Όλα θα γίνονται με απλό και γρήγορο τρόπο, μέσα από ένα κινητό τηλέφωνο, μια ταμπλέτα ή τον σταθερό υπολογιστή, για όσους "σερφάρουν" στη διαδικτυακή πύλη Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (http: //opengov.thessaloniki.gr) του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Στη συγκεκριμένη πύλη θα βρίσκονται συγκεντρωμένες οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες και οι καινοτόμες δράσεις και εφαρμογές που έχει αναπτύξει ο κεντρικός Δήμος αξιοποιώντας τις δυνατότητες που παρέχει η τεχνολογία με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
"Είμαστε πρωτοπόροι για την ελληνική πραγματικότητα, αλλά σε αρχικό στάδιο για την παγκόσμια πραγματικότητα. Έχουμε αρκετή δουλειά να κάνουμε, θέλουμε να βγούμε έξω στην κοινωνία των πολιτών", δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, Διεθνών Σχέσεων και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Σπύρος Πέγκας.
Επίσης, μέσα από την πύλη θα παρέχεται ενημέρωση σχετικά με τα έργα και τις πρωτοβουλίες που υλοποιούνται στο πεδίο των νέων τεχνολογιών, καθώς και για τις καινοτόμες δράσεις και τις αντίστοιχες εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται.
Όπως ανέφερε ο κ.Πέγκας, η νέα αυτή υπηρεσία εντάσσεται στο στρατηγικό σχεδιασμό του Δήμου για ενδυνάμωση της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και τον μετασχηματισμό της Θεσσαλονίκης σε "ευφυή" πόλη (Smart City).
"Η προώθηση της ηλεκτρονικής, ανοιχτής και συμμετοχικής διακυβέρνησης αποτελεί στρατηγικό στόχο για το Δήμο, προκειμένου να ενδυναμωθούν οι αρχές της διαφάνειας και της λογοδοσίας και να τονωθεί η ενεργή συμμετοχή των πολιτών σε ζητήματα τοπικού ενδιαφέροντος", πρόσθεσε ο αντιδήμαρχος.
Μέσα στις πιο σημαντικές εφαρμογές της πύλης είναι η ενότητα "Βελτιώνω την πόλη μου", που λειτουργεί πιλοτικά και αναμένεται να επεκταθεί το επόμενο διάστημα, όπου οι δημότες μπορούν να υποβάλλουν τα αιτήματα αλλά και τις παρατηρήσεις τους που θα προωθούνται στις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου.
Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να δηλώνουν προβλήματα για φωτισμό, καθαριότητα, λακκούβες σε δρόμους και διάφορα άλλα, θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν την εξέλιξη του αιτήματός τους, ενώ στόχος είναι η ανταπόκριση των υπηρεσιών μέσα σε 24 ώρες.
Άμεσα θα δημιουργηθεί ανάλογη πλατφόρμα για υποβολή αιτημάτων προς τον Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης.
Επιπλέον, στην προσπάθεια βελτίωσης της πύλης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης δίνεται η δυνατότητα τους ίδιους τους χρήστες να αξιολογούν τις ψηφιακές υπηρεσίες με αστέρια, από το ένα έως το πέντε.