Όπως λένε συνεργάτες του Μ. Βαρβιτσιώτη σκοπός είναι η τεχνολογία και η ευελιξία να αντικαταστήσουν τις αγκυλώσεις της γραφειοκρατίας που υπάρχει σήμερα.
Δημιουργείται μητρώο σκαφών , επαγγελματικών και ιδιωτικών σκαφών αναψυχής και τήρηση μητρώου του με ηλεκτρονικό τρόπο.
Το ναυλοσύμφωνο και οι καταστάσεις επιβαινόντων θα υποβάλλονται στις αρμόδιες αρχές και ηλεκτρονικά.
Επίσης το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας φέρνει και άλλες ρυθμίσεις σχετικά με τα σκαφη αναψυχής
Συγκεκριμένα θα επιτρέπεται πλέον η μικτή χρήση σε ιδιωτικά και επαγγελματικά σκάφη ,τα ιδιωτικά σκάφη που νοικιάζονται θα πληρούν τις ίδιες προϋποθέσεις με τα επαγγελματικά
Επίσης δεν θα μπορούν να ενοικιάζονται τα ιδιωτικά σκάφη που δεν έχουν καταβάλει τον ΦΠΑ (και δεν έχουν εκτελωνιστεί).
Όσο αφορά τις διαδικασίες ο υπόχρεος για την προσκόμιση του ναυλοσυμφώνου δεν θα είναι ο ναυλωτής, αλλά είναι ο ιδιοκτήτης του σκάφους ή οποιοσδήποτε τρίτος ο οποίος θα φέρει απλή εξουσιοδότηση από τον ιδιοκτήτη. Υπόχρεος για την τήρηση των στοιχείων θα είναι ο πλοιοκτήτης και τέλος τα σκάφη ως τα 24 μέτρα θα υπάγονται στο καθεστώς bareboat (χωρίς προβλεπόμενο πλήρωμα).