Σύμφωνα με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας κωδικοποιούνται όλα τα είδη αδειών, που δικαιούται το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, προκειμένου να περιληφθούν σε μία ενιαία Υπουργική Απόφαση. Με την υπ’ όψιν ρύθμιση εξασφαλίζεται ασφάλεια δικαίου και διακλαδική ενιαία εφαρμογή ενός τόσο ευαίσθητου τομέα της εργασιακής υπόστασης του προσωπικού, ενώ καθίσταται προσιτή η ενημέρωση του προσωπικού για τα δικαιώματά του.
Παράλληλα με άλλη διάταξη διασφαλίζεται διακλαδικά η προστασία της αρχής της ισότητας αναφορικά με την προσμέτρηση των ετών υπηρεσίας των στελεχών των Ε.Δ. που προέρχονται από Α.Σ.Σ.Υ., στο πλαίσιο συμμόρφωσης με σχετικές δικαστικές αποφάσεις.
Με άλλη νομοθετική ρύθμιση επεκτείνονται οι περιπτώσεις των κοινωνικών κριτηρίων, τα οποία συνεκτιμώνται για την μετάθεση των στελεχών των Ε.Δ. στις φρουρές, που αυτά επιθυμούν να υπηρετήσουν και συγκεκριμένα, εκτός από τις περιπτώσεις που ήδη ισχύουν, επεκτείνεται στους γονείς, που έχουν ένα τουλάχιστον τέκνο με δυσίατο νόσημα, οι οποίοι μετατίθενται μόνο κατόπιν πρότερης σχετικής αναφοράς τους
Παράλληλα καθιερώνεται η ειδική άδεια μέχρι 30 ημέρες και για το στρατιωτικό προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, στα οποία έχει ανατεθεί η επιμέλεια ατόμου με δικαστική απόφαση ή είναι ανάδοχος ή θετός γονέας ατόμου που πάσχει από βαριά νοητική υστέρηση ή σύνδρομο Down ή από νόσημα που απαιτεί τακτικές μεταγγίσεις αίματος ή χρήζει περιοδικής νοσηλείας.
Με προτεινόμενη ρύθμιση, το όριο του ποσοστού αναπηρίας που απαιτείται για τη διευκόλυνση του μειωμένου ωραρίου χωρίς αντίστοιχη μείωση των αποδοχών, περιλαμβάνει και το 67%, Η επιλογή αυτή στηρίζεται στο γεγονός, ότι αρκετά μεγάλο ποσοστό γνωματεύσεων υγειονομικών επιτροπών κρίνει για τους αιτούντες ποσοστό αναπηρίας 67 %, το οποίο σημαίνει, ότι ο παθών πάσχει από δυσίατη ή ανίατη ασθένεια, η οποία ενδεχομένως να τον καθιστά ανίκανο για κάθε εργασία ή ανίκανο να παράσχει οποιαδήποτε φροντίδα στον εαυτό του. Η προτεινόμενη διάταξη είναι διάταξη μέριμνας υπέρ του προσωπικού, που φροντίζει τέκνο ή σύζυγο με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, παρέχοντας τις απαραίτητες διευκολύνσεις ωραρίου, χωρίς να του στερεί μέρος των αποδοχών του στην παρούσα δημοσιονομική συγκυρία.
Επίσης τυποποιείται η προστασία και η συμπαράσταση του Κράτους στις οικογένειες των μονίμων στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, των οπλιτών αλλά και του μόνιμου ή με σύμβαση πολιτικού προσωπικού, που αποβιώνουν κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και ένεκα αυτής. Η προστασία αυτή υλοποιείται με το δικαίωμα διορισμού στο Δημόσιο, που παρέχεται στα μέλη των οικογενειών, που επλήγησαν από την απώλεια των συγγενών τους. Η συγκεκριμένη ρύθμιση επεκτείνει το ευεργέτημα της εργασιακής αποκατάστασης των μελών της οικογένειας ή των αδελφών ή και γονέων του πεσόντος από ένα σε δύο άτομα.
Με προτεινόμενη ρύθμιση αντιμετωπίζονται ενιαία τα στελέχη του στρατού ξηράς, ήτοι Αξιωματικοί, Ανθυπασπιστές, Υπαξιωματικοί και ΕΠ.ΟΠ αναφορικά με το δικαίωμα πρόσβασης και σίτισής τους στις στρατιωτικές λέσχες. Επιπρόσθετα, η ρύθμιση επεκτείνεται και στο πολιτικό προσωπικό, ενώ παύουν πλέον να υφίστανται αναιτιολόγητες διακρίσεις σε παροχές και μέριμνα.
Με άλλη ρύθμιση καθίσταται εφικτή η εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 5 του άρθρου 93 καθώς και της παραγράφου 4 του άρθρου 182 του ν. 3852/2010 και για τους Υπαξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων, οι οποίοι έχουν το δικαίωμα να εκλέγονται σε αιρετά αξιώματα. Με το μέχρι σήμερα ισχύον καθεστώς, οι Υπαξιωματικοί παρότι είχαν το δικαίωμα του εκλέγεσθαι σε αιρετά αξιώματα, στερούνταν το δικαίωμα που είχε κάθε πολιτικός υπάλληλος για να ασκούν κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα καθήκοντά τους. Ακόμη με την προτεινόμενη ρύθμιση παρέχονται τα απαραίτητα εχέγγυα για τη σωστή άσκηση των καθηκόντων του Υπαξιωματικού, που έχει εκλεγεί σε αιρετό αξίωμα, πράγμα που αποτελεί και απότοκο του συνταγματικού δικαιώματος του εκλέγεσθαι, ενώ παράλληλα αίρονται και οι περιορισμοί που βασίζονταν στην ιδιότητα του στρατιωτικού και όχι στις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτή καθεαυτή την αποστολή των Ενόπλων Δυνάμεων.
Επίσης τυποποιείται η κήρυξη μιας μετάθεσης ενός οπλίτη ή ενός στελέχους ως αυτοδικαίως άκυρης, σε περίπτωση που δεν ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύεται η αίσθηση της ασφάλειας δικαίου στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και στους οπλίτες και οι διαφανείς διαδικασίες ισχυροποιούνται και θωρακίζονται
Με προτεινόμενη διάταξη για πρώτη φορά το μόνιμο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων αντιμετωπίζεται χωρίς τη διάκριση του σε Αξιωματικούς και Υπαξιωματικούς και αναγνωρίζεται η καθολικότητα και το απρόσκοπτο δικαίωμα στη μόρφωση και στην απόκτηση γνώσεων με σκοπό την επιχειρησιακή τους αξιοποίηση, ενώ παρέχεται το δικαίωμα απόκτησης γνώσεων σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο μέσα από τους κόλπους των Ενόπλων Δυνάμεων, τόσο στους Αξιωματικούς όσο και στους Υπαξιωματικούς, που συνδέονται με την άσκηση των καθηκόντων τους ή την ειδικότητά τους.
Επιπρόσθετα, επιτυγχάνεται η κωδικοποίηση των διατάξεων που άπτονται θέματα εκπαίδευσης σε μία Υπουργική Απόφαση, πράγμα που θα θωρακίσει θεσμικά και θα καταστήσει ενιαίες και διαφανείς τις διαδικασίες του κάθε Κλάδου για την επιλογή των στελεχών για κάλυψη θέσεων παρακολούθησης προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων