Επειδή όμως το κόστος για τη μεταβολή του δικαιούχου, αν και εύλογη, υπερέβαινε το ύψος της αναμενόμενης αποζημίωσης καθιστώντας το ίδιο το αίτημά τους ασύμφορο, ζήτησαν να μετατεθεί χρονικά η διαδικασία αυτή λόγω οικονομικής δυσχέρειας. Προθυμοποιήθηκαν όμως να υποβάλουν κάθε απαραίτητο δικαιολογητικό που θα διασφάλιζε την εταιρεία από τον κίνδυνο να καταβάλει χρηματική αποζημίωση σε μη δικαιούχο.
Ο Συνήγορος του Πολίτη έκρινε εύλογο το αίτημα, με το σκεπτικό ότι η μεταβολή του ονόματος του δικαιούχου της παροχής, αν και επιθυμητή, δεν είναι ωστόσο απαραίτητη για την προώθηση της διαδικασίας αποζημίωσης με δεδομένη μάλιστα την τρέχουσα δυσμενή οικονομική συγκυρίας. Άλλωστε η συγκεκριμένη αξίωση δεν περιορίζεται στο πρόσωπο του δικαιούχου της παροχής, αλλά παράλληλα εκτείνεται και σε εκείνους που συγκατοικούν στον ηλεκτροδοτούμενο χώρο, αφού αποτελούν μέλη της ίδιας οικογένειας
Η ΔΕΗ ΑΕ προώθησε το θέμα στον Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ) και στη συνέχεια εκδόθηκε η υπ’ αριθ. 52646/ 08-05-2014 απόφασή του για καταβολή στις δύο αιτούσες τριακοσίων ευρώ ως αποζημίωση για την πρόκληση βλάβης στον ηλεκτρικό εξοπλισμό τους, χωρίς να απαιτηθεί μεταβολή του δικαιούχου της παροχής. Με την απόφαση αυτή, η οποία στο σκεπτικό της περιλαμβάνει και το πλαίσιο ανάληψης ευθύνης του ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ για γεγονότα της κατηγορίας αυτής, δημιουργείται μια βάση για συμβιβαστική επίλυση παρόμοιων περιπτώσεων χωρίς δικαστική διαμάχη. Επιπλέον αντιμετωπίζεται το ζήτημα περιπτώσεων, στις οποίες η καθολική διαδοχή στην κυριότητα ή στην κατοχή ενός ακινήτου δεν έχει συνοδευθεί και από μεταβολή του δικαιούχου στη σύμβαση παροχής ηλεκτρικού ρεύματος.
Τέλος, ο Συνήγορος του Πολίτη ζήτησε από τη ΔΕΗ ΑΕ, την αναθεώρηση του σημερινού υψηλού κόστους που συνοδεύει τη μεταβολή δικαιούχου παροχής ρεύματος, καθώς μπορούν να υιοθετηθούν λιγότερο δαπανηρές και ευκολότερες διαδικασίες.
Στο σημείο αυτό, αξίζει να αναφερθεί ότι το ζήτημα της αποζημίωσης για βλάβες σε οικιακές συσκευές από προβλήματα στην ηλεκτροδότηση έχει επανειλημμένα απασχολήσει τον Συνήγορο από την αρχή της λειτουργίας του. Ειδικότερα, ήδη από το 2001, με πόρισμά του είχε ζητήσει από τη διοίκηση της ΔΕΗ ΑΕ να διευκολύνεται η καταβολή της αποζημίωσης ώστε να αποφεύγεται η εμπλοκή της εταιρείας και των καταναλωτών σε, συχνά χρόνιες, δικαστικές διαμάχες. Επιπλέον, εκτός από τις έκτοτε αλλεπάλληλες παρεμβάσεις του σε ατομικό επίπεδο, εκπόνησε το 2010 ειδική έκθεση, με την οποία επανήλθε συνολικά στο ζήτημα, προτείνοντας, μεταξύ άλλων, τη λήψη μέτρων για την εξασφάλιση της αποτροπής της καταστροφής συσκευών κατά την αποκατάσταση της διακοπής παροχής του ηλεκτρικού ρεύματος.