Νέος διακανονισμός ΔΕΗ για όλους Διακανονισμό για όλους τους καταναλωτές σχεδίαζει η ΔΕΗ ωστε να δώσει διέξοδο στα νοικοκυρία που αδυνατούν και τις επιχειρήσεις που αδυνατούν να αποπληρώσουν τους λογαριασμούς ρεύματος .
Σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση του διοικητή της ΔΕΗ Αρθούρος Ζερβός, ενημερώνοντας την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής σχετικά με τους διεθνείς μειοδοτικούς διαγωνισμούς για προμήθεια καυσίμων, διαβεβαιώνοντας ότι κανείς δεν θα πληρώνει παραπάνω από αυτό που δεν μπορεί.
«Είναι προφανές ότι βούλησή μας είναι να βοηθήσει η ΔΕΗ τις αδύναμες κοινωνικά ομάδες, όσο μπορεί και όσο είναι στο χέρι της. Η ενέργεια που ανακοινώσαμε για τον μακρόχρονο διακανονισμό έως 40 δόσεις είναι προς αυτή την κατεύθυνση. Αντιλαμβανόμαστε πλήρως πού βρίσκεται μια μεγάλη μερίδα του ελληνικού πληθυσμού και, στα μέτρα του δυνατού, προσπαθούμε να κάνουμε κι άλλες διευκολύνσεις για τους μη ευάλωτους καταναλωτές. Με απόφαση του Δ.Σ. οι ταμειακές διευκολύνσεις και οι διακανονισμοί θα επεκταθούν και στο υπόλοιπο κομμάτι της κοινωνίας, πέραν των ευπαθών ομάδων», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ.Ζερβός.
Η ΔΕΗ θέτει σε εφαρμογή ένα ευνοϊκότερο διακανονισμό σύμφωνα με την Καθημερινή για το σύνολο των οικιακών καταναλωτών αλλά και για τις επιχειρήσεις μέσης και χαμηλής τάσης, διπλασιάζοντας τις δόσεις που ίσχυαν μέχρι σήμερα και περιορίζοντας μέχρι και 50% (ανάλογα την κατηγορία) την απαιτούμενη προκαταβολή.
Ο νέος διακανονισμός της ΔΕΗ κατηγοριοποιεί τους καταναλωτές σε 6 ομάδες. Συνεπείς χωρίς διακανονισμό , συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμό , αυτούς που έχουν απλήρωτους λογαριασμούς ή και μια αθέτηση διακανονισμού, αυτούς που εμφανίζουν πολλαπλές αθετήσεις διακανονισμών, αυτούς που έχουν παραβιάσει τον μετρητή ύστερα από αποκοπή λόγω χρέους και αυτούς που εμφανίζουν επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις μετρητή έπειτα από αποκοπή ή και ρευματοκλοπή. Το πρόγραμμα για τους ευάλωτους καταναλωτές, για τις τρεις πρώτες κατηγορίες, προβλέπει μέχρι και 40 δόσεις, η κάθε μία από τις οποίες δεν μπορεί να ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού χωρίς το ΕΕΤΗΔΕ.
Για την τέταρτη κατηγορία προβλέπει άμεση καταβολή του 10% της οφειλής και 6 άτοκες μηνιαίες δόσεις, για την πέμπτη κατηγορία άμεση καταβολή του 20% της οφειλής και 4 διμηνιαίες δόσεις και για την έκτη κατηγορία άμεση καταβολή του 100% της οφειλής ή διακανονισμό με εγγυήσεις. Στην κατηγορία των ευάλωτων καταναλωτών θα συμπεριλαμβάνονται και καταναλωτές που δεν έχουν ενταχθεί στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ), οι οποίοι αποδεδειγμένα δεν μπορούν να αποπληρώσουν τον λογαριασμό τους. Αυτό θα πιστοποιείται από μια γνωμάτευση του δήμου που ανήκει ο καταναλωτής. Για τους λοιπούς καταναλωτές, οι δόσεις διπλασιάζονται για όλες τις κατηγορίες. Για τις τρεις πρώτες δεν απαιτείται προκαταβολή, ενώ για την τέταρτη η προκαταβολή από 40% περιορίζεται σε 20% για για την πέμπτη από 70% στο 50%.
Για τις επιχειρήσεις μέσης και χαμηλής τάσης, οι δόσεις για την πρώτη κατηγορία αυξάνονται από 8 σε 12 μηνιαίες, στη δεύτερη από 5 σε 8, στην τρίτη από 3 σε 6 χωρίς προκαταβολή. Για την τέταρτη κατηγορία η άμεση καταβολή από 40% μειώνεται στο 20% και οι δόσεις από 2 σε 4 και για την πέμπτη κατηγορία η άμεση εξόφληση από 70% περιορίζεται στο 50% και οι δόσεις αυξάνονται από 2 σε 3. Για την έκτη κατηγορία απαιτείται άμεση καταβολή του 100% του χρέους ή διακανονισμός με εγγυήσεις.
Νέο Πρόγραμμα Διακανονισμών
Με το μέχρι σήμερα πρόγραμμα διακανονισμών η ΔΕΗ διασφάλισε την απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση περισσοτέρων από 1 εκατ. συμπολιτών μας και παράλληλα υλοποιεί ποσοτικές και ποιοτικές βελτιώσεις προκειμένου τα προγράμματα διακανονισμών να ανταποκρίνονται πλήρως στις αυξανόμενες ανάγκες των καταναλωτών και της κοινωνίας.
Στη ΔΕΗ, κατανοώντας πλήρως τις συνεχιζόμενες οικονομικές δυσκολίες των συμπολιτών μας, αναπροσαρμόσαμε, σύμφωνα και με τον νέο Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας, το πλαίσιο που διέπει τους διακανονισμούς.
Με στόχο την περαιτέρω ελάφρυνση των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων , η ΔΕΗ προσφέρει στους καταναλωτές της ακόμα ευνοϊκότερους όρους σε σχέση με το προηγούμενο πρόγραμμα διακανονισμών της Επιχείρησης.
Πρόγραμμα διακανονισμών ανάλογα με την κατηγορία συνέπειας
Οι κατηγορίες «συνέπειας» του καταναλωτή είναι οι εξής:
1. Συνεπείς χωρίς διακανονισμούς
2. Συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς
3. Περισσότερες από μια ενσωματώσεις (απλήρωτοι λογαριασμοί) σε επόμενο λογαριασμό ή και μια αθέτηση διακανονισμού
4. Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών
5. Παραβίαση μετρητή μετά από αποκοπή λόγω χρέους
6. Επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις μετρητή μετά από αποκοπή ή και ρευματοκλοπή.
Για τους ευάλωτους καταναλωτές που ανήκουν στις κατηγορίες «συνέπειας»* 1, 2 & 3 η κάθε δόση δεν ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού χωρίς το ΕΕΤΗΔΕ. Έτσι. Για παράδειγμα, ένας ευάλωτος καταναλωτής που ανήκει στην κατηγορία συνέπειας 1, 2 ή 3 και έχει συνολική οφειλή €2.000 και μέσο διμηνιαίο λογαριασμό €200 (χωρίς ΕΕΤΗΔΕ) θα μπορεί να το αποπληρώσει σε 40 μηνιαίες άτοκες δόσεις των €50.
Οι ευάλωτοι καταναλωτές που ανήκουν στις κατηγορίες «συνέπειας» 4 & 5 πλέον δικαιούνται διακανονισμό με προκαταβολή 10% συν 6 άτοκες Διμηνιαίες δόσεις ή 20% προκαταβολή συν 4 άτοκες διμηνιαίες δόσεις αντίστοιχα.
Υπενθυμίζουμε πως με το προηγούμενο πρόγραμμα οι κατηγορίες 1, 2 & 3 είχαν δικαίωμα διακανονισμού σε 6, 4 & 3 έντοκες διμηνιαίες δόσεις αντίστοιχα, ενώ οι λιγότερο συνεπείς καταναλωτές των κατηγοριών 4 & 5 έπρεπε να καταβάλλουν 20% προκαταβολή συν 3 έντοκες διμηνιαίες δόσεις και 50% προκαταβολή συν 2 έντοκες διμηνιαίες δόσεις αντίστοιχα.
Στην κατηγορία «συνέπειας» 6 δεν έχει επέλθει κάποια αλλαγή σε σχέση με το προηγούμενο πρόγραμμα και οι οφειλέτες θα πρέπει να καταβάλουν το 100% της οφειλής ή να προχωρήσουν σε διακανονισμό μετά από την καταβολή εγγυήσεων.
Πρόγραμμα διακανονισμών για τους Ευάλωτους Οικιακούς Πελάτες και τα Άτομα με Μηχανική Υποστήριξη
Στην κατηγορία Ευάλωτοι Οικιακοί Πελάτες και Άτομα με Μηχανική Υποστήριξη εντάσσονται καταρχήν όλοι οι δικαιούχοι του ΚΟΤ. Ιδιαίτερες περιπτώσεις οικιακών πελατών που δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν σύμφωνα με τις παραπάνω ρυθμίσεις, θα εξετάζονται από επιτροπές των κατά τόπους καταστημάτων ΔΕΗ – διαδικασία για την οποία το καταναλωτικό κοινό θα ενημερωθεί το επόμενο χρονικό διάστημα από τη ΔΕΗ ΑΕ.
Αναστολή διακοπών ρεύματος σε πελάτες με ΚΟΤ και εξάρτηση από μηχανική υποστήριξη κατά τους χειμερινούς και θερινούς μήνες
Κατά τους χειμερινούς (Νοέμβριος, Δεκέμβριος, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος) και τους καλοκαιρινούς μήνες (Ιούλιος – Αύγουστος) δεν γίνεται διακοπή ρεύματος σε πελάτες με Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) και καμία διακοπή ρεύματος σε ομάδες που έχουν εξάρτηση από μηχανικά μέσα.
Σύντομα και τηλεφωνική εξυπηρέτηση
Η εξυπηρέτηση θα γίνεται προς το παρόν αποκλειστικά από τα κατά τόπους καταστήματα της ΔΕΗ. Ενώ πολύ σύντομα έχει προγραμματιστεί να λειτουργήσει τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης. Ζητάμε την κατανόηση του καταναλωτικού κοινού για τυχόν καθυστερήσεις στην εξυπηρέτησή τους στα καταστήματα.
πληροφορίες απο ΑΠΕ-ΜΠΕ