Στην εγκύκλιο, που υπογράφεται από τον υφυπουργό Εργασίας κ. Τάσο Πετρόπουλο, τονίζεται ότι η απογραφή αφορά όλα τα περιουσιακά στοιχεία, τις απαιτήσεις και υποχρεώσεις καθώς και τα χρηματικά διαθέσιμα των ΦΚΑ.
Θα πρέπει να συγκροτηθούν Επιτροπές Απογραφής από τον κάθε φορέα ξεχωριστά. Σε όποιον Φορέα δεν υφίσταται Προϊστάμενος Τεχνικής Υπηρεσίας ή μηχανικός, στην Επιτροπή Απογραφής συμμετέχει ο Προϊστάμενος Προμηθειών. Περαιτέρω, σε όποιον Φορέα δεν υφίσταται θέση Νομικού Συμβούλου, στην Επιτροπή Απογραφής συμμετέχει αυτός που προΐσταται της Νομικής Υπηρεσίας.
Για την ορθότερη διενέργεια της Απογραφής θεωρείται απαραίτητο ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του Φορέα να συγκροτήσει ομάδες απογραφής και ανά περιφερειακή διεύθυνση ή περιφερειακό τμήμα για την κατά τόπους απογραφή, όπως επίπλων και λοιπού εξοπλισμού, μηχανημάτων και μεταφορικών μέσων, αναλωσίμων, εργοδοτικών, ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών φακέλων κλπ., καθώς και για την συγκέντρωση στοιχείων που αφορούν τις απαιτήσεις ή τις υποχρεώσεις. Στην εγκύκλιο τονίζεται ότι «με την ολοκλήρωση της απογραφής από τις ομάδες απογραφής τα στοιχεία θα πρέπει να σταλούν εκτυπωμένα καθώς και σε ηλεκτρονική μορφή στην Επιτροπή Απογραφής του Φ.Κ.Α. Ακολούθως η Επιτροπή Απογραφής συντάσσει έκθεση, η οποία θα εγκριθεί από το ΔΣ του Φ.Κ. Α. Οι ανωτέρω εγκεκριμένες εκθέσεις θα αποτελέσουν τη βάση για τον ισολογισμό έναρξης του Ε.Φ.Κ.Α.»
Επισημαίνεται ότι τα έργα τέχνης, τα τιμαλφή και τα ιστορικής αξίας αντικείμενα θα πρέπει να καταγραφούν ξεχωριστά από ομάδα απογραφής που θα συσταθεί γι' αυτό το σκοπό. Επίσης, οι Φ.Κ.Α., μετά από αλληλογραφία με τα πιστωτικά ιδρύματα, θα πρέπει να εντοπίσουν και να καταγράψουν τα υπόλοιπα ενεργών και ανενεργών καταθετικών λογαριασμών ανεξαρτήτως κατηγορίας (όψεως, ταμιευτηρίου, προθεσμιακή, κτλ.) που τηρούνται στα ανωτέρω ιδρύματα.
Στο σκέλος των απαιτήσεων και υποχρεώσεων των ΦΚΑ εντάσσονται και οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., που θεωρούνται αυτές που δημιουργήθηκαν μέχρι την 31/12/2011.