Σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Εργασίας, Γιάννη Βρούτση, η ενημέρωση αυτή θα μπορεί να περιλαμβάνει το κλείσιμο ισολογισμών και απολογισμών, την κατάρτιση και σύνταξη οικονομικών καταστάσεων. Η όποια ανάθεση θα μπορεί να γίνεται στον ίδιο φορέα για μέχρι δύο οικονομικές χρήσεις το πολύ. Ειδικότερα στη σύμβαση ανάθεσης θα πρέπει να τονίζεται ότι θα υπάρχει πλήρης εφαρμογή του πδ 80/1997. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να καταχωρούνται όλα τα λογιστικά γεγονότα από τα πρωτογενή παραστατικά, δηλαδή όλα εκείνα τα αποδεικτικά που αφορούν το έσοδο, το έξοδο, την είσπραξη ή την πληρωμή, όπως πρέπει να βρίσκονται στα λογιστικά βιβλία που διατηρεί ο ΦΚΑ. Επίσης, θα πρέπει να τηρούνται αναλυτικά μητρώα για ασφαλισμένους και εργοδότες, να γίνουν όλες οι ενέργειες που σχετίζονται με τη λειτουργία της γενικής και αναλυτικής λογιστικής, αλλά και του δημόσιου λογιστικού. Ακόμα, θα πρέπει να συνταχθούν και να εκδοθούν οι ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, να οργανωθεί η απογραφή του τέλους χρήσης και να ενημερώνονται τα λογιστικά βιβλία για τα αποτελέσματα από αυτή. Επιπρόσθετα θα πρέπει να τηρείται το μητρώο παγίων και η τροποποίησή του.
Δύο μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης θα πρέπει να εκπονηθεί από τον ανάδοχο, διαγνωστική μελέτη αποτύπωσης της υφιστάμενης οικονομικής κατάστασης του ΦΚΑ. Η μελέτη αφορά τον τομέα της λογιστικής, της κοστολογικής και της μηχανογραφικής οργάνωσης και λειτουργίας.
Οι προϋποθέσεις που πρέπει να έχει ο ανάδοχος για να πάρει το έργο είναι, αρχικά αποδεδειγμένα εμπειρία στην τήρηση λογιστικών βιβλίων σε ΝΠΔΔ. Ως εμπειρία νοείται ότι το φυσικό πρόσωπο, που θα είναι ο επικεφαλής της προτεινόμενης ομάδας από τον ανάδοχο, να έχει υπογράψει τουλάχιστον τρεις ισολογισμούς, τα τελευταία τρία χρόνια πριν από την προκήρυξη του διαγωνισμού. Αν το συγκεκριμένο πρόσωπο αποχωρήσει από την ομάδα, θα πρέπει εντός δέκα ημερών να αντικατασταθεί από άλλο, με τα ίδια προσόντα, τουλάχιστον. Η εμπειρία του αναδόχου, θα πρέπει να τεκμηριώνεται από φυσικό πρόσωπο, που θα είναι κάτοχος άδειας λογιστή φοροτεχνικού Α' τάξης. Όλα τα μέλη της ομάδας του αναδόχου να πρέπει να έχουν πτυχίο ΑΕΙ ή ΤΕΙ που να αφορά τη λογιστική, τα χρηματοοικονομικά, ή την οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων. Στην ίδια ομάδα θα πρέπει να βρίσκεται και τουλάχιστον ένας αναλυτής – προγραμματιστής με πτυχίο ΑΕΙ ή ΤΕΙ., με τουλάχιστον τριετή εμπειρία στην εκπόνηση και στην εφαρμογή προγραμμάτων μηχανογραφικής τήρησης βιβλίων.
Με ξεχωριστή υπουργική απόφαση θα ορίζεται η συνολική δαπάνη για την επιλογή αναδόχου.