Μητρώο δημόσιων συμβάσεων διευκρινίσεις

Μητρώο δημόσιων συμβάσεων διευκρινίσεις Εγκύκλιο εξέδωσε το υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, που υπογράφει ο γενικός γραμματέας Στ. Κομνηνός, σχετικά με το Κεντρικο Ηλεκτρονικο Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων (ΚΗΜΔΣ). Οι χρήστες του Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Δημοσίων Συμβάσεων μπορούν να συμβουλεύονται το παρακάτω αρχείο με τις 15 πιο συχνές ερωτήσεις (FAQs) και τις απαντήσεις τους, σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της εφαρμογής. Ερώτηση: Ποια είναι η υποχρέωση καταχωρήσεων στο Ηλεκτρονικο Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων; Απάντηση: Στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων είναι υποχρεωτικό να καταχωρείται το σύνολο των διαγωνιστικών διαδικασιών δημοσίων συμβάσεων (αγαθών ή υπηρεσιών ή έργων) που ξεκινούν με Πρωτογενές Αίτημα από τις 04/02/2013 (ή 02/04/2013 για τους λοιπούς φορείς του άρθρου 1Β του ν.2362/1995, πλην των ΟΤΑ και 02/05/2013 για τους ΟΤΑ αντίστοιχα) και είναι προϋπολογισμού 1.000 ευρώ και άνω, χωρίς ΦΠΑ. Όσον αφορά σε εκκρεμείς διαγωνιστικές διαδικασίες πριν τις 04/02/2013 (ή 02/04/2013 για τους λοιπούς φορείς του άρθρου 1Β του ν.2362/1995, πλην των ΟΤΑ και 02/05/2013 για τους ΟΤΑ αντίστοιχα) αναμένεται η έκδοση ΚΥΑ σύμφωνα με το άρθρο 11, παρ.8 του Ν.4013/11, η οποία θα ορίζει τα σχετικά για το τι πρόκειται να είναι υποχρεωτικό προς ανάρτηση (θα ρυθμίζει τα σχετικά τεχνικά και λειτουργικά θέματα, ιδίως ως προς τα στοιχεία και τον χρόνο καταχώρισης, καθώς και τα υπόχρεα πρόσωπα για την καταχώριση). Ερώτηση: Ποιοι ορίζονται ως χρήστες του Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Δημοσίων Συμβάσεων (ΚΗΜΔΣ); Απάντηση: Ως χρήστες ορίζονται: α) οι υφιστάμενοι χρήστες του Προγράμματος ΔΙΑΥΓΕΙΑ, οι οποίοι μπορούν να προβούν κατευθείαν σε αυτοεγγραφή στο σύστημα, ή β) άλλα πρόσωπα, εφόσον προηγηθεί η εγγραφή τους ως χρηστών στο Πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ και εν συνεχεία προβούν στην αυτοεγγραφή τους στο ΚΗΜΔΣ. Ερώτηση: Πώς πραγματοποιείται εγγραφή νέων χρηστών στο Ηλεκτρονικο Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων; Απάντηση: Η εγγραφή στο ΚΗΜΔΣ γίνεται με την εισαγωγή των στοιχείων του αιτούντος, που είναι το ονοματεπώνυμο, το e-mail που έχει χρησιμοποιηθεί στο Πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ, ο φορέας και το username του Προγράμματος ΔΙΑΥΓΕΙΑ, με την εξής διαδρομή στον ιστότοπο του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων: www.eprocurement.gov.gr: α) Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων - περισσότερα, β) Εγγραφή στο ΚΗΜΔΣ. Επισημαίνεται ότι ο οριζόμενος στο έγγραφό μας Π1/151/18-1-2013 τρόπος απόκτησης στοιχείων πρόσβασης στο Μητρώο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. document.getElementById('cloak41e9a20a2ac1d8729adefca17dbbbe18').innerHTML = ''; var prefix = 'ma' + 'il' + 'to'; var path = 'hr' + 'ef' + '='; var addy41e9a20a2ac1d8729adefca17dbbbe18 = 