Ι. ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΧΩΡΙΣΤΟΥΝ ΜΕ Υ.Α. ΤΑ ΕΚΛΟΓΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Οι επιμέρους εκλογικές διαδικασίες (δηλ. ευρωεκλογές, αυτοδιοικητικές κτλ), ακόμα και όταν συμπίπτουν χρονικά ως προς την ημέρα διεξαγωγής τους, εξακολουθούν να διατηρούν τον αυτοτελή τους χαρακτήρα ως διακριτές εκλογικές διαδικασίες. Αυτό σημαίνει ότι είναι διαφορετικό πράγμα να διεξάγονται την ίδια μέρα και διαφορετικό να διεξάγονται σε ένα τμήμα όλες μαζί.
Με το δεδομένο αυτό και με δεδομένο ότι για πρώτη φορά θα υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές κάλπες, όλες με σταυροδοσία, η σχετική τροποποίηση δίνει την ευχέρεια στον Υπουργό Εσωτερικών, για λόγους διευκόλυνσης των εκλογέων και για να μην παρατηρηθούν φαινόμενα καθυστερήσεων λόγω των ταυτόχρονων πολλαπλών διαδικασιών, να καθορίσει τη διεξαγωγή των επιμέρους εκλογών σε χωριστά εκλογικά τμήματα: Πρακτικά δηλαδή αυτό σημαίνει ότι κάθε εκλογικό τμήμα θα έχει δύο κάλπες (αντί για τέσσερις) και ο εκλογέας θα ψηφίζει σε δύο διαδοχικά τμήματα.
Με τον τρόπο αυτό, θωρακίζεται η εκλογική διαδικασία και παρέχονται εγγυήσεις για την απρόσκοπτη και ομαλή διεξαγωγή των εκλογών, χωρίς επιπλέον, την υπέρμετρη επιβάρυνση όλων των παραγόντων της εκλογικής διαδικασίας (δικαστικών αντιπροσώπων, εφορευτικής επιτροπής κτλ). Έτσι:
α) αποφεύγονται οι μεγάλες καθυστερήσεις με τις ουρές, ιδίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, που ταλαιπωρούν και αποθαρρύνουν τους εκλογείς και δημιουργούν προστριβές και διαμαρτυρίες και
β) εξασφαλίζονται στους δικαστικούς αντιπροσώπους και όλους τους παράγοντες της διαδικασίας, συνθήκες κανονικότητας, ώστε να μπορούν να ελέγχουν και να επιβλέπουν τη διαδικασία απρόσκοπτα και χωρίς εντάσεις και επίσης να μπορούν να αντεπεξέλθουν στα –έτσι κι αλλιώς- ιδιαίτερα αυξημένα καθήκοντα που απαιτεί ο ρόλος τους ως εγγυητών των εκλογών, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Επισημαίνεται ότι οι ρυθμίσεις αυτές αποτέλεσαν αντικείμενο επεξεργασίας των έμπειρων, περί τις εκλογές, υπηρεσιών του ΥΠΕΣ και διατυπώθηκαν αφού ελήφθησαν υπόψη όλα τα στοιχεία και οι τεχνικές παράμετροι που σχετίζονται με την εκλογική διαδικασία και ύστερα από συνεργασία με άλλα Υπουργεία, όπως το Δικαιοσύνης, το Παιδείας (για παροχή στοιχείων σχετικά πχ με τις σχολικές αίθουσες) καθώς και την εταιρεία υποστήριξης του πληροφοριακού συστήματος των εκλογών Singular logic.
ΙΙ. Η ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ, ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ, ΤΩΝΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΝΟΜΙΚΗΣ, ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΟΥΝ ΟΙ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ, ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΚΤΛ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ
Σκοπός της παρούσας ρύθμισης είναι η καλύτερη θωράκιση των εκλογικών διαδικασιών με το διορισμό στις θέσεις των δικαστικών αντιπροσώπων, σε περίπτωση που διαπιστωθεί ανεπάρκεια δικηγόρων, συμβολαιογράφων, δικαστών, κτλ , υπαλλήλων που κατέχουν πτυχίο νομικής.
Η πρόβλεψη περί δυνητικής αξιοποίησης και δημοσίων υπαλλήλων ως δικαστικών αντιπροσώπων αυτή υπάρχει ήδη στο π.δ. των εκλογών ως εναλλακτική, και το μόνο το οποίο αλλάζει είναι ότι, μεταξύ των δημοσίων υπαλλήλων, δίνεται προτεραιότητα στους υπαλλήλους εκείνους που κατέχουν πτυχίο νομικής σε σχέση με πτυχιούχους άλλων σχολών, οι οποίοι (πτυχιούχοι άλλων σχολών) θα διοριστούν μόνο αν δεν επαρκούν ούτε οι υπάλληλοι με πτυχίο νομικής.
Συνεπώς δεν αλλάζει ούτε η κατηγορία των υπαλλήλων, ούτε ο βαθμός, ούτε γίνεται οποιαδήποτε αλλαγή στην εφορευτική επιτροπή αφού αυτό αφορά ΜΟΝΟ δικαστικούς αντιπροσώπους, όπως ακριβώς ισχύει και τώρα.
Η προτίμηση των πτυχιούχων νομικής συνάδει τόσο με τη υφιστάμενη βασική επιλογή του νομοθέτη, που στις θέσεις των δικαστικών αντιπροσώπων προτάσσει τα νομικά επαγγέλματα (δικηγόροι, δικαστές, συμβολαιογράφοι κτλ), όσο και με τα ιδιαίτερα αυξημένα καθήκοντα που έχει ο δικαστικός αντιπρόσωπος κατά την ημέρα διεξαγωγής των εκλογών.
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις για τις αυτοδιοικητικές εκλογές στα Eklogikanews.gr