Στην σχετική επιστολή – ανακοίνωση που απέστειλε προς τους εργαζόμενους ο κ. Σπυρόπουλος τους ζήτησε στο τέλος κάθε μήνα να υποβάλλουν στη διοίκηση σε ειδικό δελτίο, «στοιχεία τηλεφωνικού έργου ειδοποίησης οφειλετών», όπως προκύπτει από επίσημη ανακοίνωση. Η οδηγία προς τους εργαζόμενους είναι ξεκάθαρη και θυμίζει μοντέλο λειτουργίας ιδιωτικών εισπρακτικών εταιριών, καθώς καλεί τους υπαλλήλους «των υπηρεσιών εσόδων και όσο και άλλων υπηρεσιών» να διενεργούν «τηλεφωνικές ενημερώσεις προς τους οφειλέτες». Οι ενημερώσεις αυτές, θα μπορούν να πραγματοποιούνται ακόμα και «με την αξιοποίηση του υπερωριακού χρόνου απασχόλησης κατά το προσεχές πεντάμηνο», τονίζεται ρητά στην ανακοίνωση.
Το θέμα ήρθε στη δημοσιότητα από τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Στρατούλη, ο οποίος διερωτάται εάν μέσω της συγκεκριμένης επιστολή, το ΙΚΑ επιχειρεί να μετατρέψει το προσωπικό του «σε προσωπικό ιδιωτικής εισπρακτικής εταιρίας». Σημειώνεται ότι έως τώρα, οι εργαζόμενοι του ΙΚΑ δεν είχαν τέτοια αρμοδιότητα, ενώ για να ασκούνται πιο ασφυκτικές πιέσεις, ιδρύθηκε πριν από περίπου ενάμιση χρόνο, το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ), στο οποίο δόθηκαν ανάλογες αρμοδιότητες. Φαίνεται όμως ότι μπροστά στον στόχο να πετύχει η ρύθμιση εισπρακτικά, ο διοικητής του Ιδρύματος, αποφάσισε να αναθέσει στους εργαζόμενους (συνεργάτες όπως ο ίδιος τους προσφωνεί), μια ακόμα αρμοδιότητα, αυτή της τηλεφωνικής όχλησης των οφειλετών. Όπως ο ίδιος άλλωστε σημειώνει, ζητά από τους εργαζόμενους να καταβάλλουν το προσεχές πεντάμηνο «υπερ – προσπάθεια» ξεπερνώντας προβλήματα και δυσχέρειες που παραδέχεται ο ίδιος ότι γνωρίζει πως αντιμετωπίζουν. Προφανώς ο διοικητής του ΙΚΑ αναφέρεται στο τεράστιο πρόβλημα της υποστελέχωσης που αντιμετωπίζει το Ίδρυμα, γεγονός που έχει προκαλέσει ασφυξία σε σημαντικές λειτουργίες του, όπως είναι η απονομή των συντάξεων. Παρόλ' αυτά όμως δεν χάνει την ευκαιρία να ζητήσει από τους εργαζόμενους να δουλεύουν υπερωρίες για να πιέζουν οφειλέτες, τηλεφωνικά, να υπαχθούν στη νέα ρύθμιση οφειλών έως 100 δόσεις.