'mds' + '@'; addy41e9a20a2ac1d8729adefca17dbbbe18 = addy41e9a20a2ac1d8729adefca17dbbbe18 + 'gge' + '.' + 'gr'; var addy_text41e9a20a2ac1d8729adefca17dbbbe18 = 'mds' + '@' + 'gge' + '.' + 'gr';document.getElementById('cloak41e9a20a2ac1d8729adefca17dbbbe18').innerHTML += ''+addy_text41e9a20a2ac1d8729adefca17dbbbe18+''; έχει καταργηθεί. Όσοι έχουν ήδη λάβει κωδικό (password), αυτός εξακολουθεί να ισχύει. Όσοι έχουν αποστείλει αίτηση στην εν λόγω διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και δεν έχουν λάβει μέχρι σήμερα password, παρακαλούνται να προχωρήσουν σε αυτοεγγραφή ως ανωτέρω. Ερώτηση: Τι λογίζεται ως πρωτογενές αίτημα; Απάντηση: Σύμφωνα με την παράγραφο 2.1 του άρθρου 3 της με Aριθμ. Π1/ 2380/18.12.2012 ΚΥΑ (ΦΕΚ 3400Β΄/20-12-2012) τα Πρωτογενή Αιτήματα είναι όλα τα αιτήματα των υπηρεσιών των Φορέων του δημοσίου τομέα με τα οποία ζητείται η προμήθεια αγαθών ή η παροχή υπηρεσιών ή η εκτέλεση δημοσίων έργων για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων. Το πρωτογενές αίτημα λοιπόν είναι το έγγραφο εκείνο που ανάλογα με τη διοικητική σας διαδικασία, θεμελιώνει αίτημα προμήθειας αγαθών ή παροχής υπηρεσιών ή εκτέλεσης δημοσίων έργων και διαβιβάζεται στην αρμόδια υπηρεσία προκειμένου να εκδοθεί απόφαση ανάληψης υποχρέωσης. Ερώτηση: Τι λογίζεται ως εγκεκριμένο αίτημα; Απάντηση: Σύμφωνα με την παράγραφο 2.2 του Άρθρου 3 της με Aριθμ. Π1/ 2380/18.12.2012 ΚΥΑ (ΦΕΚ 3400Β΄/20-12-2012), εγκεκριμένα αιτήματα είναι όλα τα αιτήματα, για τα οποία έχει εγκριθεί η αντίστοιχη δαπάνη είτε με τον Αριθμό Ανάληψης Υποχρέωσης, εφόσον η δαπάνη υπάγεται στη διαδικασία του Π.Δ 113/2010 (Α΄ 194), είτε με την ένταξή τους σε αντίστοιχο προϋπολογισμό (Άρθρο 8, Π.Δ 113/2010) ή ΣΑΕ ή ανάλογη διαδικασία. Ερώτηση: Τι λογίζεται ως Εντολή Πληρωμής; Απάντηση: Εντολή Πληρωμής (πράξη για καταχώρηση στο Μητρώο) νοείται το διαβιβαστικό των δικαιολογητικών δαπάνης προς την Υ.Δ.Ε. για έλεγχο ή σε Υπόλογο για πληρωμή, ανάλογα με τη συγκεκριμένη διαδικασία που ακολουθείται για την πληρωμή της συναφθείσας σύμβασης. Ερώτηση: Τι λογίζεται ως πρωτογενές αίτημα σε έργα ΕΣΠΑ; Απάντηση: Ως πρωτογενές αίτημα σε έργα ΕΣΠΑ μπορεί να χρησιμοποιηθεί το τεχνικό δελτίο προτεινόμενης πράξης. Ερώτηση: Τι λογίζεται ως εγκεκριμένο αίτημα σε έργα ΕΣΠΑ; Απάντηση: Ως εγκεκριμένο αίτημα σε έργα ΕΣΠΑ μπορεί να χρησιμοποιηθεί η απόφαση ένταξης της πράξης έργου σε ΣΑΕ του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Ερώτηση: Η απόφαση ένταξης σε ΣΑΕ (δηλ. το εγκεκριμένο αίτημα σε έργα ΕΣΠΑ) αφορά πολλαπλές δαπάνες. Πώς το χειρίζομαι; Απάντηση: Εάν η απόφαση ένταξης σχετίζεται με τη σύναψη πολλαπλών δημοσίων συμβάσεων, τότε το εγκεκριμένο αίτημα θα είναι κοινό για κάθε περίπτωση. Ερώτηση: Τι λογίζονται ως αιτήματα για τις Διαχειριστικές Αρχές όσον αφορά σε δημόσιες συμβάσεις από τον Τακτικό Προϋπολογισμό τους; Απάντηση: Ως πρωτογενές αίτημα μπορεί να θεωρηθεί το αίτημα που γίνεται άπαξ κάθε χρονιά για να εξασφαλιστούν οι σχετικές πιστώσεις από τον ετήσιο τακτικό προϋπολογισμό, με αντικείμενα