Σύμφωνα με το «Βήμα της Κυριακής», η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλε τελεσίγραφο στην κυβέρνηση, απαιτώντας την απένταξη των εν λόγω έργων από το ενοποιημένο επιχειρησιακό πρόγραμμα Υποδομών και Περιβάλλοντος του «νέου ΕΣΠΑ», γνωστότερου ως Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ).
Οι Βρυξέλλες θεωρούν ότι, σε περίοδο έλλειψης πόρων, δεν είναι δυνατόν να χρηματοδοτηθούν «διακοσμητικά έργα», την ώρα που εκκρεμεί η ολοκλήρωση των διευρωπαϊκών δικτύων της χώρας, αλλά και άλλων έργων προτεραιότητας.
Η είδηση της κοινοτικής παρέμβασης έφτασε ως το Μέγαρο Μαξίμου, το οποίο σε συνεννόηση με τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Περιβάλλοντος και μη έχοντας άλλη επιλογή αποδέχθηκε τα τετελεσμένα. Έτσι η υλοποίηση των δύο έργων είναι μάλλον αδύνατη, καθώς - πλην θαύματος - δεν υπάρχουν οι εθνικοί πόροι για να καλύψουν το κόστος τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το σκεπτικό της Κομισιόν είναι ότι, δεδομένης της τραγικής οικονομικής στενότητας και ενόσω δεν έχουν προχωρήσει το οδικό δίκτυο που αφαιρέθηκε από τις παραχωρήσεις, οι σιδηροδρομικοί άξονες και οι απαραίτητες εθνικού χαρακτήρα υποδομές, δεν είναι δυνατόν να λαμβάνουν προτεραιότητα έργα τα οποία έχουν συμπληρωματικό χαρακτήρα.
Μάλιστα πληροφορίες θέλουν τους κοινοτικούς να θεωρούν την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου με επέκταση του τραμ έργο «τουριστικό» και «περιττό», καθώς η χάραξη του τροχιοδρόμου συμπίπτει με τη γραμμή του μετρό.
Παρόμοια άποψη εκφράζεται, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, και για τα τρία υποέργα που σχεδιάζει να εκτελέσει το υπουργείο Υποδομών στο Φάληρο, εν όψει της ολοκλήρωσης του μεγάλου έργου των 500 εκατ. ευρώ που χρηματοδοτεί το Ιδρυμα Νιάρχου.