Ο κ. Καραμάνος υπογράμμισε ότι το πραγματικό ποσοστό απορροφητικότητας για έργα της Περιφέρειας, ανέρχεται σε 60% - και πως το χαμηλό ποσοστό (1.99%) που παρουσιάζεται στον προϋπολογισμό, «είναι πλασματικό, εφόσον βάσει του νόμου αναφέρεται στο συνολικό προϋπολογισμό και όχι στην ετήσια δαπάνη».
Σημείωσε ότι η Περιφέρεια, παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, επιδεικνύει πλήρη συνέπεια στην αποπληρωμή των οφειλών της και πως για πρώτη φορά φέτος εξοφλήθηκαν με την λήξη του σχολικού έτους οι μεταφορείς των μαθητών.
«Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στην καθιέρωση δομικών διαδικασιών με πρόσημο αξιοπιστίας και διαφάνειας στη λειτουργία της Περιφέρειας», σημείωσε ο κ Καραμάνος. Ως παράδειγμα, ανέφερε στο Σώμα την καθιέρωση διεθνούς ηλεκτρονικού διαγωνισμού για τα δρομολόγια των μαθητών, αλλά και την εγκαθίδρυση διπλογραφικού συστήματος στη λογιστική διαχείριση της Περιφέρειας, βάσει του οποίου εκδίδονται πλέον τα αποτελέσματα της εκτέλεσης του προϋπολογισμού.
«Με τον τρόπο αυτόν μπαίνει τέλος σε έναν αναχρονισμό», παρατήρησε ο αντιπεριφερειάρχης, υπογραμμίζοντας ότι «ο δικός μας ο δρόμος είναι διαφορετικός, όπως και οι επιλογές μας. Είναι η επιλογή της νομιμότητας, του εξορθολογισμού, της αποτελεσματικότητας και παράλληλα της αντιμετώπισης των χρόνιων προβλημάτων της άσκησης δημόσιας διοίκησης».
Σε ότι αφορά τα οικονομικά στοιχεία, ο κ Καραμάνος ανακοίνωσε ότι τα διαθέσιμα της Περιφέρειας Αττικής, ύψους 372 εκατομμυρίων ευρώ (έναντι 334 εκατομμυρίων πριν από έναν χρόνο και χωρίς να περικοπούν οι επενδύσεις) συγκεντρώθηκαν σε προθεσμιακούς λογαριασμούς, σε ποσοστό 90%. Μέρος αυτών, ύψους 211 εκατομμυρίων βρίσκεται στην Τράπεζα της Ελλάδας, με επιτόκιο 3.17%.
Επίσης τα έσοδα της Περιφέρειας ανήλθαν στο συνολικό ποσό των 78.424.058 ευρώ.
Οι λογαριασμοί επιχορηγήσεων εμφανίζουν θετικά υπόλοιπα που οφείλονται σε καθυστερήσεις εξόφλησης δαπανών που αντιπροσωπεύουν. Οι δαπάνες διατηρήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα, ενώ διαπιστώνεται απόκλιση των πραγματοποιούμενων εσόδων από τα προϋπολογισθέντα, λόγω καθυστέρησης καταβολής των παραβόλων.
Στη συνεδρίαση ακολούθησε αντιπαράθεση από τους εκπροσώπους της αντιπολίτευσης για ζητήματα όπως * την «αδικαιολόγητη καθυστέρηση έναρξης υλοποίησης του έργου κοινωνικού χαρακτήρα» προς ανακούφιση ευάλωτων πληθυσμιακών ομάδων (Πέραμα), ή ηλεκτροδότησης αδυνατούντων να πληρώσουν τους λογαριασμούς ΔΕΗ και άλλων παρόμοιων δομών, που επιτρέπει ο εξαπλασιασμός των ανάλογων κονδυλίων - όπως το έθεσε ο Γιώργος Καράμπελας από την παράταξη του Γιάννη Σγουρού.
* τον «αντιλαϊκό» χαρακτήρας του προϋπολογισμού, που επιβεβαιώνεται από τα «προερχόμενα από φόρους, υψηλά έσοδα σε ποσοστό 70% του προϋπολογισμού, ενώ τα διαθέσιμα για υποδομές και έργα κονδύλια αγγίζουν μόλις το 1,99%» σύμφωνα με τον Γιάννη Μανουσογιαννάκη από τη Λαϊκή Συσπείρωση.
Επίσης από την παράταξη που πρόσκειται στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ, η Δέσποινα Κουτσούμπα εξέφρασε ενστάσεις για την χαμηλή απορροφητικότητα κονδυλίων για έργα («μόνο 10,3%»), αλλά και για δράσεις κοινωνικής πολιτικής, προτείνοντας τη διοχέτευση αυτών των χρημάτων σε άλλους φορείς που διαθέτουν αυτές τις δομές (π.χ. δήμος Αθηναίων για τη στήριξη γυναικών θυμάτων βίας).
Ανταπαντώντας στα παραπάνω, ο κ Καραμάνος υπογράμμισε ότι η Περιφέρεια δεν προτίθεται με το άλλοθι του «επείγοντος» να παρακάμψει τις δικλείδες ασφαλείας σχετικά με την προστασία του δημόσιου χρήματος.
«Στόχος είναι η απορροφητικότητα να συνδυάζεται με τις προϋποθέσεις που διασφαλίζουν το δημόσιο χρήμα - ειδικά σήμερα που το κάθε ευρώ μετράει και που οφείλει να χρησιμοποιείται με αποτελεσματικό τρόπο», τόνισε ο κ. Καραμάνος. Υποστήριξε δε, ότι η Περιφερειακή Αρχή, από την ανάληψη των καθηκόντων της επιχειρεί να εξορθολογήσει την άσκηση διοίκησης, με τη διαπίστωση και την καταγραφή των αναγκών σε όλα τα επίπεδα. Και κατόπιν, την εκπόνηση εκείνων των πολιτικών που θα συμβάλουν στην αντιμετώπισή τους.
Όπως οι πάντες αντιλαμβάνονται – πρόσθεσε ο αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών της Περιφέρειας Αττικής - δεν πρόκειται για κάποια «εύκολη» διαδικασία, αλλά για συλλογικές δράσεις που απαιτούν χρόνο και ανάληψη σοβαρών ευθυνών. Γιατί οι αποφάσεις της Περιφερειακής Αρχής έχουν πολλαπλασιαστικό αντίκτυπο. Δρομολογούν ενέργειες δύσκολα ανακλητές, με υψηλό κόστος, τόσο για το δημόσιο ταμείο όσο και για τους πολίτες.