Με τροπολογία που κατατέθηκε στην Βουλή παρατείνεται κατά δέκα οκτώ (18) επιπλέον μήνες (μέχρι 31/12/2017 αντί 30/6/2016 που ισχύει σήμερα), η προθεσμία της υποχρέωσης διαγραφής της προκαταρκτικής οριογραμμής αιγιαλού στις περιοχές που υφίσταται εγκεκριμένη οριογραμμή αιγιαλού, και αποτύπωσης αυτής ως οριστικής και κατά δώδεκα (12) επιπλέον μήνες (μέχρι 31/12/2017 αντί 31/12/2016 που ισχύει σήμερα) , η προθεσμία της υποχρέωσης ελέγχου της υπόλοιπης προκαταρκτικής οριογραμμής και υποβολής πρότασης για την τελική οριογραμμή σε περιπτώσεις εμφανούς εσφαλμένης προκαταρκτικής.
Η κατά δώδεκα (12) επιπλέον μήνες (μέχρι 30/06/2018 αντί 30/6/2017 που ισχύει σήμερα) , η προθεσμία εντός της οποίας είναι δυνατή η έκδοση της απόφασης για την οριστική γραμμή αιγιαλού από την Επιτροπή καθορισμού αιγιαλού και παραλίας, διαφορετικά η προκαταρκτική γραμμή θεωρείται οριστική
Η παράταση αυτή χορηγείται σύμφωνα με το ΥΠΕΝ προκειμένου για να ελεγχθούν στο σύνολο τους οι ήδη υφιστάμενες οριογραμμές αιγιαλού και παραλίας και για να ελεγχθούν, πρώτα από τις αρμόδιες Επιτροπές οι οριογραμμές αιγιαλού, παραλίας, που απεικονίζονται προσωρινά στους ορθοφωτοχάρτες (υπόβαθρα) της ΕΚΧΑ Α.Ε. και στη συνέχεια να οριστικοποιηθούν και να γίνει η συναρμογή αυτών με τις ήδη υφιστάμενες. Η παράταση αυτή είναι αναγκαία, διότι οι αρμόδιες για τους σχετικούς ελέγχους υπηρεσίες της Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών είναι υποστελεχωμένες, ενώ έχει αυξηθεί σημαντικά ο όγκος των απαιτούμενων εσωτερικών διαδικασιών τους, μετά και την τροποποίηση της οργανωτικής τους δομής
Τέλος, το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα που θα διευκόλυνε τη λειτουργία τους, δεν βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη αλλά στα αρχικά στάδια της παραγωγικής του λειτουργίας, καθώς παρελήφθη στο τέλος του έτους 2015.
Η ορθή χάραξη της οριογραμμής του αιγιαλού σύμφωνα με την τροπολογία αποτελεί θέμα υψίστης εθνικής σημασίας ως εκ τούτου λαμβάνοντας υπόψη ότι: (α) οι αρμόδιες Υπηρεσίες Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών, οι οποίες καλούνται στο πλαίσιο των οριζομένων της πιο πάνω διάταξης να διενεργήσουν εκτεταμένους ελέγχους σε όλο το μήκος των ελληνικών ακτογραμμών, αφενός είναι υποστελεχωμένες, αφετέρου πολλές δεν διαθέτουν μηχανικούς και (β) έχει αυξηθεί σημαντικά ο όγκος των απαιτούμενων εσωτερικών διαδικασιών, μετά την τροποποίηση της οργανωτικής δομής τους είναι ξεκάθαρο ότι δε θα προλάβουν να ανταποκριθούν στις ορισθείσες προθεσμίες.
Με τη διάταξη προστατεύεται πληρέστερα η Δημόσια Περιουσία, καθώς σε όσες περιπτώσεις έχει προηγηθεί αίτηση ιδιώτη για τον καθορισμό του αιγιαλού συνήθως επίκειται η άμεση αξιοποίηση ιδιωτικής περιουσίας από την πλευρά του (έκδοση οικοδομικών αδειών), με συνέπεια σε περίπτωση μη έγκαιρης ανταπόκρισης στην εξέταση του αιτήματος από την Επιτροπή
Πρακτικά μια καθορισμένη οριογραμμή αιγιαλού θα πρέπει να απορρίπτεται όταν αποδεικνύεται προδήλως εσφαλμένη ή η εφαρμογή της στα σύγχρονα υπόβαθρα είναι αδύνατη ή γίνεται με περισσότερους από έναν τρόπους. Σε κάθε περίπτωση η όποια αναθεώρηση δεν θα πρέπει να θέτει σε αμφισβήτηση διαμορφωμένες καταστάσεις με βάση τα ισχύοντα διαγράμματα καθορισμού, αλλά και να μην δημιουργεί το παραμικρό έδαφος έγερσης διεκδικήσεων σε βάρος των κοινόχρηστων ή κοινωφελών χώρων. Οι εφαρμογές των καθορισμένων αιγιαλών στα νέα υπόβαθρα είναι από μόνες τους ένα σημαντικό έργο, το οποίο θα πρέπει να διεκπεραιωθεί κατά πρώτη προτεραιότητα.