Αυτό αναφέρεται σε απάντηση του Υπ. Οικονομίας σε ερώτηση για τον οδικό άξονα της Κρήτης από τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας Κώστα Καραμανλή και Λευτέρη Αυγενάκη.
Όπως σημειώνεται, η χρηματοδότηση θα προέλθει από πόρους της «Τεχνικής Βοήθειας του Άξονα Προτεραιότητας 15″. Έχει ολοκληρωθεί η σχετική εξειδίκευση και αναμένεται η έκδοση της σχετικής πρόσκλησης. Σε σχέση με το τι θα γίνει με την υπόθεση της υλοποίησης του έργου, που είναι αίτημα της Κρήτης εδώ και χρόνια, το Υπουργείο Οικονομίας (μέσω της κας Ζωής Παπασιώπης, προϊσταμένης της Διεύθυνσης ΕΥΔ/Ε.Π. – ΥΜΕΠΕΡΑΑ) σημειώνει ότι από τη μελέτη θα προκύψουν ο ενιαίος σχεδιασμός, οι βασικές προτεραιότητες με τις αντίστοιχες δαπάνες τους και οι εναλλακτικοί τρόποι κατασκευής και χρηματοδότησης.
Η μελέτη θα χωροθετήσει όλο τον άξονα γεωγραφικά, θα ιεραρχήσει τη σκοπιμότητα και την αναγκαιότητα των επιμέρους τμημάτων με βάση αντικειμενικές παραμέτρους, όπως ο τρέχων και ο μελλοντικά αναμενόμενος φόρτος κυκλοφορίας, στατιστικά στοιχεία ατυχημάτων, επιδιωκώμενη χρονοαπόσταση μεταξύ βασικών προορισμών (με αεροδρόμια – λιμάνια κ.λπ.), ταχύτητες κυκλοφορίας κ.α.
Ο άξονας που αγγίζει τα 300 χλμ. από τα ανατολικά μέχρι τα δυτικά βόρεια παράλια της Κρήτης, περνά από όλα τα σημαντικά αστικά κέντρα του νησιού, τα μεγάλα λιμάνια, τα αεροδρόμια αλλά και τις περιοχές ΒΙΠΕ. Εφόσον καταλήξει σε μία θετική εισήγηση η υλοποίηση του έργου μετατίθεται για μετά το 2020 καθώς μετά τη μελέτη θα χρειαστεί η προκήρυξη διαγωνισμού που συνήθως είναι μακροχρόνιος, ενώ και η κατασκευή θα χρειαστεί 4-5 χρόνια και εφόσον έχουν λυθεί τα συνήθως καυτά θέματα των απαλλοτριώσεων και τυχόν αρχαιολογικών ευρημάτων που στην Κρήτη είναι πλούσια