμπλέκονταν τρία υπουργεία, έλειπε η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορικής, ενώ χρειάζονταν 34 υπογραφές από 3 υπουργεία και ο μέσος χρόνος έκδοσης μιας εγκριτικής πράξης ήταν από 5 έως 6 μήνες. Από σήμερα οι υπογραφές για την έκδοση μίας εγκριτικής πράξης νηολόγησης μειώνονται σε 9, ενώ ο χρόνος έκδοσης θα είναι μέχρι 10 ημέρες, πλέον του χρόνου δημοσίευσης στο Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως. Δημιουργείται ειδική υπηρεσία μίας στάσης στο υπουργείο Ναυτιλίας για την υποδοχή και διαχείριση αιτήσεων νηολόγησης, αποσαφηνίζονται και επικαιροποιούνται τα απαιτούμενα δικαιολογητικά με αποφυγή επανυποβολής τους σε διαφορετικά στάδια, απλοποιούνται οι διαδικασίες υπογραφής από τα συναρμόδια υπουργεία, ενώ δημιουργείται ηλεκτρονική υπηρεσία με βάση δεδομένων, που θα μπορεί να υποβάλλεται και να παρακολουθείται μία αίτηση νηολόγησης. Επιπλέον δημιουργείται και ειδική ιστοσελίδα για πληροφορίες επί των αιτημάτων των συναλλασσόμενων στη διεύθυνση niologio.hcg.gr Επίσης, σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, θα υπάρξουν πρόσθετες βελτιώσεις από τον Απρίλιο του 2013 στις διαδικασίες με απλοποίηση της διαδικασίας εκτελωνισμού και ένταξη των παραβόλων και των τελών νηολόγησης στο νέο σύστημα ηλεκτρονικής πληρωμής. Ο υπουργός ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης, παρουσιάζοντας τις βελτιώσεις που επέρχονται στο ελληνικό νηολόγιο δήλωσε, ότι «Η περαιτέρω προσέλκυση πλοίων στην ελληνική σημαία αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη και επέκταση του ναυτιλιακού μας πλέγματος». Πρόσθεσε δε, ότι «στόχος είναι να ληφθούν μέτρα υποστήριξης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας, όπως η κατάργηση γραφειοκρατικών και χρονοβόρων διαδικασιών, οι οποίες με τις σύγχρονες συνθήκες ανταγωνισμού, δεν είναι φιλικές προς τη ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα». Ο υπουργός είπε επίσης, ότι η πολιτική ηγεσία εστιάζει στην προστιθέμενη αξία της ναυτιλίας και σε οικονομικές δράσεις ξηράς, για την καταπολέμηση της γάγγραινας της ανεργίας που κατατρώει τον κοινωνικό ιστό. Στον νέο οργανισμό του υπουργείου, όπως πρόσθεσε, θα υπάρχει μια διακριτή οργανωτική δομή με αυτόν ακριβώς το ρόλο, ενώ αναφερόμενος στο πολυνομοσχέδιο που θα κατατεθεί την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή είπε, ότι θα αποκατασταθεί η ενότητα του υπουργείου και η δομική του οργάνωση προκειμένου να επιτύχει όλους τους στόχους. Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης, στην ομιλία του, χαρακτήρισε πολύπλοκο και πολύ σοβαρό το θέμα επιστροφής των ελληνόκτητων βαποριών στην ελληνική σημαία. Σημείωσε, ότι θα πρέπει να υπάρξει διάλογος με τους ναυτεργάτες και την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) τους αξιωματικούς και όσους συμμετέχουν σε αυτή την προσπάθεια. «Χρειάζεται περισσότερο συντονισμός» είπε και πρόσθεσε «Αν έρθουν αύριο εκατό αιτήσεις για ελληνική σημαία, μπορούμε να τις αντιμετωπίσουμε;» σημείωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΕΕΕ τονίζοντας, ότι «τα τελευταία τρία χρόνια διανύουμε μια περίοδο συνεχούς ύφεσης, δραματικής πτώσης των αξιών των πλοίων, τεράστιες επισφάλειες στο τραπεζικό σύστημα, κλειστές στρόφιγγες χρηματοδότησης, έλλειψη ρευστότητας στις ναυτιλιακές εταιρείες και η ναυλαγορά σε ελεύθερη πτώση για σχεδόν όλους τους τύπους πλοίων. «Η ναυτιλία βρίσκεται πλέον αντιμέτωπη με τον ενδογενή παράγοντα της υπερπροσφοράς χωρητικότητας και των εξωγενή της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης και επιβράδυνσης του διεθνούς εμπορίου» είπε ο κ.Βενιάμης, ο οποίος αναφερόμενος στις προοπτικές ανάκαμψης δήλωσε, ότι υπάρχουν μηνύματα που δημιουργούν αισιοδοξία, ωστόσο είπε δεν χρειάζεται εφησυχασμός. Ο πρόεδρος της ΕΕΕ εκτίμησε, ότι η ελληνική ναυτιλία θα βγει αλώβητη από την κρίση που βιώνει μέσα σε αυτό δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, καθώς συνεχίζει να διατηρεί την πρωτοκαθεδρία παγκοσμίως προσφέροντας θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές. Προϋπόθεση βιωσιμότητας της ελληνικής ναυτιλίας τόνισε, παραμένει η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας έναντι των συνθηκών και του ανταγωνισμού και πρόσθεσε, ότι πρωτοβουλίες όπως αυτή της απλοποίησης του ελληνικού νηολογίου είναι ευπρόσδεκτες. Θα πρέπει να διευκρινισθεί, ότι οι αλλαγές που επέρχονται στο νηολόγιο αφορούν στη διαδικασία και όχι στη νομοθεσία, καθώς η εγκριτική πράξη νηολόγησης που είναι ανέκκλητη προκειμένου να στηρίζεται η ασφάλεια στη συναλλαγή του πλοιοκτήτη στηρίζεται στο νομοθετικό διάταγμα 2687/53 το οποίο έχει αυξημένη τυπική δύναμη. Οι συμφωνίες που έχει υπογράψει η χώρα μας με τα σημαντικότερα ναυτιλιακά κράτη αλλά και ενεργός ρόλος μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση εξασφαλίζουν συγκριτικό πλεονέκτημα για τα πλοία με ελληνική σημαία. Η αξιοπιστία του ελληνικού νηολογίου που σύμφωνα με στοιχεία του IHS Fairplay World Shipping Encyclopedia για το 2012 είναι το 7ο μεγαλύτερο στον κόσμο ως προς τη μεταφορική ικανότητα ενώ κατατάσσεται στις ποιοτικές σημαίες για τη ναυτιλία (λευκή ζώνη του paris MOY). Σύμφωνα με την Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co-operation Committee) τα πλοία με ελληνική σημαία το 2008 ήταν 980, το2009 1121, το 2010 969, το 2011 917 και το 2012 862. Στη χώρα μας δραστηριοποιούνται 718 ναυτιλιακές εταιρείες ενώ σύμφωνα με το Committee το 2011 εισήχθη 14 δις.ναυτιλιακό συνάλλαγμα έναντι 15,4 δις. το 2010. πηγη:ΑΠΕ

Η Επικαιρότητα Τώρα