"Στα επόμενα χρόνια, έχουμε μπροστά μας, μία κορυφαία πρόκληση: Να υλοποιήσουμε τους στόχους και τις προτεραιότητες της στρατηγικής "Ευρώπη 2020". Η στρατηγική αυτή, μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά ώστε: να ξεπεραστεί η κρίση, να διαμορφωθούν οι προϋποθέσεις για μια πιο ανταγωνιστική και εξωστρεφή οικονομία και να δημιουργηθούν νέες, σταθερές θέσεις εργασίας", υποστήριξε ο κ.Τζιτζικώστας.
Όπως τόνισε ο περιφερειάρχης η Στρατηγική «Έξυπνης Εξειδίκευσης», "είναι ένα πολύ καλά μελετημένο και ολοκληρωμένο σχέδιο ουσίας, που προδιαγράφει τις στρατηγικές επιλογές μας και τις βασικές παρεμβάσεις για την ανάπτυξη και προώθηση της καινοτομίας για την επόμενη δεκαετία".
Οι πέντε βασικές στρατηγικές προτεραιότητες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι: ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ ακαδημαϊκής κοινότητας, επιχειρηματικού κόσμου και κοινωνίας των πολιτών, ενδυνάμωση ανθρώπινου κεφαλαίου βασισμένη στις ανάγκες της αγοράς, έμφαση στους στρατηγικούς κλάδους εξειδίκευσης και ανάπτυξη στρατηγικής εξωστρέφειας, δημιουργία και πιστοποίηση ολοκληρωμένου συστήματος υποστήριξης στην αλυσίδα καινοτομίας και δημιουργία στρατηγικής πλατφόρμας με τη συμμετοχή χρηματοδοτικών φορέων και με στόχο την ομαλή χρηματοδότηση καινοτομικών δράσεων και τη δημιουργία κουλτούρας συνεργασιών με τον ιδιωτικό τομέα, που αποσκοπεί στην προσπάθεια μόχλευσης ιδιωτικών πόρων.
Στο πλαίσιο της "Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης", επιλέχτηκαν οι τομείς περιφερειακού ενδιαφέροντος και εξειδικεύτηκαν σε οκτώ τομείς εστίασης: τους τομείς - "πρωταθλητές" (Αγροδιατροφικός Τομέας, Τομέας Υλικών, Τομέας Κλωστοϋφαντουργίας και Ένδυσης, Τομέας Τουρισμού) και τους τομείς οριζόντιας υποστήριξης (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών, Τεχνολογίες Ενέργειας, Τεχνολογίες Περιβάλλοντος, Τεχνολογίες Μεταφορών και Εφοδιαστικής Αλυσίδας).