προς καταχώρηση τις κατηγορίες ειδών με βάση τα ΚΑΕ για τα οποία γίνεται αίτηση πίστωσης και ποσότητες προσδιορισμένες με τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια. Ως εγκεκριμένο αίτημα μπορεί να θεωρηθεί η απόφαση έγκρισης του ανωτέρω πρωτογενούς αιτήματος. Ερώτηση: Με ποιο τρόπο μπορώ να εντοπίσω τον υπογράφοντα που χρειάζομαι; Απάντηση: Κατά τη διαδικασία μίας ανάρτησης, στον πίνακα των «Βασικών Στοιχείων» και ειδικότερα στο πεδίο «Υπογράφοντες» μπορείτε να πληκτρολογήσετε τα πρώτα γράμματα από το επώνυμο του υπογράφοντος που σας ενδιαφέρει προκειμένου να εμφανιστεί το όνομα αυτού στην οθόνη μέσα από μία έτοιμη λίστα. Συστήνεται σε περίπτωση τυχόν δυσκολίας εντοπισμού ενός υπογράφοντος να δοκιμάσετε τη διαδικασία εύρεσης και με πεζά και με κεφαλαία γράμματα. Ερώτηση: Πώς μπορώ να καταχωρήσω δεκάδες ομοειδή είδη/αγαθά (που αφορούν σε μία δημόσια σύμβαση) σε μία ανάρτηση; Απάντηση: Μπορείτε να ομαδοποιήσετε την καταχώρηση των ειδών/αγαθών που έχουν τον ίδιο κωδικό CPV. Για παράδειγμα, εάν αιτείστε την προμήθεια 120 διαφορετικών τύπων μελανιών εκτυπωτών, μπορείτε να προβείτε σε μία μόνο συνολική καταχώρηση (με τη συνολική ποσότητα και τη συνολική αξία των μελανιών). Ερώτηση: Πώς πραγματοποιείται η εγγραφή νέων Φορέων ή νέων Μονάδων Φορέων ή η διόρθωση του ονόματος των υφιστάμενων στο ΚΗΜΔΣ; Απάντηση: Προκειμένου να καταχωρηθούν νέοι Φορείς ή νέες Μονάδες Φορέα στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων, θα πρέπει πρώτα να καταχωρηθούν στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ. Το ΚΗΜΔΣ ενημερώνεται περιοδικά από το ΔΙΑΥΓΕΙΑ για τους νέους Φορείς και τις νέες Μονάδες Φορέων, καθώς και για τη μετονομασία των υφιστάμενων. Παρακαλούμε απευθυνθείτε αρχικά στο αρμόδιο τμήμα της Υπηρεσίας σας που διαχειρίζεται το ΔΙΑΥΓΕΙΑ, σε περίπτωση που δεν είναι ορθά καταχωρημένος ο Φορέας σας ή δεν είναι καθόλου καταχωρημένος σε αυτό. Ερώτηση: Πώς πραγματοποιείται η εγγραφή νέων Υπογραφόντων στο Ηλεκτρονικο Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων; Απάντηση: Προκειμένου να καταχωρηθούν νέοι υπογράφοντες στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων θα πρέπει πρώτα να καταχωρηθούν ως υπογράφοντες στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ. Κατόπιν το Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων ενημερώνεται περιοδικά από το ΔΙΑΥΓΕΙΑ για τους νέους υπογράφοντες. Παρακαλούμε λοιπόν όπως απευθυνθείτε αρχικά στο αρμόδιο τμήμα της Υπηρεσίας σας που διαχειρίζεται το ΔΙΑΥΓΕΙΑ, σε περίπτωση που δεν έχουν ήδη καταχωρηθεί οι υπογράφοντες της υπηρεσίας σε αυτό. Ερώτηση: Έχω πρόβλημα με την εφαρμογή. Μου γράφει συνεχώς μηνύματα λάθους και εμφανίζει τεχνικά προβλήματα. Απάντηση: Σας συστήνουμε να δοκιμάσετε να κάνετε ανάρτηση με άλλον browser, ενδεικτικά Google Chrome ή Mozilla Firefox, έκδοση 18.0.0 ή νεότερη, ή σε περίπτωση που χρησιμοποιείτε τον Internet Explorer να είναι σε έκδοση 8.0 ή νεότερη και να είναι πλήρως ενημερωμένη.
Τελευταία τροποποίηση στις 28/06/2013 - 10:34

Οι ειδήσεις τώρα