Πρόκειται για μια καμπάνια ευαισθητοποίησης με θέμα την αστική κινητικότητα η οποία ολοκληρώθηκε με επιτυχία και σε άλλους δήμους (Πυλαίας – Χορτιάτη, Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Ωραιοκάστρου), στην περίπτωση όμως του Δήμου Παύλου Μελά, θα δοθεί έμφαση και στα Άτομα με Αναπηρίες (Α.μεΑ.) και θα συμπεριληφθεί Ειδικό Δημοτικό Σχολείο στις σχολικές μονάδες που θα παρακολουθήσουν την πρωτοποριακή εκπαιδευτική παρουσίαση του ΟΑΣΘ.
Να σημειωθεί ότι ο Οργανισμός με ιδιαίτερη ευαισθησία στα Α.μεΑ. προσφέρει ειδικά διασκευασμένα οχήματα, ενώ ήδη έχει εγκατασταθεί το σύστημα της ηχητικής αναγγελίας των διερχόμενων λεωφορείων από έξυπνες τηλεματικές στάσεις, με χειρισμό από τα χειριστήρια που χρησιμοποιούν τα άτομα με πρόβλημα όρασης και για τους φωτεινούς σηματοδότες.
Όλα αυτά συζητήθηκαν και δρομολογήθηκαν μετά από συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Αντιδημάρχου Παιδείας και Πολιτισμού Μιχάλη Χριστοδούλου στο Τμήμα Παιδείας και στην οποία προσκλήθηκαν και συμμετείχαν ο Διευθυντής κίνησης του ΟΑΣΘ, Πολιτικός Μηχανικός M.Sc. Δρ Συγκοινωνιολόγος Γεώργιος Σπανός και ο συνεργάτης του Χρήστος Χατζηγεωργίου, ενώ από το Δήμο Παύλου Μελά παρόντες ήταν ο Διευθυντής Υποστήριξης και Ανάπτυξης της Καθημερινότητας των Κοινωνικών Ομάδων Ευστάθιος Αναστασιάδης, η Προϊσταμένη του Τμήματος Παιδείας Αναστασία Τεφλιούδη και η Σουλτάνα Πολυράβα, Πολιτικός Μηχανικός Msc – Συγκοινωνιολόγος, Προϊσταμένη του Τμήματος Πολεοδομικών Εφαρμογών, υπεύθυνη του προγράμματος Κυκλοφοριακής Αγωγής «Κυκλοφόρησε σωστά, κυκλοφόρησε με ασφάλεια» το οποίο πραγματοποιείται με επιτυχία για τέταρτη συνεχόμενη σχολική χρονιά στο Δήμο Παύλου Μελά και έχει ως στόχο την ανάπτυξη παιδείας οδικής ασφάλειας και βιώσιμης κινητικότητας στους μικρούς μαθητές.
Στη δράση «Χρησιμοποιώ το αστικό λεωφορείο … ασφαλώς», περιλαμβάνονται παρουσιάσεις για τις εξυπηρετήσεις και τον τρόπο χρήσης των Αστικών Μέσων Μεταφοράς, από ειδική ομάδα συγκοινωνιολόγων του ΟΑΣΘ προς τους μαθητές.
Οι εκπαιδευτικές παρουσιάσεις περιλαμβάνουν δύο ενότητες:
Το θεωρητικό μέρος που πραγματοποιείται μέσα στην τάξη, όπου παρουσιάζονται θέματα που αφορούν: στα Αστικά Μέσα Μεταφοράς, με έμφαση στο Αστικό Λεωφορείο, στην εξέλιξη της Αστικής Συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη, στη λειτουργία της Πολιτιστικής Γραμμής του ΟΑΣΘ με τα ιστορικά και πολιτιστικά μνημεία της πόλης και στο σύστημα Τηλεματικής του ΟΑΣΘ με ταυτόχρονη επίδειξη της λειτουργίας του. Για την πρόκληση ενδιαφέροντος και την κατανόηση του θέματος από τους μικρούς μαθητές μας, χρησιμοποιούνται multimedia εφαρμογές με χρήση διαδικτύου.Το πρακτικό μέρος, που υλοποιείται μέσα στους αύλειους χώρους των σχολείων, όπου πρωταγωνιστεί ένα σταθμευμένο αστικό λεωφορείο. Συγκεκριμένα, πραγματοποιείται επίδειξη του τρόπου χρήσης και συμπεριφοράς των επιβατών μέσα στο Αστικό Λεωφορείο, με αναφορά στην αμφίδρομη σχέση τους με τους εργαζομένους του ΟΑΣΘ (σταθμάρχες, ελεγκτές, οδηγούς).
Τα θέματα που αναπτύσσονται στην εκπαιδευτική καμπάνια αναφέρονται στις ωφέλειες που προκύπτουν από τη χρήση των Αστικών Μέσων Μεταφοράς:
• Χρησιμότητα της αστικής συγκοινωνίας ως τρόπος μεταφοράς
• Φιλικότητα προς το περιβάλλον
• Επίτευξη χρηματικής Οικονομίας
• Κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση
• Ασφάλεια των αστικών μεταφορικών μέσωνΗ καμπάνια προβλέπει επίσης, περαιτέρω ενεργό συμμετοχή των μαθητών και πέραν της εκπαιδευτικής παρουσίασης, μέσα από ατομικές και ομαδικές δημιουργίες ανά σχολείο, όπως φωτογραφίες, ζωγραφιές, σκίτσα και κείμενα, με θέμα τα «Αστικά Μέσα Μεταφοράς».